{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

Træt af vådfoder ?? {{forumTopicSubject}}

Mine to mislinger gider ikke længere spise deres vådfoder. De har begge fået det helle deres liv, men nu har de pludselig mistet interessen. De får lidt forskellige mærker cosma, applaws, miamor, almo nature m.m. og prøver at skifte mellem forskellige smage, men den ene af kattene nægter at rør kylling, så det er lidt svært. Heller ikke hverken råt eller kogt kød kan fange deres opmærksomhed. Så nogle gode råd til hvordan jeg får den til at spise våderfoder igen ? evt. foreslag til vådfoder jeres katte kan lide... Håber der er nogle der også sider med en kræsen kat og måske har nogle gode råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt af vådfoder ??
  • #1   27. aug 2012 Hvorfor skal de absolut have vådfoder ?

  • #2   27. aug 2012 Mine har aldrig været ret glade for vådfoder.

    De får stort set kun tørfoder, det har alle mine katte. Måske er der bare ikke noget næring i det dåsemad de har brug for. Derfor er det uinteressant. De ved jo udemærket hvad der er godt for dem.


  • #3   27. aug 2012 Vådfoder gives på grund af det høje vand indhold. Katte er ikke særlige gode til at drikke vand, fordi de fra naturens side er vant til at få den væske der er i et byttedyr og derfor er det en rigtig god ide at give vådfoder.

    SH: så må vi se om der er nogle der kan give os nogle gode råd, så vi begge for løst problemet smiley


  • #4   27. aug 2012 Dyrlægerne anbefaler kun tørkost, jeg har 4 katte ingen af dem vil have tørkost. Den 4 kat er alt spisende, fordi den har prøvet at sulte fordi den ikke var i stand til at klare sig selv

  • #5   27. aug 2012 Marie - Mærkeligt at det er så mange forskellige vådfodermærker, de er blevet trætte af.

    Men ellers kender jeg godt problemet.
    Her i huset er det noget med at dåserne skal være fra samme dato. Den mindste variation i indholdet (og der ER variation - det kan jeg både se og lugte) så dur det ikke :-S.
    Eller også er det nye (altså bare fra en anden dato) pludselig meget bedre end det, de plejer at få - og har ædt med velbehag - og så er det kun det nye, der dur.

    Hvad mine katte kan li' af vådfoder:
    Orange LUX (fra bestemte datoer)
    Den gule lux fra en bestemt dato (nu er der forresten ikke længere konserveringsmiddel i den, som der plejer :-))
    Miamor bidder i gelé (især den med kanin)
    Bozita med kanin.
    Af og til dur whiskas- fiskevådposer.
    Dampet laks
    Og af og til dur kogt kylling.

    Da mine katte skulle vænnes til mere vådfoder, gav jeg dem mindre tørfoder. Og lod dem have små portioner vådfoder i skålene dagen igennem. Blev det ikke ædt i løbet af 2-3 timer, smed jeg det ud, og kom en ny skefuld vådfoder i skålen.

    Bruno elsker (nogle gange) kogt kylling - men kun lidt ad gangen, og kun hvis han bliver håndfodret.


  • #6   27. aug 2012 min winston er kræsen. troede ikke han kunne li vådfoder til at starte med, indtil jeg fik noget applaws med kylling fra marie smiley
    og han vil kun ha kylling. alt andet bliver liggende.
    og når jeg laver mad med kylling, venter han ved sin madskål til han får et stykke.
    men det dur slet ikke hvis jeg bar ligger det i madskålen, kongen skal selvfølgelig håndfodres.


  • #8   27. aug 2012 Jeg har også 2 misser som aldrig har brudt sig om vådkost... De får det tilbudt, da vores ældre kat får det 2 gange om dagen... Men de går lige over og snuser til det og så går de igen... Det samme glæder kød/kylling osv. De rør det ganske enkelt ikke.. og det er ikke fordi de ikke er vant til det, for de har fået det tilbudt siden vi fik dem da de var 12 uger... Og nu er de altså over et år begge to...

    Men mine katte har så altid drukket fint med vand...


