1.660 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Kan der være flere killinger ? Kan der være flere killinger ?

Så fik Asti sine killinger smiley Hun har klaret det rigtig godt og passer dem så fint.. Hun har fået 4 stk. den største vejede 128gr og den mindste 89gr, hvilket jeg syntes er meget lidt..

Men jeg skal love for at den lille er en aktiv lille en, der nok skal komme frem smiley Jeg gav den lidt tilskud da den blev født og det kvikkede den op og den dier fint hos Asti..

Hun begyndte at få "veer" omkring kl.10.30 hun fik den første killing kl.13.13 og så gik der ellers omkring 20 min mellem hver killing... Den sidste fik hun kl.14.24...

Hun har derefter sovet og sørget godt for hendes babyer..

Men jeg er godt nok i tvivl om der kommer flere killinger.. Hun virker stadig som om der er flere "størrelsen" på hendes mave.. Hun har ikke gjort tegn på at skulle presse, men har en lidt hurtig vejrtrækning en gang imellem..

Hun ser ikke plaget ud og vil meget gerne snakkes med...

Nogen der ved og har erfaring med hvordan man kan se/mærke om hun er færdig ? Og om der kan gå lang tid fra den sidste er født til de evt. næste kommer ?

Jeg syntes at hun har været for stor, til at der "kun" skulle være 4 killinger .. Men syntes bestemt at det er nok, så det ikke bliver misforstået..

smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan der være flere killinger ?
  • #1   27. jul 2012 størrelsen på maven kan godt drille.... smiley men det lyder som om hun er færdig og der kan godt gå noget tid fra den sidste... men der må ikk gå mere end 24 timer....

• #3   27. jul 2012 Tak for svar Rikke smiley

Ikke sådan når det er første gang man står med denne begivenhed...
    Syntes ellers at jeg havde sat mig SÅ godt ind i det hele, men så bliver man alligevel usikker smiley

Hun virker rigtig veltilpas og spinder og snakker, når man kommer ind til hende.. Og vil MEGET gerne kæles med.. Hun har klaret det hele selv, dog med mig ved siden af og det er gået rigtig godt smiley

Så nu er jeg også træt.. he he... Har siddet ved hende under det hele, da hun ellers gik efter mig og "brokkede" sig.. Jeg skulle bare være på værelset sammen med hende, så det måtte jeg jo gøre..

Vores anden kat har været på barselsbesøg og det accepterede hun fuldt ud og lagde sig helt om på siden, som hun plejer når hun vil gøre sig til...
    Hun er meget hengiven smiley

Men samtidig har jeg gjort alt for at skåne hende... Hun har en stor fødekasse som er sat ind i en løbegård hvor der er god plads og hvor ingen af de andre dyr i hjemmet kan komme til... Nu skal hun bare have fred og ro... og lidt godt at drikke og spise smiley

• #4   27. jul 2012 Gitte>> har prøvet at holde hånden på hendes mave, men kan ikke rigtig mærke noget.. Dog er hun stadig rund, men lidt mere blød naturligvis.. Hun var meget stor inden og i de sidste 14 dage har vi meget tydligt kunne se killingerne i hende.. Det var så slemt at når hun lå og sov, bevægede hele kroppen sig.. Vi fik ofte medlidenhed med hende smiley

Men jeg ser bare tiden an... bryder mig heller ikke om at forstyrre hende for meget smiley Det var mere om der er nogen der har oplevet at der kan gå mange timer imellem den 4 til den evt. 5 killing smiley

• #5   27. jul 2012 Jeg har oplevet der gik 10 timer mellem den 1. Fødte og de sidste 2.. smiley
    Det var mit B-kuld og her ved min sidst ankommende gik der 5 timer mellem de første 2 og den sidste fødte..
    Jeg var meget i tvivl ved mit sidste kuld efter de første 2 om der var flere da hyn virkede til at være færdig,hun spiset og var på bakken og var ellers helt normal..
    Men alligevel kom der 5 timer efter en lille pige mere.. smiley
    Men tillykke med de 4 små mor misserner har fået.. smiley

• #7   27. jul 2012 Hun er ikke helt blød... men tør ikke trykke for meget på hende... Tog den ene hånd ind under hende og lagde en oven på hende også, og må sige at hun virker til at der er flere.. Hun var langt fra så stor inden hun blev drægtig.. men nu har hun jo så fået killingefoder i den sidste mdr. smiley Og naturligvis går der også lidt tid før livmoderen trækker sig sammen igen..

Så det er lidt spændende...

• #8   27. jul 2012 Har lige lagt et par billeder ind af hende:
    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/16458-hmm_mon_der_er_flere

• #9   27. jul 2012 sikke fine og store babyer hun har fået og hvad jeg kan se er der ikk ændret meget i størrelsen men hun virker til at være færdig men der kan også være måske en mere... har selv prøvet en af mine missemødre så færdig ud og næste morgen havde hun flyttet alle babyerne også var der kommet en ekstra så det er svært at sige.... smiley

• #10   27. jul 2012 Tak Rikke smiley Nu har hun lige været ude og spise/drikke lidt.. og jo man kan godt se at maven hænger en del mere nu... Tror bare hun er blevet lidt overvægtig måske smiley

Nu får hun fred endtil i morgen, dog kigger jeg til hende ind imellem... Vil ikke ligge rent under hende, før jeg er siker på at hun er færdig...

