{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Hjælp til ALT ! Og køb af killinger ! {{forumTopicSubject}}

Har lige lånt min venindes bruger da jeg ikke selv har nogle katte ..

Og heri ligger problemet - jeg vil SÅ gerne være den heldige ejer af to katte , og allerhelst killinger smiley Racen er ligemeget , men hvis det er holder jeg mig mest til Maine Coon smiley Nogle der har nogle killinger til salg ?? Og hvis ikke ved i så hvor jeg kan købe nogle henne ? ( Har allerede kigget på Inges Kattehjem ) ..

Det andet er - fortæl mig ALT hvad i synes jeg skal vide om katte .. Jeg er et rigtigt dyre-menneske , og ved rimelig meget i forvejen .. Men hvilken slags mad er den bedste ? Osv osv ..

Udover dette har jeg et lille spørgsmål angående en diskussion jeg har haft med en smiley Kan man godt lade katte være alene hjemme i flere dage hvis man stiller rigeligt med mad og vand frem ?? Hvis ja , i hvor lang tid kan de så være derhjemme alene ??

På forhånd - MANGE tak for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til ALT ! Og køb af killinger !
  • #1   2. apr 2006 http://www.kattegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=1196 lille kattekilling tilsag

• #2   2. apr 2006 en kat skal have FRISKT vand HVER dag

• #3   2. apr 2006 kig i markedannoncer og på dyrenettet.dk

• #4   2. apr 2006 Prøv at kig på www.dba.dk der er mange katte..

Hvis du spørger mig, kan man bestemt ikke lade en kat være alene hjemme i flere dage.. En kat skal have frisk vand hver dag.. Og de skal da også helt klart dagligt have kontakt og nus og kæl.. Det er min mening..

• #5   2. apr 2006 altså det længste jeg nogen sinde har ladet mine katte være alene hjemme er 14 timer. men de havde masser af mad og FRISK vand. jeg lod radioen køre og lyset i emhætten i køkkenet være tændt. derudover kørte jeg dem godt trætte i leg inden jeg tog hjemme fra.

Mht mad så vil jeg anbefale kvalitets fodder som Royal canin, Hills og Neutro.

Så skal du vende katten til fra den er helt lille at du må kigge den i alle "kroge"...altså i munden og numsen og mellem trædepuderne, "pille" den i næse, øjne, øre og sådan. Hvis det kan lade sig gøre...nogle katte kan jo være ret stædige...så gør det til en vane at den skal kunne ligge afslappet ved dig og nusse den på maven uden den ligger og er anstrengt. Hvis du gør dette så bliver der ikke så meget bøvl med fx dyrlægen.

Gør dig også lige tanke om mht pasning under dit fravær...lange ferier og sådan. Det er godt hvis du kender nogen der kan kigge efter den ca 2 gange om dagen...HVER dag mens du er væk.

Så skal du være indstillet på at det kan gå udover dine møbler og sådan...har selv mistet et par ting efterhånden...!

Til sidst skal man huske at en kat...eller andre kæledyr...jo er levende væsner med behov for en vis mængde kærlighed...og er man ikke 110% sikker på at det er det rigtige man gør så lad vær at anskaffe dig en...for det er også synd hvis man ikke går hel hjertet indtil det og så måske skal af med katten igen...! det er jo også forvirrende for katten.

• #6   2. apr 2006 Det skulle vist være det! Vil bare sige at jeg hvertfald ALDRIG har fortrudt mine to "små"..tvært i mod...man elsker dem mere og mere for hver dag der går og jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre uden dem ;o) De får mig til at smile og grine dagligt med deres skøre påfund...for "kreative" det er katte og selvstændige!

• #7   2. apr 2006 Hejsa

Personlig kunne vi ikke drømme om, at lade vores katte være alene hjemme i flere dage. De skal jo have frisk vand, ren kattebakke m.v. Havde vi haft behov for, at være væk fra vores hjem i flere dage, ville vi ikke have anskaffet os katte.

Med venlig hilsen
    Kat-ly

www.katteansvar.dk

• #8   2. apr 2006 Tænkte det nok - mente heller ikke man kunne lade en kat være hjemme i flere dage , men en af mine venner var helt overbevist om det smiley

Tak for alle jeres tips og links .. Modtager gerne flere !!

• #11   3. apr 2006 marianne H: Mente jeg nok også smiley

• #12   3. apr 2006 Irene F: Det foder du nævner , er det også beregnet til killinger ??

• #13   3. apr 2006 Eva K : Mange tak smiley Og må lige sige - SKØNT billede :b

• #14   3. apr 2006 Ja nu er der sikkert nogle som bliver stødt, sure eller mener vi ikke passer vores kat godt nok.. Men vi kan godt tage hjemme fra fredag aften og først komme hjem søndag formidag uden at have nogle til at se efter vores katte.. Og det går skam helt fint.. Vi fylder hundes store spand på godt 2-2½ litter op med frisk vand og fynder 2 madskåle til randen og det går fint.. Der ud over har vi 3 katte baker og det fungere også fint.. Missen som er vores ældste kat er aldrig syg og hun er altså godt 13 år nu.. Så jeg vil mene at man godt kan lade sin kat være alene hjemme en weekend.. Hvis man er væk længer tid skal man selvf. have nogle til at komme og se efter dem.. Og det har vi også...

• #15   3. apr 2006 Eva K: Jeg er allerede meget velkendt med dyrelæger og dyrelægeregninger ( jeg har to heste - den ene har i løbet af 2 år haft udgifter som ingen anden pga. forskellige problemer med benet .. ) .
    Jeg vil bruge kattene udelukkende som hyggedyr ! Og derfor er det ikke så vigtigt hvad racen er - men kan bedst lide maine coons ..
    Har allerede overvejet køn og har besluttet mig for to hankatte ..

• #16   4. apr 2006 Eva K: Hvordan finder man lettest frem til de maine coons uden stamtavle ? smiley
    Åh nej .. hvad er det med hans ben ? Min hoppe havde først seneskade, så seneskinnebetændelse, så kodeledsforvridning og nu forkalkninger i begge forben .. Det var noget af en tur !!

Kommentér på:
Hjælp til ALT ! Og køb af killinger !

Annonce