{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.623 visninger | Oprettet:

Brækket hale {{forumTopicSubject}}

Hej

Vores kat kom i dag ind efter at have været udenfor i nogle timer.

Vi opdagede at hendes halespids var frossen. Og med frossen mener jeg at halespidsen befandt sig inden i ca. en halv cm tyk skal af is.
(Der har været omkring frysepunktet udenfor hele dagen)

Vi tøede isen op med lunken vand og katten begyndte herefter at vise tegn på at være i smerte.

Jeg kan mærke (og se) at det helt yderste lille led i halen ikke sidder fast på resten af halen.
Jeg er meget sikker på at det er brækket.

Det er lørdag aften og vi bor ca. 50 km væk fra en dyrlæge uden at have bil.
Er der nogen der har erfaring med om det er noget der kan hele af sig selv eller om den skal til dyrlæge.
Og hvis det er dyrlæge der nødvendigt, er det så omgående eller kan det vente til mandag?

Jeg har prøvet at finde en dyrlæge jeg kan ringe og spørge men indtil videre er et ikke lykkedes.

Tak på forhånd for svar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brækket hale
  • #1   3. feb 2018 Hej Daniel.

    Du kan bare søge på google efter et dyrlæge nummer og snakke med en dyrlæge , Det behøver ikke være en dyrlæge tæt på for og få en vurdering af om den skal tjekkes asap.

    Jeg tror kun det er en dyrlæge der kan vurdere om katten skal tjekkes nu og her!

    Der er mange nerver osv i kattens hale så jeg vil mene den skal tjekkes i aften, men igen mine forældre havde en kat som fik klemt halen i en dør lørdag aften og den kappede noget af halen af og det blødte voldsomt , der var ingen tvivl om at det yderste af halen skulle amputeres, men deres dyrlæge vurderede at det godt kunne vente til mandag morgen!
    Hvilket jeg fandt med kritisabelt, men det var hvad de fik afvide..!

    Katten blev indlagt mandag morgen og fik opereret halen og kom hjem igen mandag eftermiddag..

    Så se om ikke du kan få fat i en dyrlæge og hør ad..!

    Synd at katten har haft en forfrossen hale smiley har i ikke katte lem så katten selv kan styre og gå ind ?


  • #2   3. feb 2018 Har i ikke en dyrlæge, der kører ud?

  • #3   3. feb 2018 Så fik jeg fat i en dyrlæge.
    Han sagde at så længe katten ser ud til at have det fint skal vi bare holde øje med den.
    Så længe det er så langt ude i halen vil det højst sandsynligt ikke give problemer.


  • #4   3. feb 2018 på det internat hvor jeg arbejdede havde vi en hunkat. hun kom i klemme i en stalddør. med halen selvfølgelig.
    det endte med at hun måtte af med halen. hun endte med en hale på vel 5 cm. det fungerede hun fint med.

    hold øje, men jeg ville nok lige forbi dyrlægen mandag.
    Man kan nok ikke redde hele halen. for der var den er brækket, vil den visne/død. så den del skal fjernes.


  • #5   4. feb 2018 Når i skal holde øje med den, håber jeg, i holder katten inde til den kan komme til dyrlæge.
    Det er ikke godt vejer for katte, at være ude i, og slet ikke en skadet kat.


  • #6   10. feb 2018 hvordan er det gået med hende og hendes hale?

Kommentér på:
Brækket hale

Annonce