1.639 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Kennet O
Kennet O
Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 22

Brækket hale? Brækket hale?

Hejsa
Tinka har fået lavet et eller andet med sin hale, den ser ret mærkelig ud, hun jamrer ikke eller noget, men hun vil ikke løfte den som hun plejer når hun lunter rundt, vi har en mistanke om at hun og hendes søster, har leget lidt vildbasser og hun i den forbindelse muligvis, kan være skvattet ned fra kattetræet, som trods alt er 230 cm højt

Det er måske lidt svært at se på billedet, men det ligner at halen har et nedadgående knæk næsten helt inde ved haleroden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brækket hale?
  • #1   13. jan 2024 Hold øje med om hun kan komme af med afføringen. Har hun siddet fast i halen, kan det have beskadiget ryggen. Kan hun ikke længere komme af med afføringen, betyder det desværre ofte aflivning.

• Kennet O
    Kennet O Tilmeldt:
    jul 2023

#2   13. jan 2024 Hun spiser og leger stadig som normalt, men jeg skal nok være ekstra obs på bakken smiley

• #3   13. jan 2024 Jeg ville gå til dyrlægen, når halen ser sådan der ud smiley

• #4   13. jan 2024 Ja jeg ville også kontakte dyrlægen, når halen er knækket på den måde, så er der nerver som er ødelagt, og det skal tjekkes, og hvis der ikke er følelse i halen, så kan det være den skal bortopereres, så den ikke kommer til skade eller hænger fast.
    Katte skjuler smerte meget godt, så hun kan have smerter, selvom hun leger og spiser, og går på bakken, så det er også en grund til, at gå til dyrlægen.

• #5   13. jan 2024 I bør tage til dyrlæge

dels vil hun have store smerter
    og dels fordi hvis den er brækket, så vil den visne væk - så hun mister hele halen

så afsted til dyrlægen på mandag og få hende tjekket

vi havde en kat på internattet som fik halen i klemme i en stalddør. Hun fik også et mærkelig knæk på halen. Hun måtte have halvdelen af halen fjernet da den var brækket-

• #6   16. jan 2024 Hvad sagde dyrlægen?

• Kennet O
    Kennet O Tilmeldt:
    jul 2023

#7   26. jan 2024 Min hustru var ved dyrlægen med hende dagen efter, Tinka blev undersøgt meget grundigt, lægen konstateret at halen, heldigvis ikke var brækket ??
    Derimod var det ikke utænkeligt at hendes søster, kan have haft fat i halen og muligvis få bidt et lille hul, så Tinka fik en bredspektret antibiotika og smertestillende, som hun skulle have i 3 dage og medicinen i 6 dage.. smiley
    Tak for alle jeres inputs, Tinka musen har det godt igen og holder halen højt :)<3

• #8   26. jan 2024 hvor er det godt at hører

Kommentér på:
Brækket hale?

Annonce