{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.937 visninger | Oprettet:

Laver afføring på gulvet {{forumTopicSubject}}

Jeg forstår ikke min kat. Den har været vand til at gå i kattebakke siden den var meget lille.
Nu er den 5 måneder. Den går i kattebakke meste af tiden, men med 2 ugers mellemrum, så skider han på gulvet to dage i træk ca, også gør han det i bakken igen.
Jeg renser bakken, lige så snart jeg ser han har været deri, ellers gør jeg det bare næsten hver gang jeg går forbi.
Hvad kan jeg gøre ved problemet?
ekstra spørgsmål: hvordan får jeg ham til at tisse og andet i haven istedet for bakken?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Laver afføring på gulvet
  • #1   18. sep 2012 Kan ikke rigtig svare på hvorfor han har lavet udenfor bakken 2 gange, men med hensyn til at han skal ude i haven, så er det ikke sikkert at han nogensinde vil det, men en måde du kan prøve lære ham at bruge haven som tiolet, er ved at strø noget af han brugte kattegrus i noget løs jord, så han forinder de 2 tingmed hinanden, men som sagt der er ingen garanti for at han vil, har kendt til mange katte som kan stryge direkte ind udefra og direkte i kattebakken..

• #2   18. sep 2012 Heidi: Okay, det vil jeg prøve. Han løber nemlig hurtigt udefra og ind for at gå i bakken, ligesom du siger.

• #3   18. sep 2012 Jeg ved det var sådan min tante lærte søsteren til min kat at gå på toilet udenfor, men tror det gælder om at have tålmodighed, hun gjore det vist over længre tid med først meget kattegrus og så langsomt mindre og mindre, men hun kom aldrig udenom at have en bakke inde, for nogle katte vil bare ikke have nassede poter, så når det var regnvejr eller lign. så nægtede hun at grave i jord udenfor smiley Man er vel lidt en diva smiley

• #4   18. sep 2012 Du kan også sørge for at der er noget tørt sand i haven, mine kommer kun i haven, og bliver ikke bet om at gøre det uden for, men har jeg sand/jord liggende i bunke, er de sikre på det er til dem. har du set den sk¤¤ på gulvet? ellers kan det også ske de får slæbt noget ud af bakken på bagdel eller halen.

• #5   18. sep 2012 Eller måske starte med at flytte kattebakken udenfor, og lade den være der i nogle dage, så katten ved hvor den er. Derefter smide noget kattegrus på jorden, der hvor Bakken stod, så kan det være det er nemmere for den at regne den ud.
    Selvfølgelig nogle dage hvor det ikke regner smiley

• #6   18. sep 2012 Killinger tager det ikke så nøje med at tisse og lave samme sted, men når de bliver ældre, foretrækker mange at tisse og lave hvert sit sted, så måske vil endnu en bakke være løsningen.

At flytte bakken udenfor, synes jeg er en dårlig idé, for han vil sikkert gøre det, hvor bakken ellers stod.

Mange katte hader desuden at være ude i regnvejr, og bliver det først sne og frost, er jorden ikke til at skrabe i.

Flere af mine katte, som kan gå frit ud og ind, kommer troligt fræsende ind for at gå på bakken. Man er vel velopdragen og husker barndommens lærdom smiley

• #7   19. sep 2012 Tak for jeres svar. Mega kan kun give dig ret hensyn med at flyttebakken, så den ikke er uden for mere, for så er jeg da sikker på at ha gør det på gulvet. Har før sat bakken ud på trappen udenfor men det hjalp heller ikke.

Mega: Har du kattelåge, så de kan løbe frit ?

• #9   19. sep 2012 Susan -
    Også noget i den stil, jeg havde forstillet mig man kunne gøre smiley

• #10   19. sep 2012 "Mega: Har du kattelåge, så de kan løbe frit ? "

Ja, to stk. endda, men begge ud til en stor indhegnet have.

En kattelem er i hvert fald en betingelse for toilet udenfor.
    Tænk bare, hvis katten skal tisse eller får dårlig mave og det skal være NU, og du så ikke er hjemme eller obs på det.

Endvidere kan katten blive syg og ikke må komme ud i en periode.
    Hvad så?

• #11   19. sep 2012 Jeg syntes bakken er en stor fordel, for så har jeg mulighed for at se hvad som kommer igennem smiley min ene kat begyndte at tisse nogle meget store tåre, og det var ikke ligesom samlet i en pæn klump, jeg vidste så at han havde tendens til nyre problemer og ja det var blevet værre, men får nu nyrekost og det hjælper endnu.

Kommentér på:
Laver afføring på gulvet

Annonce