{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.436 visninger | Oprettet:

Louise A
Louise A
Tilmeldt:
5. jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

vaccination af killinger {{forumTopicSubject}}

når jeg læser på dyrlægens hjemmeside skriver de at killingen skal vaccineres som 8 og 12 ugers. men hvor mange gør egentlig det???

jeg læser tit om orme og loppekur men aldrig om at kattene er vaccineret. er det fordi de godt kan vente til de kommer til deres nye ejer eller tænker folk bare ikke over det ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vaccination af killinger
  • #1   5. jan 2012 Min dyrlæge anbefaler vaccine ved 12 og 16 uger, da killingen højst sansynligt har for mange antistoffer i kroppen ved 8 uger til at vaccine har en effekt. Vaccinerer man fra 8 uger, skal man nok påregne 3 vacciner 8-12-16 for at være dækket ind.

  • Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   5. jan 2012 chicabee: tak for svar. men undre mig stadig at folk ikke vaccinere


  • #3   5. jan 2012 Mine er blevet vaccineret som 14 ugers og skal så igen ved 18 uger. Jeg har ikke tænkt over hvornår det var bedst men fik dem som 13 ugers og så tog jeg bare afsted i den følgende uge

  • #4   5. jan 2012 Det er vel et spørgsmål om økonomi / uvidenhed når man undlader at få killinger vaccineret / dyrlægetjekket ?

  • #6   5. jan 2012 mine er altid blevet vaccineret som 8 og 12 uger ca. nogen gange 9 og 13 uger og de lever nu fint nok alligevel smiley

  • #7   5. jan 2012 Jeg vaccinerer 12 og 16 uger - havde jeg problemer i katteriet ville jeg vaccinere 8, 12 og 16 uger.

    Det er vigtig at vaccine to lægges ved/efter 16. uge - på det tidspunkt ved man at katten ikke længere har maternelle antistoffer fra moderen og så virker vaccinen. Alt givert før 16. uge KAN være helt unødvendigt - men da ingen ved hvornår elelr kan se hvornår de maternelle antistoffer fra moderen fra moderen forsvinder, hvad de kan gøre allerede fra omkring 8. uge. Det afhænger helt af hvor gode antistoffer moderen har, hvor godt hun afgiver dem og hvor godt killingen modtager dem.

    Fornuftig vaccinering passer rigtig dårligt med levering af 12 ugers killinger - og udstilling af kuld/killinger inden 4. måned


  • #8   5. jan 2012 jeg vaccinerer når mine er 12 og 16 uger, ellers skal de faktisk have 3 vaccinantioner for at være dækket. Jeg sælger så også først mine killinger når de er 16 uger og færdigvaccineret.
    Det med orme og loppekur vil jeg påstå der skrives for at det skal lyde som om der er brugt penge på killingerne og man så derfor kan tage en højere pris. Det kan jo ikke bevises at det er givet.


  • #9   5. jan 2012 Vores lille dreng på 12 uger er vaccineret. det blev han som 10 uger

  • #10   5. jan 2012 Vores er blevet vaccineret i 12 og 16 ugers alderen.
    Og det vil den nye lille også.


  • #11   5. jan 2012 Martin og Rikke B. Så skal jeres lille dreng revaccineres når han er 16 uger smiley Kun én vaccine ved 12 ugers alderen virker kun i 4 uger. Så nr. 2 når han er 16 uger, så er han dækket ind det næste år smiley

  • #12   6. jan 2012 Yvonne *coon-amore.dk* *
    Takker..
    Havde ham til tjek ved dyrelægen og spurgte ind til hvornår han skulle vaccineres, og dyrelægen sagde jo bare at det kunne vi sagtens gøre med det samme...
    Det er MANGE år siden jeg selv havde killing selv, Buller var 6 mdr da jeg kom ind i hans liv..


  • #13   6. jan 2012 Mange gider ikke poste pengene i kattene og så er det så fint at skrive "orme og loppekur" (Og loppekuren giver endda kun mening hvis man har lopper i huset!)..
    Men ja, man kan sagtens og må gerne vente til efter de er 12, som flere også har skrevet og givet grund til...



  • Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #14   6. jan 2012 mange tak for jeres svar. grunden til jeg spørger er at jeg vil lave et kuld killinger på min maine coon. Og har lidt den holdning at du som "avler" har et ansvar overfor killingerne og de nye ejere så de ikke kommer hjem med noget skidt.
    ja så må folk betale lidt ekstra og vil/kan de ikke det beholder jeg kattene selv. jeg ville have dem til verden=mit ansvar


  • #15   6. jan 2012 Louise - To gange vaccinering, kastrering/sterilisering og øremærkning + registrering, er efter min mening den bedste "pakke" man kan sende killingerne ud i verden med. Så er de så godt rustet som man kan gøre dem, og de risikere ikke at havne hos en eller anden der bare avler for profitten.. (Prøv at google Charlotte Kofoed i øvrigt...)

  • Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #16   6. jan 2012 Eva tusind tak for advarslen. Hende vil jeg bestemt holde øje med. Og rådet smiley

  • #17   8. jan 2012 Det har nok nærmere noget at gøre med vaccinen - og hvad den består af.

    Bedste gæt - du vaccinerer med felovax og også for Chlamydia.

    Korrekt?


  • #18   8. jan 2012 Anita- Både og... Det KAN også handle om at 8 ugers alderen er en alder hvor de generelt er lidt følsomme, da det er der de begynder at miste moderens antistoffer og skal til at udvikle immunforsvaret selv :o)

    Og det kan være en kombination af de to... :o)


  • #19   8. jan 2012 Jeg syntes du skal kontrollere hvad vaccine det er.

    Det er almen kendt at Chlamydia delen i den vacciner giver udbrud. Og hvorfor der vaccineres mod det er en gåde - ses stort set ikke

    Jeg tror stadig ikke på det er alderen - men at det er vaccinen.

    Du kan læse om vacciner her - og hvilke der er på det danske marked
    (link fjernet)


Kommentér på:
vaccination af killinger

Annonce