• #11   27. jul 2012 god med vådmad til missemor og baby foder.... smiley glæder mig til opdatering... smiley

• #12   27. jul 2012 Nu bryder hun sig desværre ikke om vådkost.. men hun får baby foder fra Royal Canin... Og har fået det den sidste mdr. og den fortsætter jeg med til killingerne går fra... Og så fik hun lige lidt "kattemælk" her lige før fødslen og efter...

• #13   27. jul 2012 Jeg vil nu anbefale dig, at ligge rent under hende ellers risikere du bare at HUN flytter killingerne smiley

Tillykke med de 4 smiley

• #14   27. jul 2012 Tak for rådet Yvonne smiley Var kun fordi jeg ville gi' hende lidt ro og vente og se om der sker mere... men jeg er nu snart overbevist om at hun er færdig.. Mærkede på hende lige før, da hun var ude i køkkenet og hilse på smiley Tror det sidste er livmoderen der skal trække sig ordenlig sammen og så fordi hun har fået lidt på sidebenene grundet "baby-foderet" smiley Så jeg skifter under hende og killingerne nu her ...

Og tak smiley

• #15   27. jul 2012 åh hvor er de søde tillykke til jer og missemor med de små mislinger smiley

• #16   27. jul 2012 jeg skifter nu også når jeg mener fødslen er slut men synes at have læst man ikk må det første døgns tid.... smiley

• #17   28. jul 2012 Okay Rikke smiley Det har jeg aldrig hørt, men hørt at missemor flytter dem meget hurtigt, hvis man ikke gør smiley For øvrigt så synes jeg der plejer at være så vådt at der er risiko for at de små bliver kolde smiley Så jeg skifter altid rimeligt hutigt efter jeg mener hun er færdig smiley

• #18   28. jul 2012 det gør jeg også yvonne men læste i en tråd her inde man skulle vente men kan ikk huske hvad den hedder.... smiley

• #19   28. jul 2012 En hunkat kan godt have "mave" efter fødslen, men den forsvinder efter et par døgn.

MEN, det er ikke ualmindeligt - har selv oplevet det gentagne gange - at fødslen går i bero, og så bliver der igen født killinger efter 2-3 døgn.
    Missemor må selvfølgelig ikke have presseveer i mellemtiden.

Jeg oplevede tilmed engang, at den sidste killing blev født godt en uge efter sine søskende. Spøjst at se den lille dims mellem de større killinger.

PS: Jeg skifter først underlaget 1-2 døgn efter fødslen for at give missemor og killingerne ro og tid til at lære hinanden at kende, med mindre det er meget vådt og snavset.

• #20   28. jul 2012 Tak for alle svarene og rådene smiley Der er ikke kommet flere killinger... Så det bliver nok ved de 4 stk. Det er også fint nok smiley Men hold da op hvor er hun kontaktsøgende.. Hun kommer mange gange og vil gerne have at man går med hende ind til killingerne.. Det er da hyggeligt nok, men håber det ændre sig i løbet af de næste dag, så vi ikke skal rende frem og tilbage smiley

Og så vil hun helst kæles hels tiden og smider sig ned foran vores fødder... Det virker som om hun bare er SÅ stolt af sine killinger smiley
    Men de er nu også fine ;o)

• #21   28. jul 2012 Hun har god grund til at være stolt!
    Det er nogle meget smukke killinger - og missemor selv er også utrolig smuk!

STORT tillykke med dem! smiley

• #22   28. jul 2012 hun er stolt over sine babyer og vil vise dem frem.... smiley det er meget normalt de gør det.... smiley

• #23   28. jul 2012 Så er de små lige blevet kontrol-vejet Hold da op det går stærkt smiley
    Den første 128gr, i dag 155gr...
    nr.2 116gr, i dag 133gr...
    nr.3 89gr, i dag 108gr
    og den sidste 105gr, i dag 110gr smiley

Nok bare mig der er unødvendig bekymret på om de tager nok på, så jeg har det bedst med at lave en krontrol vejning, i sær her i starten smiley

• #24   28. jul 2012 Det ser bare super godt ud!!!

De par gange jeg har haft killinger er jeg blevet anbefalet daglig vejning de første to uger (og helst samme tidspunkt - gerne omkring fødselstidspunktet), og derefter en gang om ugen til de flytter ud smiley

• #25   28. jul 2012 lotte det gør jeg også hver dag de første 2 uger også hver uge derefter.... smiley

• #26   28. jul 2012 Jeg vejer også hver dag på ca samme tidspunkt de første 2 uger og derefter 1 x ugentlig smiley

• #27   29. jul 2012 Præcis.. Men jeg vil sige at de første to uger er de mest kritiske...
    Og hvis ellers man håndterer sine killinger meget. hvilket jeg slet ikke er i tvivl om at I gør smiley Så opdager man hurtigt hvis der er noget galt... Og så kan man jo altid lige veje dem for at se om der er grund til bekymring smiley

• #28   29. jul 2012 Heidi/The Tuskani..
    Jeg er også pylret så jeg vejer også dagligt til de spiser selv alle sammen..
    Derefter hver 2-3 dag.. til de er så store hen mod de der 5 uger ca. og så 1x ugeligt derefter..
    Så søde du er ikke ene om at være pylret smiley

• #29   29. jul 2012 Jeg vejer de voksne et par gange om året..
    Men det er mest af nysgerrighed smiley

• #30   29. jul 2012 Sådan har jeg aldrig tænkt på det - men har heldigvis heller ikke haft brug for det smiley

Kommentér på:
Kan der være flere killinger ?

Annonce