{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad og vand skåle
  • #1   26. aug 2012 Ja, du må endda putte dem i opvaskeren smiley

• #2   26. aug 2012 tak mvh Kasper

• #3   26. aug 2012 Kasper **og der er sådan et klistermærke i bunden hvor der også skal være mad og vand**

Jeg forstår ikke, hvad det er du spørger om med det der klistermærke. Det skal selvfølgelig fjernes...
    Men ja, madskåle skal vaskes op som dine egne skåle og tallerkener.

Hejzan**Der er ofte ikke behov for at vaske din skål til tørfoder**

Æeh :-S, alle madskåle skal da vaskes op (for savl og madrester).

• #4   26. aug 2012 Enig du spiser vel heller af den samme uvaskede service hver dag ?

• #5   27. aug 2012 Jeg vasket godt nok langt fra mad og vandskåle op hver dag.
    Nærmere en gang om måneden og de bliver ikke ulækre?

• #6   27. aug 2012 "Der er ofte ikke behov for at vaske din skål til tørfoder."
    og
    "du behøver ikke vaske tørfoder skålen ret ofte."

Det er to forskellige udsagn. (men ingen af dem siger i øvrigt noget om, hvor ofte eller sjældent "ofte" så er).

Jeg vasker madskåle af hver dag, vandskåle noget sjældnere ("det er jo bare vand, og de kan lige skylles", tænker jeg dovne menneske), men de får altså en lettere slimet belægning :-O, hvis det ikke bliver gjort ofte nok.

Til mig selv genbruger jeg den samme tallerken (til brød) og også samme kop dagen igennem (og alligevel kommer her på mystisk vis opvask, som var det efter et storkollektiv :-S )

**smider i så uspist tørfoder ud hver dag også?**

De par småstykker og krummer, der er tilbage, er ikke værd at gemme.
    Hvis der er meget tørfoder til rest hver dag, skulle man måske fylde mindre i skålen.

• #7   27. aug 2012 "Hvis der er meget tørfoder til rest hver dag, skulle man måske fylde mindre i skålen."
    Der skal da være mad i den 24/7 - snakker vi om tørfoder altså.

Skal jeg vaske skålene op og der er mad i (som der selvfølgelig er) propper jeg det tilbage i madkrukken og hælder så op på ny når skålen er tørret.

• #8   27. aug 2012 Heizan - De to udsagn kan forstås på to forskellige måder, derfor skulle det belyses smiley Men pyt,"nå" er fint for mig smiley

Thilde - Jeg går nok efter 23,5/7 så smiley for gider ikke smide mad ud. Og hvis der endelig er så meget til rest, at jeg ikke vil smide ud, så får det da lov at stå fremme til det er ædt i løbet af nogle timer.

**propper jeg det tilbage i madkrukken** smiley Den du opbevarer foderet i?!

• #9   27. aug 2012 "Den du opbevarer foderet i?!"

Ja et-to kilo ad gangen ca?

• #10   27. aug 2012 Ok :-O, dét kunne jeg godt nok aldrig finde på! Så da hellere hælde det over i en anden madskål.

• #11   27. aug 2012 Nå :S er det da forkert?

• #12   27. aug 2012 Det ved jeg ikke om det er, men jeg synes det er ulækkert, og ville da være bekymret for bakterier.

• #13   27. aug 2012 Hmm har aldrig rigtig tænkt over det som værende direkte ulækkert, men bakterier kan jeg godt se.
    Heh har jeg aldrig tænkt over *gruble*

• #14   27. aug 2012 Altså det er kun kortvarigt at skål-foderet ryger i krukken, for så kommer det jo i skålen igen når den er ren, sammen med lidt mere af de "rene" foder.
    Og skålen er fuldstændig lufttæt når den er lukket.

I dont know.. Har ikke oplevet at have problemer med det rent bakteriemæssigt før.

• #15   27. aug 2012 krukken er lufttæt*

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #16   27. aug 2012 Tørfoder skåle bliver sørme ulækker af savl mm., som man kan se sidder i sidderne af skålen. Hvis det ikke bliver gjort rent danner der sig nogle bakterier, det er ulækkert.:-(

• #17   27. aug 2012 Hejzan - Hvis du spiser kiks fra en tallerken, børster du den så bare af og stiller den op i skabet? Eller vasker du den?

• Louise
    Louise Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 10
    #18   27. aug 2012 Sikke da en diskussion:-). Jeg har 2 katte. De har tørkost i deres skål hele dagen. Når den skal gøres ren, gør jeg det når den er tom (inden den bliver fyldt op igen), eller så kommer jeg det tilbage i en anden skål, mens den bliver gjort ren. ca. 1 gang om ugen. Så har jeg 2 skåle til vådfoder, som bliver gjort rene lidt oftere, men det er også fordi jeg kan ikke have at de ser beskidte ud:-) men ellers alt efter hvor meget mine katte sviner og om der f. eks er meget varmt, for så kommer det til at lugte og størkner i kanterne. Men jeg syntes da de skal gøres rene med jævntlig mellemrum, selvom jeg tror kattene er ligeglad. De skal nok spise hvis de er sultne:-)

• #19   27. aug 2012 Spiser man kiks på tallerken ? smiley

• #20   27. aug 2012 Hvis jeg ikke bare lige børstede min brød-tallerken af, så ville det blive ca. 10 ekstra tallerkener til opvask dagligt. Og jep, det er dovenskab og for at spare på opvask / vandet. Hvad skulle det ellers være?

Kattene får vådfoder fordelt over cirka samme antal gange, jeg tager mig en ostemad - også deres skåle bliver brugt dagen igennem, og kun vasket op én gang dagligt. (fjerner rester mellem hvert måltid).