  • #9   27. aug 2012 Mine tre katte får vådfoder morgen og aften.
    Hmm det lyder mærkeligt at dine katte ikke vil spise det mere, især fordi du også skifter mærke. Jeg har nemlig tre kræsen katte, og de vil kun spise det der hedder kitte kat mener jeg. Den er ikke særlig dyr (:

    Alice A, ja dyrlæge siger hvis du har en ude kat kan de godt undværre deres vådfoder. fordi de fanger fugle og mus osv udenfor.
    men vådfoder er også godt for deres pels.


  • #10   28. aug 2012 Nu har min dyrlæge ikke anbefalet noget foder.
    Det at vådkoste er dårligt for katten er ,, det holder ikke tænderne rene på længere sigt, det er den forklaring jeg har fået fra dyrlægen



  • #11   28. aug 2012 Nu er den ende af mine katte 2, og hendes tænder er lige så rene som de altid har vært.
    - Men okay, vores dyrlæger siger noget forskelligt.


  • #12   28. aug 2012 Det er vidst en gammel skrøne det med at tørfoder hjælper med at holde tænderne rene. De tygges jo ikke, men knækkes i små stykker der synkes, og bliver det altfor blødt af spyt bliver det en klistret masse der klæber til tænder og tandkød.
    Vådfoder hjælper heller ikke på tænderne, men er godt pga al væske der er i.
    Råt kød/fisk/mus etc er rigtig godt for tænderne da matterne er nødt til at virkelig bide hårt i det for at flå det i små stykker der kan synkes.
    Det er i hvertfald hvad de lær ud på dyrlægeuddannelsen nu for tiden, så mon ikke de store tørfodermærker begynder at producere barf på dåse eller lignende... smiley


  • #13   28. aug 2012 mine kan bedst lide sheba fra bilka...de fås med kylling og tun.
    Tunen ligner dåsetun bare i blød gele istedet for olie eller vand, og kyllingen er rigtigt kyllingebrust der er revet lidt over så de er nemmere at gå til..også i en blød væske.

    Ellers er coshida fra lidl det nye hit, det er betragtelig billigere end sheba, og blandet op med vand sluprer de det hurtigt i sig. Det er bidder i gele.


  • #16   28. aug 2012 Så er der nogle der har nogle gode foreslag til hvad jeg kan tilbyde bæsterne, så de kommer tilbage i deres gode vane med at spise råt kød og vådfoder ??

  • #18   28. aug 2012 kan også være en ide at prøve at varme vådfoderet lidt op i microovnen? så dufter det dejligt. eller evt lidt catnip i.

  • #20   28. aug 2012 ja men imens det har været meget varmt udenfor og winston havde det dårligt.
    så læste jeg mig til at katten sku ha mere vand. hvordan får jeg en kat til at drikke mere vand? svar vådfoder.
    hvordan får jeg min kat (som på det tidspunkt ikke ville spise vådfoder,) til at spise det? svar catnip, han elsker det.
    nu har han vænnet sig til det, uden catnip.
    det hjalp også da jeg fik bestilt noget mere applaws.


  • #23   28. aug 2012 Katte som ikke vil drikke vand, kender alle vist, men det som de få kender, det er at katte elsker at drikke den langtidsholbare sødmælk...I alle de år jeg har haft katte har de fået tilobudt dette, og de drikker mindst 2 skåle om dagen, til 4 katte. Og ingen får dårlig mave af deb grund, og de har ingen problemer med deres urinveje.

  • #24   28. aug 2012 Her er det kun LUX fra Aldi der duer af vådmad. Ved at der er mange katte der kan lide den, hvis du ikke prøvet den.
    Trolden får en skefuld sammen med lidt kød eller fisk, og lidt kogevand fra fisk/rejer, eller tøvandet fra kødet. Næsten lidt suppeagtigt, og han ELSKER det, og starter altid med vandet.
    Det er måske en ide for dine også? Måske håndfordre de første gange, her smager alting meget bedre hvis det kommer fra min hånd, og ikke bare ligger i madskålen... smiley


Kommentér på:
Træt af vådfoder ??

Annonce