{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
23.106 visninger | Oprettet:

Brækket hale? {{forumTopicSubject}}

Jeg tror min kat har brækket halen, og jeg har nu snart i en time forsøgt at få fat i en dyrlæge for at høre om det er noget jeg skal gøre mere ved, eller om det burde gå iorden af sig selv.

Men når jeg nu ikke kan få fat i andre, har i så nogle erfaringer med hvad dyrlægerne mener om en brækket hale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brækket hale?
  • #1   15. dec 2007 Så lykkedes det alligevel at få fat i en...

    Svar: Den skal amputeres fra brudstedet og ud... smiley


  • #2   15. dec 2007 Ejjii hvor trals, jeg føler med dig og missen.
    Skal det gøres i dag eller hvordan er det med sådan noget ja det skal det vel???
    Puls


  • #3   15. dec 2007 Ikke for at være bedrevidende, men min mc kat havde også brækket halen, og dr.dyr. ville amp. Jeg ville give det en chance, og i løbet af 2 måneder fik han en normal halefunktion i gen.
    Den havde ellers bare hængt fuldstændig død og slap ned. Så nogle gange kan det åbenbart godt blive godt.


  • #4   15. dec 2007 Kirch: Det er bare en stor risiko at løbe, for den nerve, der styrer afgang af urin og afføring, løber i halen. Er den også beskadiget, kan katten dø af forstoppelse eller sprængt blære.

  • #5   15. dec 2007 Kan også gå koldbrand i det, men har fået en tid ved dyrlægen, mandag kl 8 skal han der ind...

    Lige nu ligger han her ved mig og har fået nogle gode smertestillende piller, så nu kan han endelig få lidt ro og sove.


  • #6   15. dec 2007 Vær som sagt obs på, om han tisser og laver.

    God bedring med ham!


  • #7   15. dec 2007 Det kommer vel an på hvor langt nede den er brækket. Hvis det kun er de yderste led er det jo ikke sikkert?

    Min ene maine coon jeg havde på et tidspunkt havde fået halen i klemme. Jeg føler mig overbevist om at hun har siddet i ly for regnen under en bil og at ejeren er kommet til at køre over hendes hale og hun har forsøgt at trække sig fri. I hvertfald viste røntgenbilledet at hun fra hoftebenet og så til det første led efter dette, havde trukket så hårdt at det faktisk så ud som om man havde fjernet en hel ryghvirvel. Her var amputation helt oppe ved hoftebenet eneste mulighed.

    Jeg skal sige, at hun havde aldrig problemer med balancen, selvom hun manglede sin hale. Og dreje i fuld fart, springe op på små flader osv var heller intet problem. Og efter kort tid tænkte jeg faktisk ikke over hun manglede halen.

    Håber på det bedste for din kat... held og lykke og god bedring med den.


  • #8   15. dec 2007 Min brækkede halen fra halvdelen og ud. Hans hale fungerer normalt med et knæk på smiley

  • #9   15. dec 2007 Inden jeg fik skiftet mine kattelemme ud med nogle med <b>blød flap</b>, fik en af mine killinger halen i klemme i kattelemmen med det resultat, at der var sår hele vejen rundt på halen.
    Sker det, kan der ikke komme blodtilførsel ud til resten af halen, og der vil opstå koldbrand, hvis halestykket ikke amputeres.

    Jeg havde for øvrigt også oplevet, at katte fik poterne i klemme i kattelemmen, og jo mere de prøvede at trække poten til sig, des fastere sad den. Heldigvis var jeg hjemme, så jeg kunne brække lemmen i stykker, men i et af tilfældene måtte en lille killing aflives, da dens pote var totalt kvæstet.

    Har ikke haft uheld af den art, siden jeg udskiftede kattelemmene.

    Held og lykke med din snart næsten "Pelle Haleløs"


Kommentér på:
Brækket hale?

Annonce