{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Jeanette  E
Jeanette E
Tilmeldt:
20. apr 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Forskellige spørgsmål om mine mislinger {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har to fantastiske killinger, som jeg lige har et par spørgsmål om smiley

De er indekatte på i min lille lejlighed, og min kattebakke lugter fælt. Må indrømme at jeg ikke selv kan lugte det - da jeg bor her. Lugter det kun lige når jeg kommer hjem. Men jeg kunne godt tænke mig at jeg kan have gæster uden at skulle undskylde for deres toilet smiley

Har set at nogle af jer bruger træpiller til bakken, og I siger det virker for lugten? Det er super nemt for mig at skaffe træpiller da jeg har hest og de står begge på det smiley Men bløder I dem så op inden de kommer i bakken, eller kommer de i som de er?
Hvor tit tømmer I hele bunden ud, og kommer nyt i?

Er der andre typer grus man kan bruge? Har været omkring nogle forskellige. Men umiddelbart kan jeg kun komme i nærheden af Remas den billige eller den der krystal grus de har, som jeg ikke kan huske navnet på...

Nå. En anden ting. Lopper - de der forpulede små hoppetingester -.- Jeg opdagede at mine mislinger havde lopper, og blev naturligvis behandlet - med Frontline Combovet mega dyrt. Men okay, virker det er det godt givet ud.
Men de har STADIG lopper - hvad gør jeg så? Har overvejet loppehalsbånd for en periode, indtil de er vclean.

Hvad ville I gøre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskellige spørgsmål om mine mislinger
  • #1   24. sep 2012 Mht. grus ville jeg søge på <i>kattegrus</i> i forum.

    Mht. lopper ville jeg søge på <i>lopper</i> i forum smiley

    (skriver det ikke for at være træls, men du kan sikkert finde svar på dine spørgsmål ved at søge :-))


  • #2   24. sep 2012 Jeg har heldigvis aldrig haft lopper herhjemme så der er jeg ikke helt god. Jeg ved dog at man IKKE bruger Bayvantic til Katte, men at Advantage + Capstar piller skulle virke rigtig godt. Sammen med Trinol behandling af omgivelserne.

    Ang. gruset.
    Normalt ville jeg anbefale Extreme classic klumpende eller Golden Grey <b> MEN</b> vi har nu i forbindelse med at få killingepakke med Fellini fra opdrætter fået en smagsprøve på det dersen Krystalgrus (silikatgrus kaldes det også, kan fås på Zooplus.de), og jeg må sige.. Jeg er meget overrasket over hvor godt det er.
    Det er det vi kommer til at køre med fremover smiley Her fjerner man kun bæ, da det suger tissen gevaldigt, og det lugter slet ikke.


  • #3   24. sep 2012 Advocate mod lopper og andet uønsket på katten. Frontline virker overhovedet ikke her,

    Brug klumpende grus,og rens bakken for klumper hver dag.


  • #4   24. sep 2012 Du har da rigtig studeret loppemidler, Hejzan smiley

    En skam effipro er ikke er på skemaet. Jeg har googlet på effipro, men min computer ville ikke åbne filen, hvor der var beskrevet indholdsstoffer :-/.

    De grå X'er må vel betyde minus....? og (V) at det burde virke, men ikke altid gør det?
    Når Advantage af de fleste beskrives som virksomt, må være fordi det rent faktisk virker på lopper og larver, som det også er anført på skemaet smiley


  • #5   24. sep 2012 Jeg har brugt Extreme Classic, rigtig fint produkt, men så skiftede jeg over til Santigold Professional Clumping, og det er mindst lige så godt, og meget billigere. Kan også fåes på Zooplus. smiley

    Når du behandler lopper, skal du jo også huske at vaske/fryse sengetøj, puder, alt hvad de kan ligge i ned, og støvsuge OVERALT, i hjørner og kanter.


  • Jeanette  E
    Jeanette E Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #6   24. sep 2012 Okay, mange tak. Synes bare det er træls. De er jo indekatte, hvilket vil sige at det er mig der slæber lopperne med hjem til dem, men det kan jeg jo ikke gøre ret meget ved smiley

    En anden ting... Skal de vaccineres på lige fod med fx udekatte? De kommer jo ikke i kontakt med andre end dem selv smiley


  • #8   24. sep 2012 Cats Best øko !!! Har aldrig set eller prøvet noget så godt!! Det er lidt dyrt, men fåes både i maxizoo (meget små poser) og på zooPlus.dk men en pose på 20 l til 119.- holder en hel måned herhjemme(:

  • #9   24. sep 2012 jeg bruger træpiller og er rigtig glad for det.
    Det lugter bare af vådt træ.

    Jeg har to store hankatte, og de deler bakke.
    Jeg tager lorten morgen, middag og aften, og så tømmer jeg hele bakken 1 gang ugentligt og hælder rene piller i.
    Det fungerer rigtig godt her.

    Jeg bruger dem som de er, de smuldrer jo så når kattene tisser i dem, så det bliver hurtigt en blanding af træsmulder og de hårdere piller.


  • #10   24. sep 2012 Hejzan **kan se det ikke varer så længe til vi får nattefrost.**

    Øv. Lyseslukker smiley jeg hader den første nattefrost, hvor man kommer ud i haven til et trist syn med døde blomster :-(.

    Tror ikke at en gang let nattefrost vil kunne tage lopper - tror der skal mange minusgrader til for at tage livet af dem.

    Mht møbler: støvsugning - gentagne gange og godt ned i sprækkerne.
    Og tæpper: støvsugning og atter støvsugning, og, hvis de kan tåle det, så en tur med damprenser. Jeg har ikke prøvet det, men damp må skolde loppeæg ihjel.


  • #11   24. sep 2012 Jeanette - de lopper, du slæber med hjem, dør, når de hopper på en kat, der er behandlet med Advantage.

    Mht. vaccine er jeg blevet usikker på hvor ofte det er nødvendigt. De lærde er vist ret uenige, og jeg har ikke selv forstand på det.
    Jeg vaccinerer ikke selv hvert år pga. at jeg vil lade tvivlen komme mine kattes nyrer til gode (vacciner siges at være belastende for nyrerne).
    Men spørg din dyrlæge.


Kommentér på:
Forskellige spørgsmål om mine mislinger

Annonce