1.249 visninger
|
Oprettet:
Tandkøds betændelse {{forumTopicSubject}}
Hej kg jeg har lige købt en han Maine coon på 9 md. Han har forfærdelig ånde og hans tandkød er rødt. Så vidt jeg kunne forstå så er han opvokset på Royal canin vådfoder
hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham kan et killinge foder evt hjælpe på det eller skal alle tænderne hives ud
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 117
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
aug 2012
og jeg har ikke forstand på tandkødsbetændelse så viste ikke det var et tegn
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Men trist skal man ordne tænder på katten for flere gange det beløb man gav for den.
aug 2012
er godt nok bange for han ender med at sku aflives
prøver at høre min dyrlæge ad om ikke han kan se på ham noget før, for det må da være pinefuldt.
jeg tror ikke det er stress, efter jeg har googlet tandkædsbetændelse kan jeg se at mange af de tegn han viste da vi hentet ham de passer bla han savlede meget lugtede ud af munden og så grynter han det ved jeg så ikke om det er et tegn men ku forstille mig det er fordi kæberne ikke er placeret korekt.
aug 2006
aug 2012
maj 2012
Du er en af dem som bestyrker min grund til kun at købe kat hos en opdrætter, så ved jeg at rasen er hvad jeg forventer og at der er avlet på sunde dyr, dit billige køb af kat, kan blive dyrt,, håber du hænger på for kattens skyld
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
nov 2009
**Du er en af dem som bestyrker min grund til kun at købe kat hos en opdrætter, så ved jeg at rasen er hvad jeg forventer og at der er avlet på sunde dyr**
Det du siger der gør mig rigtig ked, for jeg har netop købt en kat med stamtavle ve´d en opdrætter og hun var ikke afkom af sunde forældre og hun vil ikke betale erstatning og vi skal til at køre sagen i forbrugerklagenævnet
Og der er også mange med moralen på rette sted, som ikke er reg. opdræt.
Synes bare ikke det er fair at tage alle over én kam
aug 2012
og jeg ved fra nu af at når man køber kat så det lige som at købe hest der skal kontrakt på det. man må lærre af sine fejl.
aug 2012
aug 2006
aug 2012
så det tror jeg kun er en lille % del der gør.....
aug 2006
feb 2007
****Ja, hurra for det...eller not
Det indeholder faktisk, blandt andre ting...det samme stof som er i toiletrens.
Det burde være forbúdt at lokke folk til , på den måde at fylde deres dyr med kemikalier.
Og en anden ting er, at det nok ikke fremmer kattes lyst til at drikke vand hvis det smager som en blanding af Harpic toiletrens og klorhexidin mundskyl...bvadr ****
Felis >> For det første er det noget ALLE dyrlæger sælger, og som de fleste bruger når katte/hunde har dårlig tandkød, det bruges også efter operationer i munden.. Så SÅ slemt kan det ikke være... På lige fod med pencillin, og smertestillende, det er da heller ikke godt, men en nødvendighed..
Og naturligvis pøser man ikke flere ml i deres vand, men starter stille op.. og øger stille og roligt... Og hvem siger at katten syntes at det smager grimt ?? Vi fik det da min Lucifor blev syg, og der drak begge katte af det...
Har du selv smagt det ??
Og til sidst... det er jo ikke noget de SKAL have resten af deres liv, men kun i den periode hvor behovet er der...
feb 2007
Og som sagt kunne mine katte godt drikke vandet... Hellere det, end de skal går og have ondt..
Hvornår er tørkost blevet skadeligt ?? Godt nok ikke noget vi skal lave den debat om i dette indlæg, men det har jeg da aldrig hørt...
feb 2007
Og jeg er også opvokset med katte og har altid haft kat... Så jeg kan kun tale ud fra egne erfaringer...
Og jeg vil til hver en tid følge min dyrlæges anbefalinger...
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Nu bliver det så den evige debat om tørkost eller ej og om hvorvidt det er noget skadeligt for tænderne at spise tørkost.
Jeg KUNNE jo føle mig helt ond, når lige har købt 4 kg. RC Calm tørfoder.
Så er det tilmed tilsat Zylkéne - hvad er det da for et skadeligt foder?")
Men jeg har det godt med det, for mine katte skal have noget godt, og de får hovedsageligt tørkost og så lidt vådkost om aftenen.
Vi andre børster også tænder med en "hård" børste ikke?
Det er sandt at en kat er dårlig til at drikke, så den derfor skal der også vådkost til, men det er BESTEMT ikke skadeligt - tværtimod!
Der findes jo også "Dental" diæter ikk'?
Men tilbage til emnet.
Jeg synes at det er sørgeligt at man bevidst sælger en kat med dårlige tænder fra et opdræt og man må da kunne sagsøge sådan en sælger.
- Og Felis: På det punkt når vi aldrig til enighed, så du behøver ikke at linke til amerikanske undersøgelser for at overbevise mig ")
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Jeg betragter ikke mig selv som ekspert, men jeg har et livs erfaring med katte og ved hvad jeg har fået at vide af Vet.sygeplejersker med speciale i foder, dyrlæger, dyrhandlere (tjahh det er så lige om de er uvildige).
Jeg synes at du skal starte debatten i et andet indlæg for at vi ikke kommer til at ødelægge trådstarters emne.
Min mening slipper du for i den tråd, for du elsker jo filterknapper ligeså højt som jeg elsker ytringsfrihed:)
feb 2007
Mine katte har altid fået tørkost og vådfoder 1 til 2 gange om dagen.. Alligevel har jeg 2 katte som IKKE rør vådfoderet... Ikke om det vil have det.. Ikke engang kylling osv. de snuser bare til det og går...
Og de har været vant til at få det tilbudt siden vi fik dem, da de var 12 uger... Sååå... Og udover det så fylder jeg deres vandskål flere gange om dagen, og de drikker fint.. De drikker endda også af hundens vand som står ude i haven...
Så længe ens kat trives og man kan se at den har det godt, så er det helt klart det vigtigste.. Der er ligeså forskellige råd som der er katte
feb 2007
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Svar: 5
Jeg ville tage den med ro, du skal jo snart til dyrlægen med ham. Jeg har et par Maine Coons som også har lidt med tænderne i perioder og i disse perioder plejer jeg at børste tænder på dem. Og om det så havde været fra en avler, så tror jeg du kunne have været endt i samme situation. Mine Maine Coons er begge købt med stamtavle og den ene har allergi og den anden er lige blevet opereret i øjet pga. hår, som voksede ind i dens øje, så avler eller ej - nyd den og pas godt på den - Maine Coons er en utrolig dejlig race med et godt sind
Jeg bruger Royal canin tørfoder - Young male.
nov 2009
nov 2009
aug 2012
havde det bare været det andet så havde det kunne været blevet behandlet.
aug 2012
jeg har også tænkt mig at ringe til hende og fortælle det var kraft og ikke tandkødsbetændelse. men har jo som sagt ikke noget som helst på at jeg har købt den af hende, så er der over hovedt noget jeg så kan gøre ?
aug 2012
aug 2012
maj 2012
aug 2012
maj 2012
aug 2012
Jette l forstår ikke helt hvad du mener
maj 2012
jeg håber du finder en dejlig kat/killing så du kan komme videre efter denne dårlige oplevelse
Tandkøds betændelse