{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.598 visninger | Oprettet:

At gøre en vild killing tam {{forumTopicSubject}}

Hej alle katteelskere!

Vi har i min familie taget en lille vild killing til os. Vi fandt den vandrende rundt i et tungt trafikeret industrikvarter, og da den viste sig at være svær at komme tæt på, satte vi i et par dage mad frem til den på det samme sted. Den 6. september lykkedes det os at "fange" den - naturligvis helt uden at bruge vold eller magt! - fordi den var så sulten, at den gik ind i vores transportkasse. Vi tog den med hjem, idet den var for lille til at klare sig selv; desuden var den meget tynd og "skravlet" at se på, og det var tvivlsomt, hvor længe den ville overleve i det kvarter, den holdt til i. Nu har den så boet alene oppe på mit værelse i 21 dage, hvor den har fået ormekur og special foder flere gange om dagen - den ser egentlig ud til at trives fint. Men den er stadig meget vild, så vild at vi stadig ikke har kunnet bestemme kønnet, selvom vi har prøvet at lokke den frem med stemme og mad. Så derfor, er der nogen herinde, der har nogle gode råd? Vi har selv tænkt på katteurt eller lignende for at få den til at føle sig godt tilpas og mere tryg, men hvad siger I? Vi går naturligvis meget op i, at alt foregår på kattens præmisser! smiley

NB: Det er ikke den killing, der ses på mit profilbillede smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At gøre en vild killing tam
  • #2   27. sep 2012 Da jeg var ude og kigge på Tarzan, kunne man ikke tage ham op, og han løb ligeså snart man kom i nærheden af ham. De ville bare gerne af med de to killinger, så de havde ikke rigtig gjort dem tamme.
    Men det gik rigtig hurtig da han kom hjem, første dag gemte han sig dog en del under sofaen, men om aften kom han da og puttede. Det kræver bare tålmodighed og en masse kærlighed.
    Men hvorfor er den lukket inde? Må den ikke være i hele huset?
    Du kan evt. sætte dig ned på gulvet, og rasle med noget foder eller andet, og snakke blidt til den kommer frem.


  • #4   27. sep 2012 Felis - Hvorfor råder du dem til at aflive en vild killing, hvis du selv har taget imod 4 af slagsen? :S

  • #5   27. sep 2012 Josefine & Tarzan smiley :

    Tak for rådet smiley Ja, det er også det vi har prøvet med og bliver ved med at prøve med... Vi havde tidligere en "halv vildkat", vi havde overtaget, da den ellers skulle have været skudt, og den endte med at blive tam og tryg. Den er lukket inde fordi der er andre katte og hunde i huset, og vi synes den bør vænnes til dem langsomt - især hundene.

    Susan/Medlem af klubben for de filtrerede. :
    Mht. til en evt. katteejer, der kunne savne sin kat, så vil jeg sige at det er højst usandsynligt. Det er helt klart ikke en kat, der har været i hænder før; desuden er den tynd og har øremider og havde indtil for nylig orm, så den har ihvertfald ikke fået nogen form for pleje i et godt stykke tid. Den er heller ikke øremærket.

    * Felis *:
    For det første er/var killingen ikke under 12 uger. Vi har en anden killing som vi ved er 20 uger, og denne her er på samme alder, måske lidt ældre. Altså er der ikke foregået noget ulovligt der smiley

    Jeg er uenig i, at det bedste for katten er at blive aflivet eller blive lukket ud, når den trods alt ikke er ældre. Hvis vi havde boet i nærheden ville vi heller ikke have "indfanget" den; så ville vi bare være fortsat med at fodre den. Jeg giver dig helt ret i, at det ville have været det mindst stressende for den. Men selv hvis den aldrig bliver nogen tamkat, synes jeg stadig den skal have lov til at "få en chance", og det kunne den næsten ikke have fået i området hvor den holdt til, da det var en fabriksbygning og -lagerplads med daglig tilstrømning af lastbiler.

    Hvis den så ud til at være konstant bange og forsøgte at komme ud, så ville jeg give dig ret i, at vi burde lukke den ud. Men vi lader den selv tage initiativ til kontakt, hvilket den har gjort senest i dag, hvor den sommetider kommer hen til os eller snuser til vores hænder når vi fodrer. Den holder også af at lege med en snor der ligger på værelset, så den ser ud til at trives udmærket.

    Men ellers tak for rådet, skønt jeg er uenig smiley


  • #8   27. sep 2012 Er der egenlig billeder af den på profilen :-)?

  • #10   29. sep 2012 jeg syns det er fint du prøver og give den en chance smiley

    mit bedste råd er nok at brug meget tid på at opholde dig i det rum katten er, men lad for guds skyld være med at prøve kalde den til dig og sige underlige lyde for at fremkalde den, hvis den ikke har haft med mennesker og gøre før har den ingen idé om hva du har gang i smiley og den bliver bare mere bange, lig dig evt og se tv i lange perioder pludselig en dag tror jeg at den kommer frem og den ved du ikke gør den ondt.. lige nu har den det jo sådan at du/i tog den væk fra dens vandte omgivelser og det ser den nok ikke som noget godt/hjælp, den forstår det ikke.. men det bliver nok en lang og sej kamp men en dag vil der måske komme et tillids bånd mellem dig og den, bare lad den komme til dig og giv den feks noget lækkert på en tellerken og bare vent... hvis katten er 20 uger ca. kan den sagtens have haft med mennesker at gøre, men måske nogle som har svigtet den.. bare kæmp, håber det lykkedes dig.. smiley


  • Ronja A
    Ronja A Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   18. sep 2014 Hej.
    Har også selv forsøget at gør en vild killing tam så her er mit råd c: .

    Du skal, igen lokke den med mad og så få den fanget igen, og så tag den op til dig og nus den og giv den varme o.s.v.

    på den måde blev min tam selvom den lever kun ude i min have med dens ''utamme'' søskende men når jeg har nusset med den og går følger den efter, så bare et godt råd ;D


Kommentér på:
At gøre en vild killing tam

Annonce