Min killing har "rester" i endetarmen. Min killing har "rester" i endetarmen.
Hej, håber der er en som kan hjælpe! jeg fik for et par dage siden den flotteste killing hjem, hun sover med os om natten, spiser godt (20gr tørfoder og to gange vådfoder morgen og aften) hun er legesyg, kælen og bruger sin kattebakke(:
Nå men nu til problemet, hun drikker ikke særlig meget, nok mest pga vådfoder. Men hendes afføring er rimlig blød, ja igår måtte jeg vaske skovlen fordi der sad ja lort på... Idag opdagede jeg så at der sidder rester af afføring som er indtørret ved endetarmsåbningen og åbningen er pink?? Er det normalt? Hun laver lort (undskyld sproget) 1-2 gange om dagen. Hos opdrætter fik hun konstant ændret foder.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Tænker muligvis at hvis foderet hele tiden blev ændret hos opdrætteren at maven måske er smadret? Altså så hun skal have skånekost i noget tid.
At røvhullet er lyserødt er vist meget normalt, men decidereret pink kunne lyde på lidt irritation måske.
Hvis hun har blød bæ overrasker det ikke at der kan sidde noget tilbage.
Men synes i skal tage hende forbi dyrlægen, der bedre kan vurdere. evt. med en afføringsprøve.
Umiddelbart tror jeg at dyrlægen ville sætte hende på skånekost og zoolac til at stabilisere maven for at se om det virker.
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
sep 2012
Okay, jeg prøver lige at se om det bliver bedre, kan jo være at det er stress over et nyt hjem(: ellers må hun på skånekost.
feb 2012
Følger: 8 Følgere: 28 Katte: 29 Emner: 12 Svar: 89
Som andre skriver - Katte skal have fri adgang til foder døgnet rundt! Så bare sørg for der er mad i skålen HELE TIDEN!
sep 2012
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
sep 2012
sep 2012
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
Den ene af mine katte har også en meget sart mave, og får ved noget vådfoder dårlig mave.. Så man må prøve sig lidt frem...
Men som sagt ville jeg købe ZooLac og selv lave vådkosten og så sørger for at den hele tiden har killingefoder og frisk vand stående.. Er helt sikker på at det kan afhjælpe.. Hvis ikke vil jeg søge dyrlæge
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
sep 2012
Hendes mave virker bedre idag, så tror det var stress(:
Min killing har "rester" i endetarmen.