{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Lidt spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Har lige lidt spørgsmål, så håber det er ok jeg samler dem i én tråd.

1. Min maine coon pige fie på nu 1 år nægter at blive børstet. Det er lidt problematisk da hun jo er langhåret, specielt på halen og det har tendens til hurtigt at filtre i små klumper. Jeg fik hende for 3 måneder siden, og jeg er ret sikker på hun ikke har været vant til at blive børstet der, siden hun slet ikke vil have det nu. Har prøvet at skifte til forskellige børster, men det hjælper ikke. Nogen råd?

2. Hun er utrolig kælen og kontaktsøgende og vil meget gerne slikke (helst i ansigtet) og små'bide'. Ved det kun er et tegn på kærlighed fra hendes side, men det der bekymrer mig er at vi får en lille inden for et par uger og der skal hun altså ikke have lov til at slikke og give ham små kærligheds bid. Hvordan kan jeg vende hende af med det? Har prøvet at ignorere hende, skubbe hende blidt væk osv men hun kommer selvfølgelig bare igen smiley

3. Hun spiser og drikker på en meget mystisk måde, det foregår nemlig kun fra poterne. Hun er ret så dyr mht. mad, for over det halve af det hun spiser ryger ved siden af skålen og der rører hun det ikke igen. Har prøvet at lægge det i skålen igen, men så bliver det simpelthen ikke spist.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt spørgsmål
  • #1   5. jan 2010 Dit spørgsmål omkring det at rede hende er en vanesag - det er ikke alle katte, som nogensinde kommer til at kunne lide det. Men du skal vænne hende til børsten - det vil sige stille og roligt, måske kun et strøg ad gangen og så belønne hende med en godbid - noget hun er rigtig glad for.

    2. De fleste katte er rigtig gode til at omstille sig og har ingen problemer med børn. Hun skal have lige så meget opmærksomhed som hun plejer, så hun ikke bliver jaloux på babyen. Og så skal i ikke lade hende være alene med babyen - men lade hende snuse og se hvad det er for noget - så hun kan se at det ikke er en trussel for hende. Det første lange stykke tid vil i alligevel ikke lade katten være alene med babyen og derfor får hun så heller ikke mulighed for at bide. Man skal også huske, at uanset hvor tamme katte er, så er det dyr og de er styret af impulser - så man skal ikke lade dem være alene med små børn.

    Når hun bider jer i ansigtet, så fjern hende. Hver gang. Og når hun gør det hun godt må, så skal i belønne hende. Altid en god ide at belønne, istedet for at skælde ud, for det forstår de ikke noget af alligevel.

    3. spørgsmål - det er fuldstændig normalt at nogen katte drikker med poterne. Intet unormalt i det. Det er som oftest MCO´er der gør det, har ikke lige set hvad race din / jeres hunkat er. Men det er i hvert fald ikke unormalt. Mine katte ligge også deres vådkost uden for tallerknen, men de spiser det så på et senere tidspunkt. I skal nok bare affinde jer med, at det er sådan at hun spiser. Tror ikke at der er så meget at gøre.

    Medmindre, at hun kun spiser sovsen? For så kan det være fordi at i skal købe noget andet foder. Nu går jeg ikke udfra at det er tørkosten at hun gør sådan med?


Kommentér på:
Lidt spørgsmål

Annonce