{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

vibeke a
vibeke a
Tilmeldt:
12. jan 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34

Vild Katte {{forumTopicSubject}}

hej alle
vi bor i middelfat kommune, og de yder ikke samarbede med kattenes værn, og vi har desværre, en del vild katte ude os:-( mange af dem ser syge ud, og det gør ondt på os katte mennesker at se det, jeg har forsøgt at lave et evt, samarbejde med kattenes værn gennem boligforeningen men uden held, da det koster mange penge at få dem ud og hente kattene.
jeg er lidt på bar bund hvad vi skal gøre, for jeg har desværre ikke lige en masse pnge til at kunne få dem afhentet og aflivet, jeg er i mod der kommer en jæger og skyder dem. men kan heller ikke lide de går og er syge. jeg vil ikke lukke mine katte ud, før de syge katte er væk i frygt for de bliver smittet med noget.
nogen af jer der har et forslag til hvad vi skal stille op


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vild Katte
  • #2   9. okt 2012 Hvad så hvis de ikke er øremærket, men chippet???

  • #5   9. okt 2012 Når nu Kattens Værn ikke vil hjælpe så prøv at høre dyrenesbeskyttelse om der er hjælp at hente der evt med fælder.

    Ellers gør som Otto & Pedros moaar forslår, informer naboer, dem med øremærke og chip afleveres, resten får du en jæger til at skyde.

    Nogle dyrlæger vil gerne låne deres chiplæser, ellers kan DB eller KV måske også være behjælpelige med at leje dig sådan en.

    Men vil klart kontakte kredsformanden for DB i dit område, de plejer at være flinke og behjælpelige, om ikke andet så med gode råd..


  • #7   9. okt 2012 Var inde på KV hjemmeside og der står der hvilke kommuner de samarbejder med, og der betaler kommunen. Ellers koster det omkring 400kr pr kat som borgeren selv skal betale.

  • #10   9. okt 2012 De 640 dækker bl. a. diesel, fra enten Aalborg eller midtjylland til Middelfart 2 gange tur retur, plus løn plus materialer til aflivning. KV skal som andre også betale for varer, lige som vi andre skal. I en ideel verden, var KV støttet af offentlige midler, der er desværre afhængige af frivillige donationer.

  • #13   9. okt 2012 Og så er der jo liiige det med dyreværnsorganisationer, der burde de sgu rekruttere frivillige der ikke skulle have løn - så er det sparet og pengene kan bruges på kattene!
    Det PIS med at de skal indskærpe at der ikke må fodres, det er under al kritik.
    Finder man et nødstedt dyr, bør man også tage det under éns vinger - med alt hvad det indebærer - og neut. tiltrækker ikke flere - de er med til at holde dem væk.
    Flere boligforeninger har faktisk et "korps" der fodrer vildkatte der er neut. og efter min mening kan man ikke bare lade stå til og se på at der kommer syge dyr, så må der ske handling.
    Tag en snak med den lokale dyrlæge, det kan være at du kan få et godt tilbud - og så kan det være at de ikke er så syge som de umiddelbart ser ud.


  • #14   9. okt 2012 Jamen Lotte vi er da helt enige. Men faktum er jo at det desværre koster også for KV.
    Jeg kan kun anbefale at man forsøger at ligge pres på sin kommune, hvis den ikke har en ordning, med fx KV. Vi har det i min kommune og det fungerer rigtig godt. Jeg ved godt at det ikke hjælper de katte, der er i nød her og nu, men der bliver desværre ved med at dukke hjemløse katte op, så problemet vil desværre vedblive.
    Til min navnesøster, så er det kun de 3 inspektører der får løn hos KV. Alle vi andre ER frivillige.


  • vibeke a
    vibeke a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
    #15   9. okt 2012 ja, det vil desværre tage tid at få kommunen til at lytte, og kattene skal ikke gå og lide mere en højest nødvendigt syntes vi, jeg har kontakt til min dyrlæge, og vi prøver at snakke med dyrenes beskyttelse, kattene må gerne være her, men problemet er de yngler og indavler osv, som vi snakkede om var de bare neutraliseret så var det ikke et problem. de ældre i området syntes jo det er dejligt med dyr, men du kan ikke lide de ser syge ud. osv. og dette kan vi godt forstå. vi har snakket om vil dyrenes beskyttelse heller ikke hjælpe går vi til avisen og brokker os over kommunen ikke har ordenlig dyre veldfærds politik. men så må vi som bolig forening selv finde en løsning, jeg er selv villig til at låne en fælde og fage kattene og køre til dyrlæge, men så bliver alle jo desværre aflivet. dog håber vi på nogle af dem kan komme ud på en gård men det ser sort ud:-(

  • vibeke a
    vibeke a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
    #17   9. okt 2012 vi vil genre have dem ud på gården, men dem der ellers ville have taget vil så vidt vi lige har hørt ikke have nogle af dem allivel, så jaget er gået ind på en ny. men det det sert sort ud er at finde en der vil tage nogle af dem, der er elelrs nogle kønne og kælende. dem jeg har snakket med jamre over de ikke er helt tamme, osv.

  • vibeke a
    vibeke a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
    #18   9. okt 2012 de syge katte (den der er rigtigt syge) ville have det bedst med at få frem, med de andre kunne helt sikket være gode gård katte men de fleste gårde her ude og i omg. har katte nok siger de:-(

  • #19   9. okt 2012 Hvor er det skuffende at en boligforening ikke vil deltage i løsningen af det problem, og betale KV for at indfange kattene. smiley

    vibeke a **kattene må gerne være her, men problemet er de yngler og indavler osv, som vi snakkede om var de bare neutraliseret så var det ikke et problem.**

    Hvis nogle beboere vil påtage sig opgaven at være foderværter (det burde da kunne arrangeres hvis der er flere katteglade beboere om tjansen), så vil det være en god ide at få nogle stykker af de sunde katte neutraliseret, øremærket, registreret og genudsat i området.

    Bl.a. i Beboerbladet har jeg da (nogle få gange) læst om boligforeningsafdelinger, der har brugt denne "model" - også for at besætte territoriet. Det siges nemlig, at hvis man bare fjerner alle vildkatte fra et område, så kommer der bare nye forvildede katte til... (og mus og rotter) .


  • #21   9. okt 2012 Ring til kredsformanden for dyrenes beskyttelse , i din kommune. Ham/hende kan du finde på DB"s hjemmeside. Herreløse syge og vilde katte - vil de somregel gerne hjælpe med at indfange, og betale for.

Kommentér på:
Vild Katte

Annonce