5.755 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Min killing har "rester" i endetarmen. Min killing har "rester" i endetarmen.

Hej, håber der er en som kan hjælpe! jeg fik for et par dage siden den flotteste killing hjem, hun sover med os om natten, spiser godt (20gr tørfoder og to gange vådfoder morgen og aften) hun er legesyg, kælen og bruger sin kattebakke(:

Nå men nu til problemet, hun drikker ikke særlig meget, nok mest pga vådfoder. Men hendes afføring er rimlig blød, ja igår måtte jeg vaske skovlen fordi der sad ja lort på... Idag opdagede jeg så at der sidder rester af afføring som er indtørret ved endetarmsåbningen og åbningen er pink?? Er det normalt? Hun laver lort (undskyld sproget) 1-2 gange om dagen. Hos opdrætter fik hun konstant ændret foder.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min killing har "rester" i endetarmen.
  • #1   2. sep 2012 Det er ikke normalt at have blød afføring og lave lort mere end 1 gang i døgnet rundt regnet.
    Tænker muligvis at hvis foderet hele tiden blev ændret hos opdrætteren at maven måske er smadret? Altså så hun skal have skånekost i noget tid.

At røvhullet er lyserødt er vist meget normalt, men decidereret pink kunne lyde på lidt irritation måske.
    Hvis hun har blød bæ overrasker det ikke at der kan sidde noget tilbage.

Men synes i skal tage hende forbi dyrlægen, der bedre kan vurdere. evt. med en afføringsprøve.
    Umiddelbart tror jeg at dyrlægen ville sætte hende på skånekost og zoolac til at stabilisere maven for at se om det virker.

• #2   2. sep 2012 Hvad ville du give som skånemad?

• #3   3. sep 2012 Folk herinde plejer at sige kogte ris og kylling og det skal vidst koges meget så der bliver blødt?? Ellers så brug zoolac og måske royal canin de har vidst noget der hedder sensitive smiley vores holger havde tynd mave han fik noget pulver der hed profeed det hjalp. smiley

• #4   3. sep 2012 ja der fulgte et målebæger med til hendes killingefoder(:
    Okay, jeg prøver lige at se om det bliver bedre, kan jo være at det er stress over et nyt hjem(: ellers må hun på skånekost.

• #6   3. sep 2012
    Som andre skriver - Katte skal have fri adgang til foder døgnet rundt! Så bare sørg for der er mad i skålen HELE TIDEN!

• #7   3. sep 2012 det er der skam (: hun spiser godt. men hvis de skal have fri adgang, hvorfor stod det så på pakken???

• #8   3. sep 2012 Ud med det målebæger...de doseringer der står bag på foderpakker er MINIMUM dosering for at få det til at se ud som foderet er drøjt i brug. Sørg for at foderskålen er fyldt hele tiden.

• #9   3. sep 2012 Tak for det, det anede jeg ikke! Gal et dumt salgstrick, en ny katteejer kunne jo komme til at sulte sin kat :s

• #10   3. sep 2012 Er glad for at jeg blev bruger her, i virker som dejlige personer som står klar til at hjælpe(:

• #11   3. sep 2012 Får den killingefoder ? Du kan i farmland og sikkert også andre steder købe en "sprøjte" som hedder ZooLac, hvor du nemt kan afmåle ud fra din killings vægt... Og så ville jeg holde lidt igen med det vådfoder som man køber færdigt... Men selv koge lidt fisk/kylling osv. Til maven er iorden igen...

Den ene af mine katte har også en meget sart mave, og får ved noget vådfoder dårlig mave.. Så man må prøve sig lidt frem...

Men som sagt ville jeg købe ZooLac og selv lave vådkosten og så sørger for at den hele tiden har killingefoder og frisk vand stående.. Er helt sikker på at det kan afhjælpe.. Hvis ikke vil jeg søge dyrlæge smiley

• #13   3. sep 2012 Det er rigtigt Krista... men en stresset mave skal også behandles smiley Problemet er at den naturlige bakterieflora i tarmen bliver nedbrudt, ved tyndmave... Så det skader bestemt ikke at hjælpe den lille killing med at slippe for dette ubehag..

• #14   3. sep 2012 Hun får killinger foder fra RC, blandet op med andet foder jeg ikke kan huske navnet på (ikke killingefoder)
    Hendes mave virker bedre idag, så tror det var stress(:

Kommentér på:
Min killing har "rester" i endetarmen.

Annonce