For at spare lidt på opvasken købte jeg nogle pap-pølsebakker beregnet til kattene (mangler en rødme-smiley). Men kattene foretrækker deres madskåle - og nu er det jo også kommet frem, at noget papir og pap til levnedsmidler faktisk er giftigt (men jeg kan da bruge pølsebakkerne til mine egne osteboller så smiley )

• #21   27. aug 2012 Synes også de skåle bliver lidt ulækre... Her serveres vådmad/råt 4-5 gange om dagen, og skålen bliver grundigt skyllet imellem hver gang, og vasket ordentligt om aftenen så den er klar og tør til morgonmaden...
    Vandskålen følger samme skema, men skålen med tørfoder bliver kun vasket et par gange om ugen. Dog bruges den kun til servering og opbevaring af maden, da foderpillerne bliver skubbet ud på gulvet med en pote og spist derfra... Skøre kat. smiley

• #22   27. aug 2012 Kommer til at tænke på engang jeg var ude at sejle. Skipperen forlangte at der ikke blev brugt rent vand til at vaske op i. Så når man var færdig med at spise, tog man et stykke brød og brugte som "viskelæder" til at gøre sin tallerken ren (Bvadr!). Efterfølgende kunne der så blive vasket op i havvand.

• #23   27. aug 2012 Hejzan - adr, jeg håber godt nok ikke jeg skal spise hos dig hvis du er så uhygiegnisk :S

Og jeg er ikke en tøs, jeg er en kvinde smiley

• #24   27. aug 2012 Har jeg haft en kiks (af en eller anden underlig grund) på en tallerken ville jeg sqi heller ikke vaske den op.. altså.
    Og jeg vasker heller ikke brødkniven op efter jeg har skåret en skive brød. Og har jeg brugt en kniv til at skære agurk så bliver den altså bare skyllet og tørret af -_-

• #25   27. aug 2012 Og jeg bruger også det samme glas i en to dages tid, med mindre det selvfølgelig er mælk eller kakao. Men saft, sodavand, eller juice...
    Så sart er jeg ikke ^^

• #26   28. aug 2012 Her bruges samme kniv fra morgen til aften - og den bliver brugt til både brød, ost, peberfrugter osv. Jeg HAR slet ikke 10 knive ... som jeg jo ellers skulle bruge til alle mine ostemadder :-p.
    Selvfølgelig ´bruger jeg også kun ét (max to) krus dagligt.

(Hvor pokker kommer al den opvask så fra??? :-S )

• #27   28. aug 2012 Til jer der ikke vasker vandskåle af ofte, oplever i ikke at det bliver slimet i skålen? Jeg vasker mad og vandskåle af med sæbe hver anden dag.

• #28   29. aug 2012 S H **Jeg er så en af dem der tager en ny smørkniv hver gang.. og genbruger ikke det samme glas flere dage i træk da. Jeg skifter glas et par gange om dagen - også selvom jeg drikker akkurat det samme For mig at se, er det bare det mest hygiejniske. **

Sjovt at læse om folks vaner :-).
    Jeg drikker mest vand af en pantflaske med låg, bl.a. fordi jeg ikke gider dele glas med kattene. Sådan en flaske kan jeg bruge (nok for) mange dage i træk. Den behøver aldrig blive vasket op - den ryger bare til flaskeautomaten :-).
    Til juice og alt andet end vand skifter jeg glas - tænker at fx frugtsaft kan gære ret hurtigt.

Ditte **Til jer der ikke vasker vandskåle af ofte, oplever i ikke at det bliver slimet i skålen?**

Jeg har ikke mærket efter, men der kommer i hvert fald en rand af kalk øverst i kanten, trods dagligt vandskift. Jeg bruger edikke til at fjerne kalk-randen.

Hejzan **Det slim i vandskålen vil komme uanset hvad, det kommer også hvis du opbevarer vand i andet.**

Da vel kun hvis vandet ikke bliver skiftet?....

• #29   29. aug 2012 Huh, så må det stå slimet til med min genbrugsvandflaske smiley

• #30   29. aug 2012 Jeg vil teste min spand, der ofte står vand i nogle timer. Den bliver kalket til, men jeg har ikke observeret slim i den.

• #31   29. aug 2012 smiley
    Min vandflaske har som regel låg på - især når den er med i tasken smiley og den står aldrig i køleskabet. Den bliver skyllet og der bliver skiftet vand flere gange dagligt.
    Spanden er der aldrig låg på :D.

Der er nok forskel på vandet forskellige steder i landet. Mener det er ret hårdt her i Århusområdet.

• #32   29. aug 2012 Har aldrig kunnet mærke nogen slimet hinde i Hectors skål, men kalkrande kommer der.

• #33   29. aug 2012 Så har jeg testet. Ingen slimet hinde i gulvspanden, men til gengæld i den vandskål der står på 1. sal :-O, (og som jeg har det med at glemme at vaske op :-/). Så der var lige en, der i en fart fik skiftet vandskål!

• #34   30. aug 2012 Personligt har jeg valgt at have to sæt skåle, hver morgen bliver evt rester af tørfoderet helt over i en frisk ren skål(der er meget sjældent noget tilbage) så har de en ren skål til foder og en til vand, og det beskidte sæt ryger så i opvaskeren sammen med dagens øvrige opvask

• #35   30. aug 2012 I øvrigt: Det slim der bliver omtalt der kommer i stillestående vand uden låg (det være sig i vandskåle, glas, spande mm) er efterladenskaber fra bakterierne der lever i vand, og kan ved indtag foresage meget alvorlige mave forgiftninger hvis uheldet er ude

Kommentér på:
Mad og vand skåle

Annonce