{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.482 visninger | Oprettet:

Kan ikke mærke liv i 8-9. uge?!?!? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Min dejlige Mille pige er gravid i 8-9 uge, så det er oppe over nu - jeg har mærket efter liv de sidste uger, men synes ikke rigtig jeg kan mærke noget, måske jeg gør det forkert??

Hun tager fint på i vægt, 400 gr om ugen de sidste 2 uger, har det godt, spiser, drikker og sover....

Har jeg grund til bekymring?

Venligst Lene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke mærke liv i 8-9. uge?!?!?
  • #1   30. jul 2012 du burde kunne se hele mave bevæge sig i bølger og ligger man hånden på kan du mærke de små bevæger sig i din håndflade... det kan være der kun er en el to så er det ikk altid det er lige nemt at se/mærke liv men er du bekymret så ring til din dyrlæge og få dem til at tjekke hende

• #2   30. jul 2012 Min Asti fik sine killinger i fredags på dag 65... Og jeg kan love for at man kunne se liv i den sidste uge.. Man behøvede ikke at mærke på hende, det var så tydligt.. Det samme gælder for vores Bailey som skal have killinger her indefor de næste 3 dage... Har du prøvet at sidde og kigge på hende når hun ligger og slapper af ? Måske de sover, de gange du har lagt hånden på...

Jeg tror bestemt at du vil kunne se liv, hvis du med lidt tålmodighed sætter dig og kigger på hendes mave smiley

Naturligvis kan der også være noget galt, men mon ikke at missemor så havde ændret adfærd og ville nok heller ikke tage på...

Når det så er sagt... Hvis du er det mindste i tvivl og slet ikke kan se eller mærke noget, så ville jeg nok få hende scannet hos dyrlægen.. Held og lykke med det hele smiley

• #3   30. jul 2012 Tak for jeres indlæg - jeg må prøve at være lidt mere tålmodig og sætte mig og holde hånden på maven smiley

Jeg er ikke så bekymret, da hun jo netop tager fint på og har det godt - men ville være rart lige at få mærket lidt liv i maven....

• #4   30. jul 2012 Man kan ikke altid bruge vægtøgningen til at bedømme kuldstørrelse ud fra. Hvis hun gemmer på kun 1, kan den ligge dybt gem og svær at mærke. Hvad dato var 2 parringsdag ?

• #5   30. jul 2012 Vægtøgningen var heller ikke for at bedømme kuldets størrelse, mere at der må være liv derinde når hendes vægt stiger som den gør...

Jeg ved på den anden side heller ikke helt hvad jeg skal føle efter, bobler har jeg hørt? Mille spinder jo når jeg rører ved hende, måske det slører det en smule?

Vi ved ikke præcist hvornår hun er blevet parret, men hendes sidste løbetid er for ca 1,5 - 2 måneder siden og udfra det, ja så er det ved at være oppe over smiley

Men helt sikkert SH, better be safe, than sorry....

• #6   30. jul 2012 Uha ja, rynker i panden har jeg ikke lyst til, har rigeligt i forvejen smiley

Jeg ser lige tiden lidt an og ellers må vi aflægge dyrlægen et besøg....

• #7   30. jul 2012 Hankatten var på min Asti d.23 maj det vil sige man skal regne fra d.24 og hun fødte i fredags.. Bailey var d.27 altså regnet fra d.28 maj, så hun kan føde fra i dag ( dag 63) Hos Asti kunne vi se liv de sidste 14 dage og hos Bailey i en uge nu... Dog har vi inden det kunne mærke bobler..

• #8   30. jul 2012 Det kan måske også være at hun faktisk har 14-dages tid endnu og så er det måske først ved at være omkring tiden hvor vi kan mærke noget??

Hvordan gik det med Asti?

• #9   30. jul 2012 Man kan mærke liv fra 1½ til 2 uger før, lidt afhængigt af øvelse og fedtlag på mormis.

• #10   30. jul 2012 Det gik rigtig godt... hun har 4 dejlige babyer smiley Må så sige at vi ikke kunne mærke på hende "adfærd" hvornår det var tid.. først 2 timer inden den første killing kom, begyndte hun at "pive" lidt og ville være ved mig hele tiden.. Lige inden havde hun været en lille tur ude i haven og havde spist og drukket som hun plejer, der var intet at mærke på hende.. Så hun tog lidt "fusen" på os smiley

Men vi vidste så samtidig at det var ved at være tid...

