3.750 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Er denne pote brækket? Er denne pote brækket?
Hej
Jeg har tidligere i dag oprettet en anden tråd om knæskade, da det var, hvad dyrlægevagten sagde igår.
Des mere og mere vi kigger og forsigtigt røre ved ham, er vi mere overbeviste om, at det er poten. Det var vi sådan set også i går, hvilket vi også fortalte hende.
Vi har taget et billed af hans pote, og I må meget gerne kommentere herpå, hvad I synes.
På forhånd tak til jer, som vil hjælpe
(Kan i øvrigt oplyse, at vi under alle omstændigheder tager til vores egen dyrlæge med ham i morgen)
0 synes godt om
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 334
Mogens er lige nu til nærmere undersøgelse hos vores dyrlæge, og så må vi bare vente.. selvom at det er hårdt
Dyrlægen i dag synes umiddelbart, at det kunne virke som om, at der er et brud eller to. Det håbede hun selvfølgelig ikke, og han skal i røgten og undersøges mere.
Hvis der er brud, er jeg seriøst skuffet over hende dyrlægevagten, som med 90 % sikkerhed (hendes ord) sagde, at der ikke var et brud. Og at et røgten var som sikkerhed, da der kunne være tale om en lille flis, som er slået af en "tå" el.lign.
Og jeg synes bestemt ikke, at et knoglebrud eller to går under det.
Men tak fordi, at I gad at svare
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
jun 2008
De kunne prøve at gøre den stiv, men han mente faktisk, at den bedste løsning ville være, at de beholder ham min. til fredag, så han kan få maksimal hvile, og hvis han kommer hjem til weekenden, skal han opholde sig i ét rum, hvor han ikke kan springe rundt og komme til skade.
Han var meget positiv overfor, at det skulle hele. Han kunne selvfølgelig ikke give garantier, men han havde set værre brud, som var helet fint.
Så nu håber vi, at det heler fint, så vi kan få vores lille dreng hjem, og han kan blive glade Mogens igen
Ihh det er hårdt, at han skal være helt alene så længe
-Og at vi skal undvære ham så længe
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
apr 2011
Hectors kulbror har lige haft brækket begge forben i foråret, og han er fit for fight allerede og springer rundt nu
jun 2008
Og Thilde, det lyder dejligt, at Hector er fit for fight selvom, at han brækkede BEGGE forben
Vores dyrlæge sagde også, at der var 70 % sandsynlighed for, at det ville blive helt fint. Vi er blevet enige om, at de må beholde ham så længe, det er nødvendigt. Bare hjerteskærende, når man lige har talt med dem, og hende ventrinæresygeplejersken sagde, at han var kold så han var kommet i et varmerum. Og så var han bange og utryg, så han får et mere afskærmet bur nu. De passer heldigvis godt på ham, men det er sindsygt hårdt, at han skal være helt alene, når han nu også har ondt.
Marianne, vi har også allerede tænkt på, hvilket rum, som han skal have. Og så skal vi have det ryddet, så han ikke kan hoppe rundt omkring og komme endnu mere til skade. Man kan også se på vores hunkat, at hun mangler ham. Hun er trist, sover og går fortvivlet rundt.
Vi skal derud halv fem, hvor vi vil få endnu mere at vide, og så tager vi mad og en hule med tæppe med til ham. Forhåbentlig kan det berolige ham, at han har noget , som han kender, og som lugter af ham, Don Ø og os.
apr 2011
<i>Og det var nu ikke Hector, men hans kuld-bror, der havde brækket begge forben</i>
jun 2008
Og undskyld, fik det lige læst som Hector, men det vigtigste er også, at misseren blev helt rask igen
apr 2011
Men altså.. som du selv siger.. så længe at det ikke er noget, der er til hindring for katten i dagligdagen (såsom smerter eller seriøse problemer med føring) så kan han jo sagtens leve et godt liv på trods af ulykken
Håber i hvert fald på det bedste for Jer og mislingen.
jun 2008
Dejligt med sådan en historie, det løfter lige ens håb og humør. Var han også indlagt på hospitalet?
Han sagde, at bruddet sad et træls sted, men ellers var et "fint" brud, og tror han mente ift. helingen.
Ja, vi håber selvfølgelig på, at han kan blive helt rask igen, og vi vil gøre alt for, at han får det så godt som muligt.
Han er jo vores bette dreng, og intet er som det skal være herhjemme uden ham. Vi alle sammen savner ham allerede
apr 2011
Ork ja han var indlagt i lang tid, og endelig da han måtte komme hjem igen lå han jo i gips og var blevet syet og kunne jo ingenting bette pjok.
Det var vist også nogle mega uheldige steder bruddet sad for selve operationen løb op i 20.000 kr
jun 2008
Han talte om, at hvis det gik helt galt kunne man altid operere eller amputere, men jeg er meget opsat på, at det nok skal gå. Men han talte også om operation til 15-20.000, men hvad gør man ikke for sin lille skat
Lige nu er vi ved at male det rum færdigt, som skal blive Mogens' værelse, og det hele skal nok gå. Det er i hvert fald sådan, at jeg har det. På hans værelse har han ikke mulighed for at springe rundt omkring, men kan lave det, som en kat nu skal, og så vil vi selvfølgelig være hos ham. Vi har også tænkt på, at han om natten skal have lov til at sove ved os, som han plejer. Det vil være synd andet, synes jeg. Ved dog ikke helt, om han må, når han jo nok vil hoppe ned fra sengen. Ellers må jeg putte mig ved ham, så han ikke er alene
Men tænker også, at han har jo nok heller ikke den store lyst til at lave noget, når det gør ondt. Så mon ikke, at det nok skal gå
Heldigvis studerer jeg også på universitetet, så jeg kan være herhjemme hos ham nærmest hele tiden. Jeg synes, det er så synd, når han er helt alene.
Er denne pote brækket?