Forsvundet kat, kan vende hjem ? Forsvundet kat, kan vende hjem ?
For ca 1 år siden, der forsvandt min kat. Jeg havde glemt at lukke mit vindue. jeg gjorde alt for at finde den, men kunne ikke. gjorde alt det man skal gøre...
Nu er der som sagt gået lidt over 1 år, og for at det ikke skal være løgn, så er jeg 99% sikker på at jeg så den for 2 dage siden. Jeg har siden været i tvivl om hvad jeg skulle gøre.
Jeg gik efter den for at se, om den var bange for mennesker. Den lod mig komme helt tæt og røre ved den. Den stod ved et hus foran deres dør. Så mon den bor / spiser der.. eller klare den helt alene..
Den var 100% en indekat, og kan den vende tilbage til de forhold ? eller er det en udekat nu ? Hvad skal man gøre i sådan en situation ?
Jeg har selv en kat, og de var bedste venner, men kan de huske hinanden, de havde trods alt kun 1 års forhold til hinanden.
Den der er væk er 2 år nu ca, og den jeg har hjemme ca 3.
Begge hanner...
Jeg vil gerne hør jeg råd.
1: Kan den vende hjem og være en indekat, her snakker vi om alt fra at være indenfor og at bruge en kattebak
2: Hvordan vil de være overfor hinanden de 2 katte.
3: Hvordan vil den være over for mit barn ?
4: Sidst men ikke mindst hvad skal den igennem hos en dyrlæge før den skal hjem..
Forresten, jeg vil meget gerne have katten hjem, har savnet den helt vildt, men vil helst have den har det godt, og hvis det udenfor.. så er det vel det.
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
Med hensyn til om den vil gå godt i spænd med den anden kat, så kan kun tiden vise det... Der er trods alt gået lang tid..
Jeg ville banke på hos dem, hvor den tilsynladende bor nu og høre hvordan de har fået "deres" kat og hvornår osv. Og så ville jeg helt klart lade den blive der, hvis den har det godt hos dem..
Alt andet ville jeg syntes var synd... Held og lykke med det hele
aug 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Men jeg ved ikke med sikkerhed endnu, om den bor hos nogen.. Den virkede lidt tynd i det. Men igen, som du siger, så har den overlevet et helt år...
Jeg kan spørge der hvor jeg tror den bor, om de passer på den, hvis ikke så må jeg se om andre gøre det.
Men næste skridt må være at finde den igen / opsøge der hvor jeg tror den bor
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men held og lykke..
aug 2011
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
aug 2011
Men overvejer om jeg skal ligge mad til den om vinteren, hvis det er at ingen passer på den..
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
Lidt "dumt" at have kat i en lejlighed hvor man ikke må have kat.... Kender en der gjorde det samme og blev opdaget efter et par år, fordi der var nigen der havde set den sidde i vinduet, og derefter havde klaget til boligforreningen...
Så personen skulle finde et nyt hjem til katten indenfor 14 dage, eller fraflytte lejligheden.. Så alene af den grund ville jeg bestemt ikke får en kat mere ind og måske ende op med at skulle af med dem begge, med mindre du har mulighed for at flytte... Samtidig vil en "udekat" helt sikkert gå og vræle fordi den vil ud, og det vil nok genere naboerne...
Du må endelig ikke misforstå mig, jeg ved jo ikke hvorfor du har valgt at have kat et sted hvor du ikke må osv.
Men håber virkelig at du finder ud af om det er din lille mis, og sikre dig at den har det godt
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Forsvundet kat, kan vende hjem ?