{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.411 visninger | Oprettet:

H.M
H.M
Tilmeldt:
19. jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 27 Svar: 117

Katte og brændeovn {{forumTopicSubject}}

I aftes havde vi tændt op i brændeovnen for første gang siden Maximus flyttede ind ( det var den sommer smiley )

Efter et par timer begyndte han at nyse og det ene øje løb lidt i vand og der kom en klat "snask" i øjenkrogen.

Her til morgen løb øjet stadig lidt , det er ikke hævet eller rødt.

Kan han være generet af brændeovnen ?
Han sover i stueetagen hvor brændeovnen også står men har adgang til både bryggers og badeværelset.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte og brændeovn
  • #1   13. sep 2012 Jeg har altså ikke oplevet at en kat bliver syg af brændeovnen, i mine unge dage da havde min nabo en kat der lå lige under brændeovnen (det var en af dem på ben)
    Min søsters katte ligger lige foran brændeovnen når der er gang i den og ingen af dem har fejlet noget på den bekostning.
    Men den an jo have fået noget i øjet eller lign, jeg ville holde øje med øjet og se om det blev værre, og så køre til dyrlæge hvis det er..


  • #2   13. sep 2012 Jeg synes også det er mærkeligt men der er jo nogen katte der f.eks. reagerer på cigaret røg , så måske det kunne være det samme med brænde ovnen, den udsender også noget "forurening" i luften.


  • #3   13. sep 2012 Jeg kan jo ikke afvise det, men har ikke hørt om det før, men en gang skal jo være den første, mit råd er hold øje med den og øjet, hvis det bliver værre så søg dyrlæge og få det undersøgt..

  • #5   13. sep 2012 Her er brændeovn heller ikke noget problem. Din brændeovn skulle ikke gerne sende "forurening" ind i stuen :0)

  • #6   13. sep 2012 Brændeovnen fungerer skam som den skal smiley der kommer ikke røg ud og den er heller ikke utæt,men man kan ikke undgå at der slipper lidt ud i stuen når man åbner for lågen for evt at lægge mere træ på og luften i rummet bliver også mere tør.

    Men nej det er jo heller ikke sikkert at de 2 ting har noget som helst med hinanden at gøre , jeg må lige holde "øje" med det øje smiley


  • #8   13. sep 2012 Jeg havde en kat som ikke kunne tåle kul-støv. Og det støvede en del når det blev hældt i. Vi gik over til træ, og problemet var væk.

  • #9   13. sep 2012 Her til aften er øjet desværre ikke blevet bedre , tværtimod. Det er hævet og det løber og det er rødt inden i smiley så vi må vist en tur til dyrlægen i morgen ,
    Det ligner øjenbetændelse , men det kan selvfølgelig også være noget andet , under alle omstændigheder får vi det tjekket i morgen.
    Han har tydeligvis ubehag , for han kører poten hen over øjet ........stakkels lille mis smiley
    Nu har jeg lige skyllet det i lidt saltvand og så må vi se hvad dyrlægen siger i morgen

    Så der er vist ingen sammenhæng med brændeovnen alligevel , det var bare et tilfælde at det kom samme dag smiley


  • #10   13. sep 2012 Tak Heidi smiley

  • #11   14. sep 2012 Så har vi været ved dyrlægen idag. Øjet var dog meget bedre i morges, men jeg valgte at få det tjekket under alle omstændigheder.
    Han har simpelthen haft noget i øjet. Der var heldigvis ingen skader på øjet , så nu er det øjendråber i 5 -7 dage og så burde han være god som ny igen smiley
    Og så fik vi også lige loppe vacinen i samme omgang ...:-)


  • #12   14. sep 2012 Ja bestemt .Han er fornærmet på mig over jeg kunne finde på at tage ham til dyrlægen smiley , så jeg er lagt på is i aften smiley

Kommentér på:
Katte og brændeovn

Annonce