{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.389 visninger | Oprettet:

Frøer i stuen på 1.sal! {{forumTopicSubject}}

Vores elskede kat Frigg er ikke af de allermest elegante og hurtige katte - derfor er vi også glade for at slippe for fugle og mus som små "gaver" fra udelivet..
Men nu har hun så fundet en ny hobby, som ikke overgår hendes evner (eller mangel på samme) som jagt-kat.. Nemlig frøer..!

Det startede i det små - min kæreste fandt en dag noget meget mystisk på køkkengulvet, og ved nærmere eftersyn kunne han konkludere at det var et frøben.. Hyggeligt.. Nok en rest fra et af Friggs måltider udenfor.
For et par dage siden så jeg så igen noget underligt på køkkengulvet - fra afstand en halvstor ubestemmelig brun/grå klump - men dælme om det ikke var en hel og aldeles sprællevende frø - lige dér midt på køkkengulvet?! Hvordan den var kommet der undrede både min kæreste og jeg - og især fordi den ingenting fejlede, regnede vi da ikke lige med at det var Frigg. Nå men vi satte det stakkels kræ udenfor igen..

Vores lejlighed er lidt sjovt indrettet - vi har en altandør fra soveværelset i stueetagen, men døren sider meget højt og oven på en betonforhøjning på en meters penge - da vi fandt frøen i køkkenet, havde vi ikke haft den dør åben..
Vi har stue på 1. sal hvor vi også har en altandør og en mini-altan hvorfra Frigg har en kattetrappe som fører ned på en kæmpe græsplæne og udelivet.
Derfor virkede det meget mystisk, at frøen pludselig var i køkkenet - hvor kom den fra?

Men lige nu, for ikke mere end en halv time siden, blev mysteriet løst.. Og jo, Frigg er selvfølgelig indblandet.

Oppe i stuen har jeg en hel masse eksamens-papirer læggende på gulvet i mere eller mindre ordnede bunker - og pludselig kunne jeg høre Frigg skramle rundt og lege i papirerne. Jeg tænkte ikke nærmere over det.. Men efter omkring 10 minutters skramlen, gik jeg alligevel ind for at se hvad hun lavede - og gæt en gang! Lige dér, midt i alle mine psykologi-noter sad en velvoksen frøbasse! Frigg har altså på en eller anden måde, uden at skade den, fanget den og slæbt den med op ad trappen - med et formål - leg! Mon frøen hyggede sig så meget som hende? Næppe..
Jeg har sat frøen ud igen, og har forberedt mig på at kunne finde frøer resten af foråret i hele huset!
Hehe, med de dejlige dyr, sker der altid noget omkring en.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frøer i stuen på 1.sal!
  • #1   3. jun 2011 Ja der kan man jo bare se, tak for histioren.. :o)

  • #2   3. jun 2011 hihi hun har da hygget sig.. hvis en af mine katte begyndte at slæbe ting med hjem ja ved ikke helt hvad jeg ville gøre men nok også sætte det fri igen:)

  • #3   3. jun 2011 Min mors kat slæber også levende mus med ind - dog mest til ære for min mors gravhund, som så får lov at fange dem og dræbe dem (da hunden var hvalp lærte katten den op - kunne komme med op til 5 mus på én aften! Hun afleverede musen, min mor hentede hunden, der dræbte musen, mens katten sad og kiggede på - da musen var død, gik katten ud for at finde en ny til hvalpen!). Nogle gange sker det dog midt om natten, så hunden ikke kan komme til musen og ja - så får min mor altså mus løs i huset, hvilket hun aldrig havde før hun fik kat...

    De får jo mad nok, så derfor tager de bare lidt levende legetøj med hjem, de kære små! ;o)


  • #4   3. jun 2011 Mine katte bærer også frøer ind i huset.
    Første gang, jeg fandt sådan en, der tilmed var halvtør og stiv + fyldt med nuldermænd, skyllede jeg den under vandhanen (for at se, hvad det var), gav den et spjæt og sprang ned i vasken.

    Siden har jeg sat dem ud i dammen, selv om de tilsyneladende er døde, og lidt efter er de kommet sig og svømmet videre.

    Så selv om I finder en halvtør og stiv frø, er det ikke sikkert, den er død.



  • #5   3. jun 2011 Mega:
    Det vil jeg huske!
    Indtil videre har jeg dog kun fundet de to levende - og så etben, tvivler på der var mere liv i benet.. smiley


Kommentér på:
Frøer i stuen på 1.sal!

Annonce