Hjælp til ALT ! Og køb af killinger ! {{forumTopicSubject}}
Har lige lånt min venindes bruger da jeg ikke selv har nogle katte ..
Og heri ligger problemet - jeg vil SÅ gerne være den heldige ejer af to katte , og allerhelst killinger
Racen er ligemeget , men hvis det er holder jeg mig mest til Maine Coon
Nogle der har nogle killinger til salg ?? Og hvis ikke ved i så hvor jeg kan købe nogle henne ? ( Har allerede kigget på Inges Kattehjem ) ..
Det andet er - fortæl mig ALT hvad i synes jeg skal vide om katte .. Jeg er et rigtigt dyre-menneske , og ved rimelig meget i forvejen .. Men hvilken slags mad er den bedste ? Osv osv ..
Udover dette har jeg et lille spørgsmål angående en diskussion jeg har haft med en
Kan man godt lade katte være alene hjemme i flere dage hvis man stiller rigeligt med mad og vand frem ?? Hvis ja , i hvor lang tid kan de så være derhjemme alene ??
På forhånd - MANGE tak for hjælpen
nov 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 99 Svar: 441
nov 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 99 Svar: 441
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 73 Svar: 463
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 2 Emner: 93 Svar: 1.121
Hvis du spørger mig, kan man bestemt ikke lade en kat være alene hjemme i flere dage.. En kat skal have frisk vand hver dag.. Og de skal da også helt klart dagligt have kontakt og nus og kæl.. Det er min mening..
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 91
Mht mad så vil jeg anbefale kvalitets fodder som Royal canin, Hills og Neutro.
Så skal du vende katten til fra den er helt lille at du må kigge den i alle "kroge"...altså i munden og numsen og mellem trædepuderne, "pille" den i næse, øjne, øre og sådan. Hvis det kan lade sig gøre...nogle katte kan jo være ret stædige...så gør det til en vane at den skal kunne ligge afslappet ved dig og nusse den på maven uden den ligger og er anstrengt. Hvis du gør dette så bliver der ikke så meget bøvl med fx dyrlægen.
Gør dig også lige tanke om mht pasning under dit fravær...lange ferier og sådan. Det er godt hvis du kender nogen der kan kigge efter den ca 2 gange om dagen...HVER dag mens du er væk.
Så skal du være indstillet på at det kan gå udover dine møbler og sådan...har selv mistet et par ting efterhånden...!
Til sidst skal man huske at en kat...eller andre kæledyr...jo er levende væsner med behov for en vis mængde kærlighed...og er man ikke 110% sikker på at det er det rigtige man gør så lad vær at anskaffe dig en...for det er også synd hvis man ikke går hel hjertet indtil det og så måske skal af med katten igen...! det er jo også forvirrende for katten.
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 91
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 8 Emner: 5 Svar: 113
Personlig kunne vi ikke drømme om, at lade vores katte være alene hjemme i flere dage. De skal jo have frisk vand, ren kattebakke m.v. Havde vi haft behov for, at være væk fra vores hjem i flere dage, ville vi ikke have anskaffet os katte.
Med venlig hilsen
Kat-ly
www.katteansvar.dk
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 11
Tak for alle jeres tips og links .. Modtager gerne flere !!
jun 2005
jun 2005
jun 2005
okt 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 63 Svar: 404
jun 2005
Jeg vil bruge kattene udelukkende som hyggedyr ! Og derfor er det ikke så vigtigt hvad racen er - men kan bedst lide maine coons ..
Har allerede overvejet køn og har besluttet mig for to hankatte ..
jun 2005
Åh nej .. hvad er det med hans ben ? Min hoppe havde først seneskade, så seneskinnebetændelse, så kodeledsforvridning og nu forkalkninger i begge forben .. Det var noget af en tur !!
Hjælp til ALT ! Og køb af killinger !