{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Amme kat søges {{forumTopicSubject}}

Min hunkat fik 6 killinger mandag d. 4/6, og trods der høje antal, har hun egentlig klaret det rigtig godt, men nu er der nogle stykker af dem der desværre begyndt at falde fra, og vi har mistet den mindste her til eftermiddag. Så jeg vil hører om der er nogen derude som har en hunkat, der har fået killinger indenfor overkommelig tid, og hvor hun måske ikk har så mange, men sagtens kan klarer én eller to til?

Håber at der er nogen som kan hjælpe os


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amme kat søges
  • #1   10. jun 2012 Hvor bor du? har en huskat der lige har født idag

  • #2   10. jun 2012 Bor oppe ved Nykøbing Sjælland. Hvor mange har din fået ?

  • #4   10. jun 2012 "Og killinger falder ikke fra medmindre de ikke får mad nok"

    Jammen det er jo lige præcis hendes problem , og det hun beder hjælp om.



  • #5   10. jun 2012 Kenneth, du glemte lige en del af det Felis skrev - ikke uvæsentligt

    "Og killinger falder ikke fra medmindre de enten ikke får mad nok elelr er syge."

    Jeg kunne ikke drømme om at tage killinger med sådan en historik ind - killinger er meget sårbare - og smittes de og man opdager det - så er det for sent at behandle


  • #6   10. jun 2012 Hvordan hulan kan i ud fra hendes besked afgøre at hendes kat er syg ?




  • #7   10. jun 2012 jeg har da haft kuld på 6 hvor jeg måtte justere amningen for at den mindste også fik mad.


  • #8   10. jun 2012 Det er da helt normalt i et kuld på 6 , hvis der er et par dage imellem første og sidste.


  • #9   10. jun 2012 Kan heller ikke se hvorfor du mangler en amme kat? smiley
    5 killinger tror jeg godt at hun vil kunne klare, medmindre hun ikke har mælk nok overhovedet? Desuden hvis nu hun har hvad ville det så hjælpe at få killingerne ud til en anden mor.. hvordan skulle de kunne amme der hvis de ikke kan hos deres egen mor? :/..
    og ja hvis de er syge så er det heller ikke godt at få dem til andre raske killinger :))


  • #11   10. jun 2012 Min kat fik 7 killinger for lidt over en uge siden.. 10 dage for at være nøjagtig. Ja vi havde en lille bitte en, men han tager på. Ikke meget men der sker da fremskridt.
    Husk at med et godt foder til mormissen (+ gerne tilskud af modermælkserstatning til hende samtidig) skulle hun såmænd nok få gang i mælkeproduktionen. Vi har stadig 7 killinger og regner med at hun fortsætter med at ha' 7 killinger.

    Og ja. Jeg tvivler skam også på nogle vil tage syge killinger ind til sine egne killinger. Er der ikke mælk nok, må du supplere til mor har fået godt gang i mælkeproduktionen. Hvis der falder killinger fra inden for de første døgn, er det med 99% sikkerhed fordi der er noget galt med killingen.


  • #12   10. jun 2012 Hvis hun ikke har mälk nok så ville jeg köbe noget mälkeerstatning og give dem lidt af for at hjälpe lidt til.. Det gjorde jeg sidst min havde killinger og det fungerede rigtig godt

  • #14   10. jun 2012 God ide at give mælkeerstatning ved siden af. om ikke andet så til en amme måske findes, men det burde ikke være den første løsning man skal bruge.

  • #15   10. jun 2012 Hun søger vel en ammekat netop fordi de ikke får mad nok, hvad er ideen ellers med en ammekat ?

  • #18   10. jun 2012 At killinger ikke tager på behøver ikke at være det samme som morkatten ikke har mælk nok.
    Har killingerne en infektion tager de ikke på - det er oftest lungerne det går ud over - så er det ret svært at patte. Sådanne killinger glider bare bort - fodrer man ikke på dem dør de af sult - fodrer man på dem døær de bare senere.

    Killinger der ikke tager på - hvis morkatten har mælk nok kan ikke reddes - heller ikke af dyrlægen - når først de begynder at fade fra - så er det for sent.

    Men kontrolvejning kan fortælle hvad vej det går.


Kommentér på:
Amme kat søges

Annonce