Bailey der imod begyndte i nat, men at pive lidt for at få opmærksomhed, så troede faktisk at hun ville føde i nat eller her til morgen, men der er ikke sket noget endnu.. Men hun har ændret sig i det sidste døgn og har slet ikke villet ud i dag, men ligger ved mig hele tiden, på gulvet altså.. Og det plejer hun aldrig at gøre.. Så vi venter spændt smiley

• #11   30. jul 2012 Hmm, hun er på ingen måde tyk, altså jo nu er hun, men når hun ikke er drægtig smiley
    Jeg har ikke prøvet det før, så øvelse har jeg ingen af og hvis hun så i bund og grund har 14 dage igen - måske jeg i bund og grund er lidt over hys smiley

• #12   30. jul 2012 Billeder af killingerne er på min profil hvis der er smiley Kig gerne ind en tur smiley

• #13   30. jul 2012 Aaaij, hvor er det dejligt - var lige inde og se billederne af killingerne, de er meget forskellige i farverne og hvor er de flotte smiley Smiler - vi går jo her og kigger på Mille hele tiden, den mindste bevægelse, skal hun føde?!?! Griner, man er vel spændt og utålmodig som bare pokker smiley

Spændende med Bailey, så får I da også huset fyldt inden længe, held og lykke med fødsel to og skriv gerne hvordan det går, er så nysgerrig smiley

• #14   30. jul 2012 Lene C>> Du kan ikke evt. kæde hendes sidste løbetid sammen med et eller andet, så du mere nøjagtigt kan finde frem til hvad uge det var ca. For 14 dage betyder meget, når du skriver det er 1½ til 2 mdr siden..

• #15   30. jul 2012 Det er nemlig det, 2 uger ud af 9 uger er meget, men tro mig, jeg har prøvet - synes bare at det er mere end 1,5 måned siden, tænker, ungerne ( mine egne ) fik ferie d 27/6, det er en måned siden og det er længere end 14 dage før de fik ferie at hun var i løbetid, synes jeg... Hmmmm.... Tror altså, når jeg nu tænker over det at vi er i starten af 9. uge....

• #16   30. jul 2012 Mange katte går jo lidt længere end 9 uger, som regle er det oftere 65-67 dage.

• #17   30. jul 2012 Ja vi får huset fyldt... men vi har rustet os smiley Vi har indkøbt 2 løbegårde, som står på hver deres værelse og gjort det hele klar.. Det gode ved løbegårde er at killingerne så bedre skulle kunne blive renlige, når den tid kommer.. Så bliver der sat kattebakke ind i "buret".. Naturligvis får de også lovtil at komme ud i huset til den tid smiley

Det er så meningen at løbegårdene skal sættes sammen når de bliver omkring 10 uger, det er det smarte ved de løbegårde det er at da kan sættes sammen, så de enten bliver længere eller bredere smiley

Og missemor, syntes at befinde sig godt i dem og hun kan komme ud og ind, som det passer hende... Og man kan lukke helt af også.. så der er mange muligheder.. smiley Glæder mig også til at høre mere til din Mille, det bliver spændende smiley

• #18   30. jul 2012 Ja har set at nogen er gået helt op til 72 dage, hvilket heller ikke er unormalt.. Så tålmodighed smiley Men det er sgi svært, når man glæder sig smiley

• #19   30. jul 2012 Ja, det er da supersmart, specielt med så mange misser som I kommer op på smiley

Jeg har lige lagt to billeder ind af Mille, så kan I jo lige se vidunderet - smiler

• #20   30. jul 2012 72 dage, jeg døøøøør da langsomt hvis jeg skal vente så længe smiley

• #21   30. jul 2012 Tror heller ikke at det sker så tit... men mellem 63 - 65 dage er vidst det mest almindelige..

• #22   30. jul 2012 Tror jeg kunne mærke det nu - føles som sådan nogle spjæt derinde, kan det passe?

• #23   30. jul 2012 Ja i starten kan det føles som små bobler... og ca en uge efter så er der gang i den smiley sådan var det her... Så måske hun har små 14 dage endnu..

