{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.636 visninger | Oprettet:

Bettina L
Bettina L
Tilmeldt:
20. jul 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71

Hvorfor bider katten? {{forumTopicSubject}}

Min killing på 5½ måned er efterhånden en meget "lydig"´, kælen og opmærksomheds-elskende lille mis. Hendes tre store "søskende" får som regel et dask med på vejen, men hun bliver en kylling når de vender sig om og sætter hende på plads. Så hvæser og hyler hun.

Nu er hun så begyndt at bide mig. Ikke hårdt, og hun spinner som regel samtidig, men hun virker som om, hun har noget indestængt energi, der bare skal ud. Jeg lader hånden blive eller holder en pegefinger op og siger nej. Det får hende til at stoppe.

Er der andre der har erfaring med det? Er det bare en overgang? Det er egentlig ikke noget problem, da jeg godt ved hvordan jeg skal reagere - jeg undrer mig bare over det.

PS: hun er steriliseret og har Feliway. Og fri adgang til verden udenom...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor bider katten?
  • #3   24. aug 2012 Trolden giver gerne love naps i næsen, den bliver lige vasket og så slutter han af med et lille nap. Det gør slet ikke ondt og er så sødt at jeg lader ham blive ved.
    Ellers kan han få et 'fang alle tæer du kan finde - flip' om aftenen, og det er vi ikke så vilde med. Det er altid lige i den 'kedelige' time hvor menneskerne er rigtig trætte og katten er rigtig frisk.
    Så her er det enten 'jeg synes du er sød' eller 'kom nu, natten er ung, var ikke så kedelig nu'... smiley


  • #4   24. aug 2012 Helt normalt smiley

    Hengivenhed / kattekram smiley


  • Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #5   24. aug 2012 Hun bider hankatten i struben, hvis hun kan komme til det (i leg) men han finder sig jo selvfølgelig ikke rigtig i det. Han vil gerne lege, men er for voldsom, og så er det hun hyler og hvæser. De to hunner hvæser eller knurrer ad hende. Den ene når hun er i samme rum, den anden (dronningen i flokken) når hun kommer for tæt på og vil lege. Hun accepterer dog, at den lille sover og spiser ved siden af hende. Så jeg tænker, om det er fordi, hun ikke rigtig har fundet sin plads i flokken, og egentlig gerne vil overtage tronen, uden held. Og det går så ud over mig smiley Hun er nemlig en meget stærk lille én, der ikke er bange for noget.

  • Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #6   24. aug 2012 Jennie S: hun slikker også næse smiley og skal som regel have en pote på min mund når vi putter smiley Det kan jeg jo så tænke lidt over - plejer at synge lidt for hende... ;o) ;o)

  • Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #8   24. aug 2012 Okay. Tak for jeres svar. Det er som sagt ikke noget problem, bare endnu en pudsig lille del af hendes personlighed smiley

  • #9   24. aug 2012 Min Gucci napper mig hver aften. Når jeg skal sove, jeg tror på at det er hendes måde at give mig et god nat kys på kinden. Hun er 2 år nu og har altid napper min kind. Jeg syntes det er hyggeligt. Min anden kat kan give kram det er så hyggeligt.

Kommentér på:
Hvorfor bider katten?

Annonce