2.389 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Kæmpe mus på gulvet! Kæmpe mus på gulvet!

Min store killing Terkel havde rigtig været på jagt i går, og jeg fik noget af en forskrækkelse, da jeg kom hjem, og der lå en kæmpestor (død) mus indenfor. Det kunne ligne, at han har slæbt den ind levende, for det var en blodig affære på badeværelsegulvet. Jeg synes selvfølgelig, at hun er dygtig sådan at fange mus, men hun gider ikke spise dem, og så er det ikke så rart, at den kommer indenfor. Den kunne jo ende et sted, hvor vi ikke kan se den. Så kan den ligge der og rådne.
Nogen, der har prøvet noget lignende, og har en god idé til, hvordan man kan få katten til at lade være med at tage den med ind? Det skal lige siges, at vi har kattelem. Jeg har vedhæftet et billede af musen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæmpe mus på gulvet!
  • #1   23. sep 2012 Ja da masser af gang, du skal være rigtig stolt af din kat, og huske at rose den til skyerne, det betyder nemlig at den vil dele sit bytte med dig, det skal du på ingen måde forhindre den i, og den vil aldrig ligge den et sted du ikke finder den, det er nemlig det der er pointen, med at den bringer byttet hjem, du skal se det og rose katte for det..
    Det ligner en spidsmus, dem spiser kattene meget sjældent..

• #2   23. sep 2012 Ja den har sikkert være til stor morskab inden den blev givet som gave til dig:)
    Er du ikke glad for gaver?? Den kan sikkert ikke byttes smiley

• #3   23. sep 2012 Ihh hvor hyggeligt! ;D

Marianne - Hvor morsomt, det første jeg tænkte da jeg så billedet var "Husk at tjekke for byttemærke!" haha smiley

• #5   23. sep 2012 Den er nu ikke kæmpe, men en helt alm. størrelse..

• #6   23. sep 2012 Ja jeg ved godt, at man skal være stolt og rose dem til skyerne, men det er nu ikke den bedste gave, jeg kunne ønske mig smiley Jeg synes, det er flot, at hun fanger mus, og jeg har i den forstand heller ikke noget imod, at de kommer en tur indenfor. Det er jeg vant til i min opvækst, at vores kat slap levende mus ud derinde. Det er mere min kæreste (der aldrig har haft kat før), der synes, det er så mega klamt, og nærmere synes, Terkel skal have skæld ud for at tage musen med ind. Og det har jeg sagt til ham, at det må han i hvert fald ikke, og jeg nok skal rydde det op og gøre rent efter det smiley Men han er vist bange for, at der ender en mus i hans seng smiley hehe.
    Mht. musen størrelse, så synes jeg, den så mega stor ud smiley Jeg har fundet en død mus ude på terrassen for et par dage siden, og den var ikke halv størrelse af den der smiley Så derfor synes jeg, den så stor ud smiley Og havde slet ikke regnet med, at Terkel på kun snart 7 måneder, kunne dræbe sådan en stor/almindelig mus smiley

• #8   23. sep 2012 Altså noget halen var bidt af og lå inde på badeværelset. Det opdagede jeg før, at jeg så musen. Jeg tog det op og studerede det. Der var hår på, og håret var meget blødt, men man kunne stadig godt se huden, så det var ikke sådan overdækket af hår. smiley

• #11   23. sep 2012 Ja det er jo det, når de ligger dem sådan, at man ikke finder dem, før de begynder at stinke. Ad.
    Altså nu ved jeg ikke, hvor Terkel finder musene henne, men her i foråret (før vi havde fået Terkel) var der kommet en masse huller i græsplænen og nogle henne ved kloakken, så vi tilkaldte skadedyrsmanden, da vi var bange for, at det var rotter, men han sagde, at det nok bare var en halsbåndsmus. (Han syntes, at hullerne var for lille til, at det ville være en rotte). Han lagde noget gift ved kloakken, og efter et par uger var der ikke flere huller. Nu har jeg ingen forstand på mus og rotter, men kunne det evt. også være en halsbåndsmus? smiley

• #12   23. sep 2012 Synes absolut ikke det ligner en rotte (hverken voksen eller unge) - vi har selv holdt kælerotter.

• #15   23. sep 2012 Prøvet noget lignende? Jep, for mange år siden, da jeg havde fritløberkatte, kunne man af og til finde diverse legemsdele af byttedyr i kælderen. Og meget ofte lå der en ulækker dims (milt?) fra mus på køkkengulvet. Og engang havde "nogen" lagt en død rotte omme bag vasketøjskurven smiley ... og der havde den så ligget nogle dage, inden jeg fandt den. Føj!

Man må bare vænne sig til at gå en daglig runde i huset og tjekke for eventuelle kadavere.

• #16   23. sep 2012 Ja det er jo ikke så galt, når den er død og ligger, hvor man kan se den smiley Men hvis hun pludselig kommer hjem med en levende mus, ved jeg slet ikke, hvad jeg skal gøre smiley Synes, det er synd, at de leger sådan med musen, inden de dræber den. hehe. Jeg har engang fået at vide, at katte slæber levende mus med ind, fordi de anser mennesker for at være dårlige jagtdyr, og derfor gerne vil lære os det. smiley hehe. Andre der har hørt noget om det?

• #17   23. sep 2012 Men det er da fint, hvis hun har fanget den halsbåndsmus, der hærgede græsplænen smiley Så er vi da fri for alle de huller, sådan en kan lave smiley

• #18   23. sep 2012 Det får mig til at tænke på en hændelse for mange år siden.
    Min søster havde en fritløber og en tidlig morgen kom den hjem med en gave.
    Jeg vil først lige sige, at katten var meget stor (høj og muskuløs).
    Katten jamrede ved døren og min søster dappede ud af sengen - uden briller og det er altså - 11 glas vi taler om").
    Den vandrede ind med en stor gave og hun skyndte sig af finde sine briller - det var såmænd en død harekilling:)
    Så en tidlig morgen var der begravelse, den måtte katten trods alt ikke begynde at spise:D
    Den historie glemmer vi aldrig!

• #21   23. sep 2012 Ja det var dog noget af en historie Marianne - stakkels lille haremis. smiley hehe. Og Solveig H, hvordan fanger du dem så? smiley Felis, det var bare det ham skadedyrsmanden sagde. Jeg har ingen forstand på det smiley

• #23   24. sep 2012 Nej jeg kunne heller ikke finde på at slippe den løs igen. Den har helt sikkert nogle skader. Hvor er det sjovt, at Isis viser dig, hvor den er smiley Du bliver rigtig trænet op. hehe. Mon ikke hun snart stopper igen, nu hvor du er blevet så god til det smiley

• #25   24. sep 2012 Ja puha, det må da godt nok være forfærdeligt. Stakkels unger. smiley

Kommentér på:
Kæmpe mus på gulvet!

Annonce