Killing fundet i 7770 Vestervig {{forumTopicSubject}}
Næppe mange herinde fra dette område, men for god ordens skyld prøver jeg alligevel
Vi har i dag fået en killing i pleje, fra en dame længere nede af vejen som har fundet killingen.
- Hun kunne dog ikke have den og ringede til os for at spørge om det var vores, men alle vores katte er indenfor, så det var det ikke.
Men nu er killingen her.
- Er en sort hunkat, nok ikke mere end 10-12 uger tænker jeg lige umiddelbart, noget tynd i det, men ellers utrolig kælen.
Hvis nogen mangler hende må de meget gerne give besked, beskriv hendes udseende lidt nærmere så vi er sikker på at de er de rigtige ejere
Så hvis nogen her fra byen af mangler sådan en killing, giv lyd.
Hvis vi ikke finder ejeren, så bliver lille Cleo neutraliseret og boende her.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hvis ejer ikke findes, så er det superdejligt, at hun kan få et hjem hos jer
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 7 Emner: 25 Svar: 113
- Også derfor vi vælger at poste det herinde, det kunne jo være det lige var dér de spottede det, hvis lille missen har en ejer da
Der er en del katte som render rundt her på vejen og lur mig om ikke der er nogen af dem som er fertile og får killinger
sep 2008
- Dén forstod jeg ikke lige?
Tror generelt mange vælger ikke at neutraliserer deres katte, - det er jo dyrt og en kat kan man få "kastet i nakken".
- I princippet kunne jeg da også være ligeglad, jeg har hankatte, er ikke mig som får alle killingerne. Men hvorfor bidrage til den enorme mængde katte der er?
Men vi tager konsekvensen af det hele nu, de små kommer ikke ud før haven er hegnet forsvarligt ind for både hunde og katte, så de bliver på egen matrikel.
- De store må jeg jo indrømme går ude, men de må lære at ta' til takke med vores egen have fremover.
Så må vi jo se om vi ender på 4 eller 5 katte til dén tid
sep 2008
Men ja, det er riiigtig træls at folk ikke kan finde ud af at parkere - og gerne holder midt i det hele de mest tumpede steder så man må hoppe på bremsen.
- Eller dem som kører med fuld knald igennem byen, lige forbi skolen, puha!
Så selvom det er lovpligtigt, så ingen tvivl om at vores katte skal hegnes helt inde - Og neutraliseres, også pigen hvis hun bliver her.
Tror ikke der er nogen som savner hende, har ikke hørt fra nogen, men må jeg tilstå jeg heller ikke regnede med. Men nu venter vi og ser, det kan jo være det kommer.
Hvor længe skal man give det? 1-2 uger? Længere tid?
dec 2006
Man må forvente, at folk selv gør en indsats for at få deres katte tilbage - at de holder øje med fremlysninger de gængse steder, og selv efterlyser katten. Gør de ikke det, ja så får de den ikke tilbage ..... (og alt for mange ønsker det heller ikke)
Det er rigtig dejligt og meget heldigt, at du kan give den lille mis et hjem!
sep 2008
Men altså, hvad skulle vi ellers gøre med hende i princippet - der er ingen internater som vil have hende og aflive hende synes jeg sgu er for synd, nu er hun her og hun er sød og dejlig.
Tænk sig, for lidt over et år siden var min kæreste og jeg enige om at vi slet ikke skulle ha' kat overhovedet
Nu er der 5 katte, hmmm!
dec 2006
Se dét er et rigtig godt spørgsmål!
Jeg er noget SÅ edder-rasende på de mennesker, der bare lader deres bortløbne katte blive væk uden at gøre sig en smule umage for at efterlyse, og så er der jo også de usle r*vhuller, der dumper deres katte :-(.
Ikke kun kattene skider de på, de skider i dén grad også på de mennesker, der tilfældigvis finder de katte, som DE har svigtet :-(.
Jeg fx ville være virkelig alvorligt meget på røven, hvis jeg stod med en herreløs kat og internatet ikke havde plads. Virkelig på røven!
sep 2008
- Faktisk især hankattene, måske lidt dobbelt moralsk ikke at sige hunkattene, men med en hankat er det da trodsalt så lille og forholdsvis billigt indgreb at der bare ikke er en undskyldning for ikke at få det gjort!
Vores katte blev kasteret og et par timer senere var de komplet friske og vågne igen og opdagede nærmest ikke hvad der var sket - eneste de synes var træls ved det hele var at man skulle i den skide transportkasse
Men man kan jo heller ikke blive ved med at ta' herreløse katte ind, ligesom internaterne når vi andre jo også et max - nu har du jo fx to voksne hankatte som har er et godt etableret par, at ta' en ny herreløs kat ind dér er jo ikke nemt!
- Foruden det at en kat mere er en udgift mere og især hvis den får brug for dyrlæge osv.
Man bliver lidt sur over at folk smider ansvaret fra sig på den måde og over på andre, for selvom jeg kan være hård til tider så står man da her med en lille sød killing - man nænner da ikke at få den aflivet, når den nu er her.
- Men bliver hun her, så har vi da også nået vores max, 5 katte er mere end rigeligt!!!
Og hvad så hvis der er en nabo som ringer med en ny hittekilling en dag?
- Kan godt forstå internaterne bugner af katte, en tur forbi listen over alle de katte som søger nye hjem gør en helt trist.
dec 2006
Tja, hvis I ikke har plads til flere, så kan det jo ligeså godt være naboen selv, der må finde en løsning.
Og ja, jeg bliver også forfærdelig trist over alle de katte, der er til overs :'-(.
De (få) tilfælde hvor katte selv - med eller uden naboers hjælp - finder sig et hjem, der har mulighed og hjerterum til at tage den ind, er dog lyspunkter.
sep 2008
Men så må man jo mande sig op og være hård og sige at den måske har bedre af en aflivning, enten det eller blive neutraliseret og så se om den kan omplaceres.
Sætter sgu mange spændende tanker i gang med sådan en plejemis på besøg
sep 2008
- Hun er blevet en rigtig køn lille kattepige, med sul på kroppen og fin blank pels. Hun er holdt op med at "jagte" vores aftensmad, så vi nu kan ha' den i fred - hvilket er ret praktisk!
Hun bliver opdraget nok så ivrigt på at vores kasterede hankat Sylvester på 1½ år, hvilket bare er så skægt og sødt - så frygter ingen "hittekilling-nykker" fra hende af, dét har Sylle check på.
Mon ikke hun bare blir her så, hun er jo ret sød - men SÅ er det altså også slutprut med kattene nå! Og hun skal ordnes også...!
dec 2006
Killing fundet i 7770 Vestervig