{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.143 visninger | Oprettet:

Katten slikker og bider {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en voksen Hellig Birma i november måned og der er noget jeg ikke helt forstår :o)

Han har det med at slikke på os, meget gerne i ansigtet. Han kan blive ved i 5-10 minutter, men pludselig bider han i stedet.

Det ender næsten altid på samme måde, først slikker han og så bider han.

Er der nogen herinde der er klar over hvorfor han gør det?
Jeg har ikke før oplevet at en kat slikker på en ligesom hunde gør, så jeg ved ikke rigtig hvad det betyder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten slikker og bider
  • #2   27. mar 2009 Min søsters birma Anastasia gør det faktisk også.. ved heller ikke hvorfor.. og det er ikke fordi hun har fået lov at bide i fingere som lille.. hun er bare lige pludselig begyndt på det..

    Min birma Bacardi gør det oz men hun er ved at skifte tænder så lige nu er det svært at vide om hun bliver ved.. men jeg har det med at flytte hende fra mig og sige nej når hun gør det.. så stopper hun i hvert fald for en kort tid.. da hun jo helst vil sidde hos mig..

    Kikki


  • #3   27. mar 2009 Der er rigtig mange birmaer der gør det.. Vores Silke gør det også... Og hun spinder som regel imens... Det er et kærlighedsbid :0)

  • #4   27. mar 2009 Anita: Jeg tror såmænd og så at det er kærligt ment, men det føles bare ikke særlig kærligt....

    Først er tungen ved at flå min ansigtshud af (deres tunger er jo immervæk beregnet til at slikke kød af knogler) og derefter forsøger den at bide et hul i min kind, alt sammen i en kærlig mening ;o)

    Jeg har indtil nu syntes at han skal have lov til at give udtryk for sin kærlighed, og har så bare tilbudt min arm i stedet for mit ansigt :o)

    Men jeg var nysgerrig efter at vide om det betød noget bestemt, eller om katten bare syntes at det var hyggeligt :o)


  • #5   27. mar 2009 Jeg tror oz det er kærligt ment..
    og det er oz derfor jeg tror på at det kan hjælpe i længden at kæleriet stopper når den bider.. Bacardi gjorde det rigtig meget de første par nætter efter jeg fik hende.. og det er jo ikke så sjovt at ligge og sove og lige pludselig blive bidt i ansigtet.. men så sagde jeg bare nej og løftede jeg hende bare ned på gulvet.. så nu gør hun det i hvert fald ikke om natten..
    hehe nu skal vi bare have lært hende at det gælder hele tiden..
    men hun får stadig lov at "vaske" mig men så snart hun bider slutter kæleriet bare.. hvilket hun bliver meget utilfreds med.. så forhåbentlig ender hun med at forstå det smiley

    Det er faktisk sjovt det med den ru tunge.. både Bacardi og Anastacia har det.. men Loviisa (Norsk Skovkat) hendes tunge er slet ikke så ru som birmaernes..


  • #7   27. mar 2009 Min Maine coon pige Avalon, gør det også. Hun er 5,5 år gammel og har ALTID gjort det :o(
    Jeg ved at hun mener det "sødt" men det er ikke rart, når hun ligger sig i ens ansigt om natten, spinder, slikker og bider. Jeg har prøvet, i 5 år nu, bla. at flytte hende væk fra mig, når hun bider, men intet af det jeg har gjort har hjulpet.
    Nu sover vi uden katte på soveværelset (hvilket jeg faktisk savner), så nu bider hun ihvert fald ikke om natten, når vi sover ;o)
    Jeg har tit tænkt på, hvorfor hun gør det, men har altid kaldt det for "kærligheds-bid".


  • #9   5. apr 2009 Min gozmo gør det samme, det er en dårlig vane som de bare skal vænnes af med, kan også skyldes at de bliver overkælne og derfor ikke helt er i staand til at styre det.. (:

Kommentér på:
Katten slikker og bider

Annonce