Den nye killing ejer det hele :s Den nye killing ejer det hele :s
Modtager gerne relevante, og brugbare svar tak
Vi har lige fået en ny hunkilling på 13 uger. Derudover så har vi en 2,5 årig hunkat også. En kat uden den store selvtillid. Har kun haft killingen i 2 dage nu. Den første gang de så hinanden gik den lille helt i baglås, skød ryg, pustede sig op, halen mellem benene og nedlagte ører, hvilket resulterede i at vores gamle misser løb ind under sengen. Det er blevet lidt bedre nu, men den lille bestemmer helt og holdent, og kan få den gamle til at bakke fra stuen og helt ind under sengen. Vi lader dem klare det selv, men hold op hvor gør det ondt at se vores dejlige voksenkat i den tilstand. Hun bor i soveværelset nu, kigger nysgerrigt forbi, kommer ud og spiser og går i bakken, men bliver stirret ud af den lille med det samme hun er færdig
Vi giver den gamle så meget opmærksomhed som vi kan, prøver med godbidder når hun er i stuen osv. men den lille kommer hen til os med det samme, og skræmmer den gamle væk.
Det virker lidt som om killingen synes hun ejer os. Hun prøver tit at stå ved siden at os for at jage den game ud.
Har læst mig frem til at de skal have lov at styre det selv, er alle enige om det, og hvad kan vi ellers gøre for at hjælpe?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 6 Emner: 24 Svar: 105
Vi må se hvad vi kan gøre.. Prøver at bakke hende op med ros når den lille puster sig op, og det hjælper lidt kan man se. Hun ved godt når vi taler til hende. Og hvis den lille stiller sig ved mig for at få opbakning i det, går jeg over til den gamle, eller går væk. Vi må prøve med at stubbe hende væk når vi snakker med den gamle ja..
Den nye killing ejer det hele :s