881 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Mohamad H
Mohamad H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Forsvundet kat, kan vende hjem ? Forsvundet kat, kan vende hjem ?

For ca 1 år siden, der forsvandt min kat. Jeg havde glemt at lukke mit vindue. jeg gjorde alt for at finde den, men kunne ikke. gjorde alt det man skal gøre...

Nu er der som sagt gået lidt over 1 år, og for at det ikke skal være løgn, så er jeg 99% sikker på at jeg så den for 2 dage siden. Jeg har siden været i tvivl om hvad jeg skulle gøre.

Jeg gik efter den for at se, om den var bange for mennesker. Den lod mig komme helt tæt og røre ved den. Den stod ved et hus foran deres dør. Så mon den bor / spiser der.. eller klare den helt alene..

Den var 100% en indekat, og kan den vende tilbage til de forhold ? eller er det en udekat nu ? Hvad skal man gøre i sådan en situation ?

Jeg har selv en kat, og de var bedste venner, men kan de huske hinanden, de havde trods alt kun 1 års forhold til hinanden.

Den der er væk er 2 år nu ca, og den jeg har hjemme ca 3.
Begge hanner...

Jeg vil gerne hør jeg råd.

1: Kan den vende hjem og være en indekat, her snakker vi om alt fra at være indenfor og at bruge en kattebak
2: Hvordan vil de være overfor hinanden de 2 katte.
3: Hvordan vil den være over for mit barn ?
4: Sidst men ikke mindst hvad skal den igennem hos en dyrlæge før den skal hjem..

Forresten, jeg vil meget gerne have katten hjem, har savnet den helt vildt, men vil helst have den har det godt, og hvis det udenfor.. så er det vel det.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsvundet kat, kan vende hjem ?
  • #1   30. aug 2012 Er den ikke øretatoveret ? Ellers har du jo ingen beviser på at det er din kat... Mange katte ligner hinanden.. Og jeg ville bestemt ikke gøre den til indekat, hvis den har levet ude i over 1 år, det ville være synd.. Og den ville helt bestemt søge hend til dem som den bor hos nu..

Med hensyn til om den vil gå godt i spænd med den anden kat, så kan kun tiden vise det... Der er trods alt gået lang tid..

Jeg ville banke på hos dem, hvor den tilsynladende bor nu og høre hvordan de har fået "deres" kat og hvornår osv. Og så ville jeg helt klart lade den blive der, hvis den har det godt hos dem..

Alt andet ville jeg syntes var synd... Held og lykke med det hele smiley

• Mohamad H
    Mohamad H Tilmeldt:
    aug 2011

#2   30. aug 2012 Den er ikke øretatoveret, men den har været igennem en operation for at fjerne en af testkilerne som ikke var faldet på plads, så det må lægen kunne se...

Men jeg ved ikke med sikkerhed endnu, om den bor hos nogen.. Den virkede lidt tynd i det. Men igen, som du siger, så har den overlevet et helt år...

Jeg kan spørge der hvor jeg tror den bor, om de passer på den, hvis ikke så må jeg se om andre gøre det.

Men næste skridt må være at finde den igen / opsøge der hvor jeg tror den bor

• #3   30. aug 2012 Ja må sige jeg er helt enig med Linda, du kan ikke gøre en ude kat til indekat, det ville være synd, og når der er gået et år, kan det godt være de to katte ikke kan huske hinanden. Jeg ville klart også banke på den dør det virker til den bor nu og høre og så nok lade den blive der hvis de gerne vil beholde den..
    Men held og lykke..

• Mohamad H
    Mohamad H Tilmeldt:
    aug 2011

#4   30. aug 2012 Jeg er helt enig, hvis den kan klare sig udenfor, så får den lov til det uden tvivl, jeg vil bare sikre mig at den har det godt. At jeg ikke bare har været skyld i at den ikke overlever eller har det meget hårdt.

• #5   30. aug 2012 Det er jo også fint, og hvis ingen passer den, er der jo intet i vejen for at du tager den til dig igen, men at gøre den til indekat ville være synd..

• Mohamad H
    Mohamad H Tilmeldt:
    aug 2011

#6   30. aug 2012 jeg kan ikke passe på den medmindre det er en indekat, jeg bor ikke i stuen.. bor på en lejlighed lidt længere oppe. (og må ikke have katte her smiley ) selvom alle har næsten.

Men overvejer om jeg skal ligge mad til den om vinteren, hvis det er at ingen passer på den..

• #7   30. aug 2012 Er den så heller ikke kastereret ? Du kunne også give den et elastik halsbånd på ( kan fås hos dyrenes beskyttelse og så skrive dit telefon nummer på, så "ejeren" måske kan ringe til dig...

Lidt "dumt" at have kat i en lejlighed hvor man ikke må have kat.... Kender en der gjorde det samme og blev opdaget efter et par år, fordi der var nigen der havde set den sidde i vinduet, og derefter havde klaget til boligforreningen...

Så personen skulle finde et nyt hjem til katten indenfor 14 dage, eller fraflytte lejligheden.. Så alene af den grund ville jeg bestemt ikke får en kat mere ind og måske ende op med at skulle af med dem begge, med mindre du har mulighed for at flytte... Samtidig vil en "udekat" helt sikkert gå og vræle fordi den vil ud, og det vil nok genere naboerne...

Du må endelig ikke misforstå mig, jeg ved jo ikke hvorfor du har valgt at have kat et sted hvor du ikke må osv. smiley Så det vil jeg ikke blande mig i smiley

Men håber virkelig at du finder ud af om det er din lille mis, og sikre dig at den har det godt smiley

• #9   30. aug 2012 Det er jo fantastisk hvis katten selv har fundet sig et nyt hjem. Håber du finder ud af, at det faktisk er sådan, det forholder sig. Det må også være rart for dig at få vished.

Kommentér på:
Forsvundet kat, kan vende hjem ?

Annonce