{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.669 visninger | Oprettet:

Salg af avlskatte {{forumTopicSubject}}

Ja jeg falder nogle gange over annoncer herinde med killinger og katte Hvor en køber spørger indtil en killing/kat .
Hvor sælger så skriver om det skal være til kæl eller avl, da den helst skal sælges til avl.
Ja vi har stadigvæk efter 5 år som opdrætter ikke solgt til avl.

Kunne godt tænke mig at vide hvilke tanker har man når man skriver sådan i en annonce ???

Hvorfor er det vigtig så vigtig at den går videre i avl ????
.
Penge ???

At man skrive i kontrakten at man kan købe noget tilbage efter denne linie ????

Hvad gør den kat så unik at man skrive at den helst skal går i avl istedet for at komme ud som kastrat. ????

Personligt ville jeg aldrig skrive sådan i en annonce.
Jeg ville svare høflig hvis der var nogen som spurgte ind til en kat til avl..

Kunne da også være spændende hvad i generel har for tanker om salg til avl ????



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af avlskatte
  • #1   25. apr 2012 Nu har jeg aldrig selv haft en killing jeg kun ville sælge til avl, men jeg tænker at enten må killingen bare være så fantastisk, at det ville være en skam for racen, hvis den ikke blev brugt til avl, eller også er det måske de sidste efter de linier og man har ikke selv mulighed for at beholde.

    Det er selvfølgelig bare gæt smiley


  • #2   25. apr 2012 Måske har du ret ;-))
    Håber der flere der måske vil dele deres erfaringer med dette emne :-))


  • #3   26. apr 2012 Mine tanker er lidt hen af det samme som Mafian..
    Men, tja det er da svært efterhånden at finde en line man ikke kan får andre steder..
    Men hvis nu det var, så ville jeg nok plage nogen af mine kælekattekøber, om at tage den hjem..

    Men nej, jeg kunne ikke finde på at skrive sådan, dog kunne jeg finde på at skrive, jeg ser helt den kommer ud til nogen der vil udstille den..


  • #6   26. apr 2012 Mange tak fordi i alle vil dele med mig .
    Ja, jeg personligt har jeg den samme holdning som Sabrecats.
    Men det er jo spændende at høre andre meninger og holdninger :-))


  • #9   26. apr 2012 Jeg har også været igang i mange år, puha jeg føler mig gammel når jeg sidder og tænker tilbage..

    Det er heller ikke mange jeg har solgt ud til avl, og dem der er solgt ud, er der talt med de opdrætter der bag de katte jeg har, før jeg overhovedet har taget en beslutning..

    Og tja heller ud til kæl end til avl...


  • #10   27. apr 2012 Før man kan svare på alle dine spørgsmål i dit indledende afsnit Heidi, må man forstå, hvor den enkelte kommer fra opdrætsmæssigt.

    Catoma har eksisteret siden 2004 og siden dengang er det blevet til 17 kuld, hvoraf det seneste kuld er fra november 2010. Det første kuld i Catoma regi kom til verdenen i 2005.

    Af vores afkom er 9 ud af 49 killinger solgt til og været anvendt i avl. Det første afkom herfra, der har lavet killinger hos en anden opdrætter, er fra 2007. Der gik således omkring 4-5 år før et afkom herfra lavede killinger andetsteds.

    Vi har en grundholdning om, at "kattene bor hos os, og ikke at vi bor hos kattene", forstået på den måde, at vi sætter pris på at have og bo i et hjem, hvor også mennesker uden kat, kan føle sig tilpasse. I forlængelse heraf har vi valgt ikke at have mange fertile katte ligesom vores hankatte som udgangspunkt ikke går fertile her i mange år og kun laver nøje udvalgte parringer.

    Som udgangspunkt laver vi kun killinger med henblik på selv, at skulle beholde noget fra kombinationen. Derfor ser man heller ikke annoncer på nettet fra os, hvor vi sælger avlskatte.

    Katte solgt til avl herfra er typisk sket ved forudgående kontakt fra køber.
    Vi sælger typisk ikke til nyopdrættere, idet Catrine og jeg begge har tidskrævende jobs og studier samt endvidere blevet forældre august sidste år, hvorfor det kan knibe med tiden til at tage ordentlig hånd om nye opdrættere på en ansvarlig måde. Kemien, holdningerne og tålmodigheden skal være tilstede, før vi overvejer, at sælge en avlskat.

    For os handler opdræt ikke bare om at sætte to vilkårlige søde maine coons sammen og lave killinger. Vi bilder os selv ind, vi har en idé med det, vi laver med udgangspunkt i et ønske om at lave sunde og racetypiske maine coons. Vi har en holdning til, hvorledes en maine coon skal se ud, og hvad vi rent typemæssigt og udseendemæssigt ønsker at arbejde hen imod, og vores arbejde hermed vil vi gerne værne lidt om.

    Med andre ord sælger vi ikke avlskatte til hvem som helst, og et stamnavn er langt fra alene nok til, at man kan købe en kat fra os.

    Annoncer her på sitet, DBA, guloggratis m.v., hvor katte annonceres til salg til avl samt avlstjenester sender for mig et budskab om useriøsitet uanset om man har opdrættet i 1 til 5 år. Sådanne annoncer ville for mig aldrig danne grundlag for køb af avlskat.


Kommentér på:
Salg af avlskatte

Annonce