2.539 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hendes sting er faldet af :/ Hendes sting er faldet af :/

Ej, så her til morgen, da jeg lige vil tjekke begge katte og deres syning, ser jeg at den store har tabt et sting!
Jeg finder hurtigt telefonen frem, og prøver at få fat i dyrlægen men uden held.
I mellem tiden, ligger begge katte på gulvet og roder rundt, så ville lige kigge en gang til. Og hvad ser jeg Sille ligger på gulvet uden STING og og den ligger ved siden af og kan se at knuden er gået op .
Min kæreste får så fat i dyrlægen, der siger at vi skal smøre kopattesalve på, og holde hende under opsyn kontant. Men hvad så om natten?
Nogen der ved noget andet man kan gøre ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hendes sting er faldet af :/
  • #1   7. sep 2012 Altså er det sting, der skal tages ud igen eller forsvinder af sig selv?
    Og hvor lang tid siden er det, at der blev opereret?

• #2   7. sep 2012 Ja, tirsdag.
    Dyrlægen siger at de også er blevet syet indvendig.
    Men tænkte også kopattesalve? hvad skal det hjælpe?

Det var sting der skulle tages ud.
    Dyrlæge sagde ikke noget om at vi skulle komme..

• #3   7. sep 2012 Forstår SLET ikke det her... indvendige sting skal da ikke tages ud! Så sprætter man jo kræet op igen.. indvendige sting er selvopløselige som går væk/falder ud af sig selv efter noget tid. :S

• #4   7. sep 2012 Puha, Nu har jeg da ikke lyst til at smøre det på . smiley
    Skal jeg prøve at høre en anden dyrlæge ?

Dyrlægen som vi har været hos, var første gang.
    og har ikke hørt noget om ham.

• #5   7. sep 2012 Altså hvis en dyrlæge siger du skal smøre det med kopattesalve ville jeg liiiiiige få en second og måske en tredje opinion om hvordan du skal forholde dig smiley hos nogle andre dyrlæger selvf.

Desuden ret vigtigt at vide om det er udvendige sting (dem der skal tages ud igen) eller indvendige (selvopløselige)

• #6   7. sep 2012 Og det kan en anden dyrlæge nok opklare for sig hvis du bringer missen smiley

• #7   7. sep 2012 Det er de udvendige der er faldet af. men såret ser lukket ud .

Jeg har ødelagt et par leggings, og lavet en lille dragt til hende, så den lille ikke får slikket eller rørt såret.

Jeg har det virkelig dårligt over at det er gået sådan her, smiley

• #8   7. sep 2012 Hvad er det dog for en dyrlæge der dels har syet så knuderne går op, dels bare siger i skal smøre m kopatte-salve :-S ?

Ring og tal med en anden dyrlæge. Er mit råd

• #9   7. sep 2012 Det skal du ikke smiley Det kan ske jo.

Personligt ville jeg nok lige få en anden dyrlæge til at SE på det og give sin mening om det er godt nok eller om det skal syes igen, eller hvad smiley

• #10   7. sep 2012 Har lige snakket med en anden dyrlæge, hvis såret begynder at åbne sig, skal vi tage til dyrlægen. men ellers skal vi holde hende i ro, og sprøjte klorhexidin (staves?) på..

• #11   7. sep 2012 Der er altså flere dyrlæger der anbefaler kopattesalve også til katte, det er jo også lavet til at bruge på dyr (deraf navnet), min kat tabte også nogle af hendes udvendige sting inden de skulle fjernes, dog ikke efter 3 dage, men efter 5-7 dage, så længe såret er lukket, det bliver jo stadig holdt sammen af de invendige sting, men god ide med at sørge for at der ikke sker yderligere skade.

• #12   7. sep 2012 Hendes sår er pænt og lyserødt.
    Lige nu ligger hun i vinduet og får lidt frisk luft smiley

Men hvor jeg glæder mig til alt dette er overstået.

• #13   7. sep 2012 Nu ved jeg ikke om hun har fået fjernet hårene omkring arret?? Det går jeg ud fra hun har.
    Men hvis du synes åbningen gaber lidt for meget kan du få sådan nogle steri-strips på apoteket http://foerstehjaelpsudstyr.dk/produkter/4-plaster-faerdig-klippet/801-steri-strip/, der måske kan holde lidt sammen på det. Dem ville hun godt kunne have indenunder den 'dragt' du har lavet til hende.

• #14   7. sep 2012 Hun er skaldet på maven smiley
    De strips lyder som en god idé. Så bliver det da holdt lidt sammen.

Hønemor smiley Puha, "Det er jeg slet ikke" smiley tihi Ville holde hele hele tiden, hvis hun selv ville smiley

• #15   7. sep 2012 Når hun er skaldet på mavsen, tror jeg godt de kan holde smiley

• #16   7. sep 2012 Jeg oplevede det samme med min hunkat da hun blev steriliseret. Alle hendes yderste sting sprang, og hun blødte lidt fra såret.

Jeg gjorde det, at jeg købte en mikrofiber strømpe (ikke strømpebukser) og en almindelig lidt tykkere strømpe. Jeg klippede tåen af og lavede hul til benene - Voila, en lille katte bodystocking, som katten ikke kan få af og som holder sammen på maven.

Hun havde den på i 10 dage, hvor vi hver dag tog det af hende om aftenen så det kunne få luft og vi kunne holde øje med at det helede som det skulle.

Det var en rigtig god løsning for os, da vi på den måde kunne være sikker på at det hele holdt sammen og hun ikke slikkede i det så det måske gik mere op. smiley

Kommentér på:
Hendes sting er faldet af :/

Annonce