{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Camilla T
Camilla T
Tilmeldt:
16. okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Som hund og kat. {{forumTopicSubject}}

HJÆLP!

Gode råd søges. Vores relativt nye naboer har fået kat. Den er nu så gammel at den bliver lukket ud. Og den synes tilsyneladende at vores have er stedet, den skal hygge sig.
Det er i og for sig ikke noget problem, hvis det ikke lige var fordi vi har en stor næsten 12 år gammel Bulldog, der bare hader katte.
Vores er hegnet ind med et tæt plankeværk, da vi har en kanin der færdes frit i haven. ( Hvilken katten nok også er nysgerrig på)
Katten har set hunden. Vores hund har set den på taget af vores carport og gøede som en vanvittig. Jeg har sprøjtet vand efter katten, hvilket kun har gjort den bange for mig. Tidligere i dag var katten i haven og jeg gik ud med hunden i snor, for at skræmme den, men katten tryggede sig ned mod jorden i et hjørne, hvilket ikke giver den særlig gode chancer over for vores hund.
Jeg har ondt i maven ved tanken om at lukke hunden ud og katten er i haven, vores have er stor og et vildnis, så jeg har ingen mulighed for at katte-tjekke den først.


Kommentarer på:  Som hund og kat.
  • #1   16. okt 2012 Jeg ville gå ind til jeres naboer og forklare situationen, og dermed fortælle dem at der er en vis risiko for deres kat ved at den færdes i jeres have, sørge for at fortælle dem at det ikke er fordi i har noget imod katten men det har jeres hund og derfor kan i jo ikke garantere at den ikke kan komme tilskade, i kan jo ikke rigtig gøre andet, jeres hund har jo ret til at opholde sig i jeres have og i kan ikke på på listefødder.

    Jeg har selv haft fritgående kat som er blevet skambidt af min tidligere nabos hund, det er den risiko man tager med en fritgående kat og du har retten på din side til at sige at katten genere jer og den skal holdes fra jeres martrikel, så er det naboens problem at løse den problematik..


  • Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   16. okt 2012 Hund og kanin er verdens bedste venner. Desværre har jeg ikke kunne gøre hunden til katteven. Jeg er ikke nervøs for at katten skal tage kaninen, da det er en Fransk Vædder på ca 8 kg.
    Jeg kan rigtig godt lide naboerne, og jeg vil jo gerne at katten også har det godt. Desværre ved jeg af bitter erfaring at min hund godt kan fange en kat i vores have. Og jeg ved godt at jeg har lovgivningen på min side, men det er en rigtig kedelig oplevelse, jeg gerne vil være foruden.
    Tænkte at I som "Katte-mennesker", havde den hemmelige kode til hvordan jeg lige kunne "programmere" katten og eller ejerne.


  • #4   16. okt 2012 Sorry der er ingen hemlig kode, kun at tale med naboen og så på alle måder prøve at gøre katten bange for at komme i jeres have..

  • #5   16. okt 2012 Ved ikke om det evt vil hjælper at sprøjte med gå væk kat langs med plankeværket eller /og der hvor den kommer ind i jeres have fra..

  • #8   16. okt 2012 Selv med en vand pumpgun bliver katten meget sjældent våd helt igennem inderpelsen, det vil sige den bliver ikke kold, det er mere forskrækkelsen den reagere på, jeg syntes vand pumpgun'en er en god ide..

  • #10   16. okt 2012 Der findes noget man kan ligge ud som katten ikke kan lide. Mener også der er nogle blomster som også får katten til at gå væk

Kommentér på:
Som hund og kat.

Annonce