{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Føre 2 katte sammen.. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..

Jeg står i den situation at jeg søger en legekammerat til min lille pige Trunte, og jeg har hørt at 2 piger ikke altid fungere godt sammen, så derfor har jeg valgt at finde han hankat.

Trunte er halvandet år gammel, og har aldrig i sit liv før set en kat.
Hun har boet sammen med min gamle hund i nogle måneder, og opsøgte ham også, men løb skrigende bort når hunden hoppede og gøede fordi den ville lege smiley

Er der nogen som har råd til det her, og evt. hvordan jeg skulle føre dem sammen ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føre 2 katte sammen..
  • #1   6. okt 2012 God idé at få noget selvskab til din kat. Der er jo ikke andet for end at prøve. og hvis den ikke har været ond overfor hunden, går det nok også med en kat smiley

  • #2   6. okt 2012 Nu har jeg fået "Uffe" hjem til Trunte, og hun både hvæser og brummer af ham.. Men hun er mega bange, så tror ikke at der kommer nogen kampp ud af det.. Uffe er ligeglad og går bare rundt og snuser i hans nye hjem.. smiley

  • #3   7. okt 2012 Dejligt.. de skal bare have tid så. Har selv fået ny ven til min hunmis, for en uge siden. De har accepteret hinanden, men vores gamle er ikke meget for kontakt smiley

  • #4   7. okt 2012 Der vil være noget tid med brummen og hvæs, det vigtigste er at du ikke blander dig, med mindre der flyder blod, husk altid at Trunte er nr. 1 kat, hun skal have mad først, kæl først osv. så rangordenen ikke brydes, men hav tålmodighed og bliv ikke skuffet hvis de aldrig bliver bedste venner, forlig dig med at de nøjes med at acceptere hinanden, så kan du kun blive glædeligt overrasket hvis de ender med at elske hinanden, og selv om de ikke bliver bedste venner så vil de stadig have hinandens selskab.
    Held og lykke med det smiley


  • #5   7. okt 2012 Tak for jeres råd.. smiley

    Jeg har læst en del artikler om at sætte 2 katte sammen, og har nu sat døren på klem ind til soveværelset hvor Uffe er.. Trunte er i stuen..
    Hun stod og brummede og hvæsede af ham i starten, men det slipper vidst lidt op, og hun bevæger sig rundt i lejligheden igen..
    Jeg har været ude og købe feliway til kontakten, og noget luksus mousse med laks som hun elsker.. Så hun bliver forkælet, og sidder også mest inde i stuen..
    Har fået en del skrammer på hænderne, da hun også er lidt sur på mig, men jeg snakker med hun, og kan nusse hende engang imellem smiley

    Jeg vil bare rigtig gerne beholde Uffe, da han er en rigtig kælepot.. smiley


  • #6   7. okt 2012 Hvorfor lader du ikke bare dem begge bevæge sig rundt i hele huset (der hvor de plejer at have adgang til) det at du holder dem i hvert sit rum det forlænge processen for at de lærer at acceptere hinanden, ved jgodt der findes artikler som skriver at de skal vænne sig langsomt til hinanden, men det lykkedes hurtiger og bedre hvis kattene bare selv bestemmer hvor de vil være og vælger selv om de vil undgå den anden eller ej.

  • #7   7. okt 2012 Problemet er, at Trunte hvæser og brummer af ham, og det resulterer i, at hun løber nedenunder sofaen og hverken spiser, drikker eller går på toilet.. Det syntes jeg er synd ? smiley

  • #8   7. okt 2012 Hun blev under sofaen næsten et døgn uden mad, vand og tolietbesøg indtil imorges hvor jeg tvang hende ud..

  • #9   7. okt 2012 Selvfølge hvæser og brummer hun, det ville da være underligt andet, og tro mig hun vil komme frem når hun bliver sulten, tørstig og skal på kasse, jeg har lige selv fået en killing for 6 uger siden og jeg har i forvejen en hunkat på 5år. Hun er squ også sur på den lille, men nu efter 6 uger bliver det bedre og bedre, så jeg syntes du bare du skal lade dem være sammen, du kan så evt. have dem adskilt om natten så Trunte får ro der hvis du syntes.

  • #10   7. okt 2012 Men tror du at hun lære noget af det ?
    Hun er jo ved at gøre i pelsen af bar skræk..

