Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tisser konstant ???
  • #1   4. okt 2012 taak smiley

• #2   4. okt 2012 Jeg ville tage et smut til dyrlægen, den har helt sikkert urinvejsproblemer.

• #3   4. okt 2012 Jeg ville tage til dyrlægen HURTIGT.
    Når der ikke kommer noget, har har sandsynligvis et urinvejsstop, f.eks. på grund af en blæresten i urinrøret, og griber dyrlægen ikke ind, kan katten dø af en sprængt blære.

Det er vanvittigt smertefuldt.

• #4   4. okt 2012 jeg ved ikke om der kommer noget ud for har ikke kigget, men ved at han tisser nogle gange

• #6   4. okt 2012 smiley

• #8   4. okt 2012 Jeg vil bestemt også anbefale at katten kommer til dyrlæge hurtigt. Det kan være en urinvejsinfektion, men det kan i værste fald også være sten/krystaller, der lukker, så blæren risikerer at sprænge. I sidste tilfælde koster det katten livet. Fælles for det hele er at det er utroligt smertefuldt for din kat.

• #9   4. okt 2012 Har lige set efter, og der kommer 2-3 dråber ud når han tisser

smiley det er bare super at det er i dag min kæreste er længe på arbejde

• #11   4. okt 2012 der går ikke busser und til min dyrlæge, og det er i en anden by
    Jeg har ikke kørekort, vores bil er i stykker og står ved mine svigerforældre + vores autostol er deri

Så kan ikke andet end at vente til kæresten kommer hjem, eller til at får snakket med sine forældre om at køre smiley

Det er fandme et lorte tidspunkt smiley

• #14   4. okt 2012 men jeg har ingen autostol, og kan ikke lade min kanp 4 mdr søn være alene hjemme

og har ringet og spurgt dem der var en mulighed for at kunne køre

• #16   4. okt 2012 Winnie han er den eneste dyrlæge på hans klink så tror ikke han kan tage afsted

• #20   4. okt 2012 altså min kat lader ikke til at have ondt (endnu) Han spinder og hopper rundt som han plejer

• #21   4. okt 2012 TS:
    Hvis det er så slemt som du beskriver så skal du som minimum ringe til dyrlægen.
    Nu bruger jeg et dyrehospital, men fornemmer din dyrlæge at der er noget rivende galt, så vil jeg æde min gamle hat på at han kører ud.
    Du ved jo ikke om han har et hul imellem sine konsultationer elle om han rent faktisk ikke har ret meget at lave.
    Han har sikkert en VSP der lige kan sige til en knapt så nødlidende kunde at han er "ude af huset".

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #22   4. okt 2012 Jeg ville ringe til en taxa nu og bede chaufføren om at tage transportboksen med din kat ind i bilen og ind til dyrlægen også, så kan du tage dit barn.
    Mange andre har også været der, at have en baby og ens dyr havde smerter, det var bare afsted til dyrlægen alligevel med kat og baby. Du må kunne gøre noget for din stakkels kat nu, den har mange smerter,

Jeg har selv haft et par katte med det problem, så snart jeg så de begyndte at tisse småt, så var det bare hurtigt til dyrlægen samme dag inden det blev så alvorligt at blæren sprang.:-(

• #23   4. okt 2012 nu ved jeg ikke om det her er et dumt spørgsmål

Men at han tisser ofte, lyder det som om det er ved at være på nippen og at han ikke kan vente til kl 16-17 i aften

Altså han opfører sig normalt, og normalt når han har haft ondt gemmer han sig, og det gør han ikke nu

• #24   4. okt 2012 Undskyld, men hvornår lukker din dyrlæge?

• #25   4. okt 2012 han har konsultation til kl 19 i dag

• #26   4. okt 2012 Har du ringet for at forelægge sagen? Du skal sikkert have en tid hos ham så.
    Hvis der er en tid ledig før kæresten kommer hjem, så gør ligesom jeg, ring efter en taxa, jeg har heller ikke bil. Hvis du siger at der både skal et barn og en kat med, så fikser selskabet skam også det.
    Om alle omstændigheder skal katten afsted - det kan jo faktisk også være nyrerne!!

• #27   4. okt 2012 okay smiley

• #28   4. okt 2012 En vigtig ting man skal vide om katte, er at de er MEGET gode til at skjule smerter. Så at han ser ud som om det ikke gør ondt, kan du ikke regne med. At en kat spinner kan betyde mange ting, ikke kun at de har det godt.
    Jeg bor selv et sted hvor det er svært for mig at komme af sted, men jeg har heldigvis en dyrlæge der kører ud. Ellers vil jeg anbefale dig at tegne et abonnement hos Falck, det koster ikke ret meget. Når dyr bliver syge, kommer det som regel ubelejligt, desværre. Men jeg vil helt klart anbefale dig at kontakte dyrlægen og komme afsted, lige så hurtigt det er muligt.

