2.389 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Erfaringer med brækket knogle i pote?? Erfaringer med brækket knogle i pote??

Er der nogle er jer, der har personlig erfaring med en kat som har brækket en lille knogle helt nede ved tæerne?

Hjalte var så uheldig at han gjorde det i forbindelse med en spring ned, hvor han landede forkert.

Vi tog til dyrlælgen med ham og fik taget røntgen og han blev bedøvet og fik skinne på hele benet og bandage rundt om kroppen (se evt. sidste foto på hans profil),

Det var forrige fredag og vi skulle så til tjek med ham i dag, men fredag morgen opdager jeg at han har gnavesår af skinnen og vi tager fluks til dyrlægen med ham.

Han får så renset sår og lagt ny forbinding fredag i stedet for i dag. Han blev hos dyrlægen helt til de lukkede fredag, for at han kunne vågne stille og roligt op af bedøvelsen. Første gang var han totalt kuldret helt til hen på natten. Denne gang var han meget mere rolig og blev liggende i sin transportkasse til ved 21 tiden.

Der tager jeg ham så ud af kassen og ligger ham på sofaen. Til min skræk opdager jeg, at han ikke længere har forbindingen på. Han har trukket benet opad den. Jeg ringer med det samme til dyrlægen og vi kører derind med ham.

Han får lagt endnu en ny forbinding på. Heldigvis uden bedøvelse denne gang. Han lagde lige så stille til det.

Hjemme igen og lørdag og søndag har han stort set ikke kunnet komme rundt og har gemt sig. Forbindingen sad rigtig dårligt, så hans skulder sad mærkeligt.

Her til morgen ville Bjørn så tage til dyrlægen med ham, så de kunne rette på det. MEN da vi kommer ned til morgen har har atter engang fået hevet benet ud af forbindingen og han var hoppet op i vinduet hvor han rigtig lå og nød tilværelsen.

Jeg har det virkelig dårligt over det. Vi vil ham jo det bedste og vi har betalt mange penge for det hos dyrlægen. (betalte dog ikke for anden gang i fredags)Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det mon er bedre at lade den lille knogle vokse sammen af sig selv uden forbinding. Så slipper han jo for gnavesår og overbelastning andre steder på kroppen.

Dyrlægen siger, at der er mulighed for at han kan blive halt, hvis ikke han bliver fikseret, mens det vokser sammen. Det vil vi jo meget nødigt.

Har nogle af jer erfaring med forløbet MED indbinding og UDEN indbinding??? Han får jo sikkert en ny forbinding på i dag.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med brækket knogle i pote??
Kommentér på:
Erfaringer med brækket knogle i pote??

Annonce