    Min teori lå bare i, at hun ikke kan se ham fra under sofaen, og så er det bedre at hun kan se ham inde fra stuen og igennem en børnelåge ind til soveværelset..
    Og så fordi jeg syntes det var på tide at hun fik noget mad


  • #11   7. okt 2012 Det lyder da som om alt går fint.
    Hvæsen og brummen er ingenting.
    Lad dem være hvor de vil, og så længe der ikke var blod og flyvende hårtotter fra første blik af, så er der håb.

    Lad dem klare det helt selv, for hvis du griber ind, starter de forfra konstant.


  • #12   7. okt 2012 Men hun render jo bare under sofaen ?

    (Uffe opfører sig som om han har boet her i flere måneder) smiley
    Så det er ikke ham der er problemet..


  • #13   7. okt 2012 Hun bliver ikke mindre skrækslagen af at de er i hvert sit rum, og det varer jo ikke evigt at hun vil være bange, på et tidspunkt bliver hun nysgerrig (det er kattens natur) og så vil hun vove sig frem, så kan det vare at Uffe viser interesse for Trunte og så vil hun gemme sig igen, men på et eller andet tidspunkt så vil hun finde ud af at han slet ikke er så farlig som hun troede, du skriver jo selv at hun aldrig har set en anden kat før, så hun har helt glemt at snakke kattesprog og skal til at lære det igen, men hav tålmodighed, men tro mig du skal have tålmodighed i meget længre tid hvis du fortsætter med at have dem i hvert sit rum..

  • #14   7. okt 2012 Enig med Heidi.
    Lad hende selv finde ud af at han ikke er så farlig som hun tror. Ellers ender det med at de aldrig vil kunne sammen.


  • #15   7. okt 2012 Har lige for 2 uger siden selv haft en sammenførsel mellem en 1½ årig kat og en 14 ugers killing.
    Den gamle hvæste af killingen og ville ikke ligge ved siden af ham i godt et par dage. Nu er de bedste venner.
    Det går aller hurtigst og bedst hvis de bare selv finder ud af det.
    Og så husk på: De må <b>gerne</b> lege vildt og slås om man vil.. og at han siger fra med piv og hvæs osv gør absolut ingen ting.


  • #16   7. okt 2012 Anja **Problemet er, at Trunte hvæser og brummer af ham, og det resulterer i, at hun løber nedenunder sofaen og hverken spiser, drikker eller går på toilet.. **

    Kan du ikke stille mad og vand, og en ekstra bakke (med god afstand til maden) op nedenunder?


  • #17   7. okt 2012 Okay, jeg vil prøve at sætte dem sammen i aften, og så tage dem hver for sig i nat, for jeg fik slet ikke sovet i nat pga. hvæsen og larm.. Og læser til eksamen, så der bliver jeg lige nødt til at priotere mig selv smiley
    Men så kan trunte også få lidt fred..

    Tinka: Jeg prøvede at gøre det her til morgen, men hun rørte det ikke fordi hun hele tiden skulle kigge sig omkring efter Uffe..
    Så endte det med at jeg fjernede Uffe og tvang Trunte ud, og først dér spiste hun.. Efter at hun havde spejdet efter ham i hele stuen.. smiley


  • #18   7. okt 2012 Du lader dem starte forfra igen igen hvis du skiller dem af i nat....
    Det giver dem da unødig stress.


  • #19   7. okt 2012 Altså du ska da i hvert fald sørge for hun kommer på toilettet.. Det ved jeg af erfaring.
    Da jeg fik Columbine, var de andre så vrede på hende at hun gemte sig under min seng i omkring en 12 timer eller sådan. Om natten vovede hun sig op til mig, indunder min dyne, og pissede der smiley


  • #20   7. okt 2012 Jeg tror nu, at jeg de første nætter ville lukke den nye kat fra soveværelset om natten, hvis Trunte er vant til at sove i sengen. Om det så er den bedste ide ved jeg ikke....

    Og med sammenføring af to voksne katte ville jeg starte med duftklude, netdør og hele molevitten.


  • #21   7. okt 2012 Jeg lader Trunte sove i soveværelset sammen med mig.. Det er Uffe som har fået mest opmærksomhed i dag fordi hun gemmer sig, og nu skal Trunte også vide at mor stadig er her, og hun plejer altid at sove sammen med mig..

    Jeg har masser af ting som dufter af ham, og jeg har børnegitter imellem døren.. Og nej, de hopper ikke over.. Uffe kan ikke få numsen op på gitteret og Trunte er for bange.. Men de kan se hinanden og det er en start.. smiley

    Jeg håber at det kommer til at gå..
    Jeg skal i skole imorgen, og lader dem være i hvert sit rum da jeg ikke tør andet..


Kommentér på:
Føre 2 katte sammen..

Annonce