• #29   4. okt 2012 Vores obelix gjorde det samme og vi tog til dyrlæge med det samme.hun sagde at hvis vi var kommet 30 min senere var han død. hos ham var det krystaller i urinen. han var en hel dag hos dyrlægen hvor han var i narkose for at få tappet urinen af og i dag får han specialkost.

• #31   4. okt 2012 Og så vidt jeg husker, koster det kun ca 275 kr. om året.

• #32   4. okt 2012 Jeg spurgte engang deres kundeservice om de kun kørte akutte tilfælde eller også til sundhedstjek, der svarede de at de kun kørte hvis katten var syg.

• #34   4. okt 2012 Marianne, man kan jo "glemme" at fortælle at det ikke er akut. Jeg kender flere der har glæde af det.

• #36   5. okt 2012 Helt korrekt Lotte, men sådan er der jo desværre så meget. Men som tilføjelse kan jeg sige at det er sjældent at Falck spørger.

• #37   5. okt 2012 UPDATE!!!!

Lille Anton havde fået blærebetændelse og har fåe medicin smiley

• #38   5. okt 2012 Godt at du kom afsted og håber at Anton allerede er i bedring:)

• #40   5. okt 2012 tak tak smiley
    ja det er allerede blevet meget bedre

• #41   5. okt 2012 Jeg er glad for at du kom af sted med ham. Der er mange der ikke ved at det gør lige så ondt på en kat, som på et menneske at have blærebetændelse.
    God bedring med staklen.

• #42   6. okt 2012 Godt I kom afsted. Og god bedring til Anton. smiley

PS: Hvis han ikke allerede får vådfoder dagligt, så sørg for at han nu og fremover får væske (vådfoder) nok. Det er vigtigt for urinvejene.

• #43   20. okt 2012 ej det vidste jeg ikke du skulle have smiley det får han ellers aldrig

• #44   20. okt 2012 Så start forsigtigt op med små bitte portioner, så maven kan vænne sig til det. smiley

Hvad angår tørfoder, så har du nok fået noget urinvejs-diæt fra dyrlægen?

• #45   20. okt 2012 Væske i form af alm. vand og vådfoder + evt. råt kød er rigtig sundt for urinvejene igennem <b>hele</b> livet. smiley

Desuden så vil jeg lige slå et slag, for at du evt. skifter tørfoder ud med noget, der ikke indeholder korn (hvis du bruger dette altså). Kornfrit foder er fx Applaws og Orijen som også indeholder MEGET kød og fx tranebærekstrakt som jo er godt til urinvejene.

Man kan ligesom os mennesker tager tranebærtabletter - give katten lidt af dette også ugentligt som forebyggende.

• #46   21. okt 2012 okay det vidste jeg ikke

Min dyrlæge kigger ikke på maden endnu, da min kat nok har stress og derfor lige nu er på af-stressende medicin, og hvis det så bliver ved, så mener han jeg skal skifte foder

Jeg bruger Arion adult (staves) og ved der er en for kastreret katte, men det er også mere fedtfattigt og min kat er jo en sphynx, så han skal jo bruge rigtig meget energi på at holde varmen

• #47   21. okt 2012 Jeg tror nu heller ikke det vil gøre noget godt at skifte til Arion Kastratfoder, for det indeholder vist endnu mere korn end Arion Adult - og for meget korn kan påvirke urinens surhedsgrad på en negativ måde, og derved være årsag til urinvejsproblemer.

Jeg tænkte mere på et specialfoder til katte med urinvejsproblmer. Men når blæreproblemerne skyldes stress, ved jeg faktisk ikke om det vil have effekt.

Vådfoder og kød vil i hvert fald være godt uanset hvad.

Håber du ved, hvad der er årsagen til hans stress, for så kan der tages fat ved selve årsagen og mindske stressen.

God bedring med ham.

• #48   22. okt 2012 vi har flyttet, fået nye møbler, renoveret og fået en baby inden for de samme 4 mdr så tror det har været det

• #49   22. okt 2012 Hold da op, det var mange store forandringer! Så forstår jeg udmærket, at han er blevet stresset.
    Jeg håber han snart kommer til rette med alt det nye. Er det Zylkene, han får mod stress?

• #50   23. okt 2012 Og hvis Zylkéne ikke hjælper, så findes der noget der hedder Anxicalm - også et naturprodukt, men jeg har erfaret at det er lidt stærkere - og jeg tror at det er afhængighedsskabende.
    Det er min erfaring.

• #51   23. okt 2012 ja det er det han får smiley

Kommentér på:
tisser konstant ???

Annonce