{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.627 visninger | Oprettet:

Lidt forskellige spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Davser allesammen

Som nogen af jer ved har jeg haft et stort problem med lopper
Tidligere tråd : http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/110617-ekstremt_loppeproblem

Nu er der så blevet sprøjtet 2 gange i lejligheden og lavet en grundig rengøring men de lortekryb *undskyld mit sprog* lever sku stadig.
Jeg brugte over 2 gange 400 ml insektspray som også skulle tage lopper. (købt i matas)

Men var oppe i lejligheden her for en time siden og flertallet af lopperne lever endnu.
Jeg er virkelig på bar bund.
Andre gode råd?

Jeg har fået købt Advantage til hende men er nød til og vente omkring 3 uger da hun fik Frontline for omkring 1 uge siden.

Mit Andet spørgsmål, går ud på om jeg skal lade Chaos få lov til og komme ud fremover.
Min nye lejlighed ligger nemlig i Stueetagen og vinduerne kan kun åbnes på en måde. Så hvis jeg åbner vinduerne vil hun kunne smutte ud uden problemer.

Men hun fungere jo meget godt som indekat.
Hvad synes i?


Smider lige et nyt billed af mine smukke ben som er fyldt med loppebid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt forskellige spørgsmål
  • #1   14. maj 2014 du kan jo give capstar når du flytter ind

  • #2   14. maj 2014 Du kan godt give hende Capstar hver 2. dag. Og Advantage kan du godt give 3 uger efter, at du har givet Frontline sidst. smiley

  • #3   14. maj 2014 http://www.petdreams.dk/loppespray-eliminerer-lopper-i-kattens-miljo.html#

    jeg kender ikke denne spray, men med lidt google, er det den, der kommer frem gang på gang. Måske du skulle prøve den?


  • #4   14. maj 2014 Hvis lopperne lever endnu, så har insektgiften nok ikke været god nok. Jeg mener stadig at et skadedyrsfirma må være sagen, når det er så voldsomt, men ellers ville jeg bruge Trinol 810, da det skulle være effektivt mod lopper.

    Mht at lade hende komme ud, så ville det være supergodt med en voliere i forbindelse med et vindue - eller havedør, hvis I får det.
    Ellers så må du overveje risiko ift trafik, og om du de næste 15 års tid vil blive ved med at have mulighed for at kunne lade hende løbe frit.


  • #5   14. maj 2014 hvis du har mulighed så syntes jeg også at du burde lave en løbegård

    vedr vinduerne, så har zooplus flere forskellige ting som man kan bruge til vinduer


  • #6   14. maj 2014 Der er kun 1 sprøjtegift, der er effektiv over for lopper og det er Trinol 810. Det er til gengæld giftigt for katte. Jeg plejer at tage et rum af gangen, der selvfølgelig er støvsuget grundigt og løse plaider, puder osv taget ud og vasket. Så sprøjter jeg rummet og lader det stå i mindst en time og lufter ud lige så lang tid inden kattene kommer ind igen. Tag alle rum også badeværelse. Husk at få posen fra støvugeren ud efter hver støvsugning, der kan både være lopper og æg i posen.

  • #8   14. maj 2014 Men pas på med trinol 810! Jeg kender en opdrætter der ventede en hel dag med at lade kattene komme ind igen, og selvfølgelig havde vasket af igen og ladet tørre osv, og en af hendes katte må så have slikket på det, og den var lige ved at kradse af, af forgiftningen af det. Så jeg ville nok behandle med trinol 810 meget hurtigt, og så lade gå noget tid inden jeg flyttede Chaos ud i den nye lejlighed smiley

    Og ellers så enig med Tinka smiley

    Malene - Bemærk at det ikke er katten der har lopperne, det er den nye lejlighed, der vrimler med lopper smiley


  • #9   14. maj 2014 Jeg ville nok vente med at lukke hende ud igen til lopperne er væk og så vende dig til at give hende frontline eller lig. hver anden måned hvis hun er udekat.
    Jeg havde en kat der for nogle år siden blev meget syg af lopper da han var allergiker. Jeg tog til lægen med ham og der gik et halvt år før det helt var væk. Jeg kan ikke huske præcist hvad men jeg fik en hel del forskellige ting. Jeg foreslår at du får fat i en dyrlæge hvis du ikke allerede har snakket med en. Selvom lopperne tydeligvis godt kan lige dig (de var også meget glade for mig, jeg har stadig røde plamage ar op og ned af benene) kan de ikke leve af dit blod så de bliver nød til at hoppe et smut forbi katten.


  • #10   14. maj 2014 Anya - Som jeg skrev til Malene: Bemærk at det ikke er katten der har lopperne, det er den nye lejlighed, der vrimler med lopper

  • #11   14. maj 2014 Er det ikke den gamle lejlighed (hvor Chaos ikke opholder sig) der er loppebefængt?

  • #12   14. maj 2014 Tinka - Jo, det er da.. "Min lejlighed står pakket ned da mig og Chaos skal flytte her den 15.
    Vi har de sidste 2-3 uger befundet os i en anden lejlighed . og her har der intet problem været med lopper
    ."

    (Jeg havde da i hvert fald trods alt fanget at problemet IKKE var på det sted katten var nu, haha)



Kommentér på:
Lidt forskellige spørgsmål

Annonce