• #24   30. jul 2012 Jeg har lagt en video ind af Baileys mave, og hun kan som sagt føde hvornår det skal være smiley
    http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/9611-gravid_mave_lige_op_over

• #25   13. aug 2012 Lige en update herfra smiley

Mille har ikke født endnu, så dermed passede det jo meget godt at jeg ikke kunne mærke liv, det kan jeg så selvfølgelig nu og også se det uden på maven - slimproppen gik i torsdags, såååååå, det kan vel ikke varer så forfærdelig længe endnu smiley

• #26   13. aug 2012 håber da snart hun går i gang.... smiley men det tyder det nu også på.... smiley går selv og venter killinger om 4 ugers tid..... smiley

• #27   13. aug 2012 Ja, der er vist rigtig gode tegn på at det er lige ved - kan snart heller ikke vente længere smiley

Om 4 uger, spændende - glæder mig til at høre mere og jeg skriver selvfølgelig så snart der er tegn på mere fra Mille tøsen smiley

• #28   13. aug 2012 jaaa det bliver spændene.... smiley

det ser jeg da frem til.... elsker at følge med når andre skal have killinger..... smiley

• #29   13. aug 2012 Det tænkte jeg nok - elsker nemlig selv at følge med når det går løs smiley

• #30   13. aug 2012 smiley

• #31   14. aug 2012 Hvor spændende og jeg tror ikke du kommer til at vente. Det er tid med glæder og bekymringer når man venter killinger og deres første leveuger. Vi har selv et kuld snart 2 uger og det er altså vildt at de på den første uge fordobler deres vægt. Og nu har de øjne og begynder at fise rundt i fødekasse.

• #32   14. aug 2012 Åååååh hvor er det dejligt at høre, gik fødslen og det hele godt?

Ja, jeg kan godt mærke både spændingen og bekymringerne, går det nu som det skal osv osv - men det tror jeg nu det kommer til, hun har klaret drægtighedsperioden så fint og der er godt med liv i mavsen smiley

• #33   14. aug 2012 Ja tak det gik fint, men næsten lidt for hurtigt for både missemor og mig;-) Jeg går altid rundt med sommerfugle i maven i dagene omkring fødsel, men jeg har racekatte og ved derfor ca hvornår jeg kan forvente fødsel.

• #34   14. aug 2012 Hvordan of hvorledes var hun op til? Og hvor hurtigt er hurtigt?

Ja vores var lidt en upser - og inden folk går amok over uansvarlighed osv, så havde vi snakket om det og vi har plads til dem så længe de vil - men de 3 af dem er afsat på forhånd, så det er helt fint og vi blev vildt glade da vi fandt ud af hun var drægtig, ungerne havde jo plaget mig om vi ikke nok skulle få bare et kuld killinger på hende smiley

Jeg har selv haft racekatte tidligere, perser - chinchilla og silver shaded smiley

• #35   14. aug 2012 Silver og shaded <3<3<3 Jeg har skovkatte og arbejder med sølv og jeg er så misundelig på det meget smukke rene sølv som ses hos persere. Vores hunkat fødte 6 killinger med en ½ times mellemrum og til sidst var hun godt nok træt. Denne hunkat er ikke helt som de andre, hun opførte sig faktisk ret normalt, der var måske noget særligt ved hendes blik. Vi sad den halve nat og kiggede og hun var helt rolig, spiste og drak, så vi gik i seng til sidst. Da jeg et par timer senere kiggede til hende var hun igang med at føde i vores kradsetræ:-) Hun havde ellers boet i fødekassen i fler uger. Men ofte er de præget af rastløshed, de leder efter gode gemmesteder og følger os gerne rundt.

• #36   14. aug 2012 Ja, de er rigtig flotte!! Er nu også vild med skovkatte og Maine Coon - mon ikke jeg også en dag skal ha´ sådan en smiley

Vi har sovet i stuen den sidste uge, for at kunne høre hende hvis hun nu gik i fødsel, men nu starter ungerne i skole i morgen, så vi rykker i soveværelset igen og håber vi kan høre hende, stiller lige vækkeuret en gang i nat, så jeg kan komme op og tjekke smiley

• #37   10. mar 2013 Jeg kan nu heller ikke se/mærke liv endnu. Min er vel 6-7 uger henne og syntes godt nok at hun er stor.

Kommentér på:
Kan ikke mærke liv i 8-9. uge?!?!?

Annonce