{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Kat.. Og hund? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Er der nogen herinde som både har kat og hund?
Hvordan har i gjort?
Katten eller hunden først osv.?
Hvad er jeres holdning til at have begge dyr samtidig?
Og er der nogen af jer det ikke lykkedes for?

Jeg selv kan ikke have hund, da min hidsigprop af en kat ikke kan fordrage andre dyr. Da hun var her først, vil jeg ikke overveje at gå på kompromis med hendes velbefindende smiley
Vi har snakket en del om en ren hundegårdshund, men nej, hundens velbefindende er heller ikke til at lege med.
Derfor har vi "kun" kat, og må tage det op til overvejelse den dag hun ikke kan mere. Indtil da lever hun "ene-barns" tilværelsen herhjemme smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat.. Og hund?
  • #1   19. okt 2014 Vi har begge dele.
    Tajs (vores hund) var her først, hvor jeg sidste år fik Nox, min hunkat. Der var intet der, hun var vant til hund i forvejen. Så fik jeg i år Figaro, hvis mor havde lært ham at hunde, de er livsfarlige og de skal bare angribes hvis de kommer for tæt på (dette havde jeg dog ikke tænkt over før jeg fik ham hjem). De kan godt være i samme rum, og er der mad er der ingenting. Men ellers kan Figaro godt stadig hvæse af Tajs, hvis han kommer for tæt på :).


  • #2   19. okt 2014 Vi har en hund og tre katte. Først fik vi Obelix (vores maine coon) så fik vi Berta (hunden) og en del år senere fik vi Frodo (siameser) og Orlando (aby)
    Synes ikke der har været den store forskel i om katten eller hunden kom først. Da vi fik hunden hjem var den 8 uger og havde aldrig set en kat før. Da hun kom ind i stuen og fik øje på katten begyndte hun at gø, katten lod som om den hverken hørte eller så noget og derefter var de bedste venner. Da vi en del år senere fik de to sidste katte lukkede vi kattene ud i stuen og hunden sad lidt derfra og kiggede på. Det har altid været forbudt for hunden at jagte katte og det ved den godt så det har aldrig været et problem. Alle er fine venner nu og det er foregået helt stille og roligt.


  • #3   19. okt 2014 Jeg har ikke selv kat og hund, men jeg kender indtil flere der har og ser det ikke som et problem at have både hund og kat, det handler jo blot om at lære begge dyr at respektere hinanden..

    Hunden skal lære at den ikke må jagte katten og katten skal lære at hunden godt må være der og gider den ikke hunden så må den søge op i højden hvor katten ikke kan være..

    De fleste af dem jeg kender der har både kat og hund har haft katten først, men jeg ser egentligt ikke den store forskel..

    jeg har selv prøvet at en af vores venner havde deres hund med på besøg, og trods min hunkat aldrig havde set en hund på tæt hold før så tog hun ingen notits af den, hun gik oven i købet lige forbi den uden af værdige den et blik, men hunden til gengæld tog nu heller ikke den store notits af katten, den kiggede blot efter den, det til trods for at hunden blot var 4 mdr. men de havde jo kat hjemme så det var hverdag for den..


  • #4   19. okt 2014 Har to katte og har lige fået hundehvalp. Var meget spændt, da især den ene (Cosmo) er meget dominerende ! Men han er faktisk faldet lidt til ro efterfølgende. Vi havde kattene i separate rum de første par dage og lod dem så mødes med hunden i snor. Det gik overalt forventning! Hunden får et par hvæs hvis hun kommer alt for tæt på ( hun vil gerne lege) og har fået et enkelt dask over snuden af Cosmo, men her 5 dage efter ligger de næsten ved siden af hinanden. Vi har også prøvet at have hund før og så få kat.. Det var killinger og hunden var vant til kat og var ligeglad... Killingerne gik sidelæns forbi hunden med store haler de første dage, men også de fandt hurtigt ud af det. Det vigtigste er at kattene har mulighed for at komme væk/ op hvis de bliver usikre/bange.

  • #5   19. okt 2014 Her har hunden boet her en uge

    profilbillede
  • #6   19. okt 2014 Hvalp har boet her 5 dage smiley

    profilbillede
  • #7   19. okt 2014 Det er vist mest med, at vælge hund som ikke bliver trigget til jagt, hvis katten løber.
    Min ene opdrætter, fortalte, at en killing hun havde solgt, og havde boet i hjem med hund i lang tid, pludseligt blev slået ihjel af hunden smiley
    Hunden var en terrier, og det står i mange bøger, at de kan jage mindre dyr i familien.


  • #8   19. okt 2014 Vi har 2 hunde og 2 katte. Først hundene og så kattene smiley de første 2 dage har kattene hvæset af hundene, men nu er de rigtig gode venner. Vi har været heldige med ar hundene ikke har været ret nysgerrige. Hver morgen leger hunhunden og killingen sammen smiley

  • #9   19. okt 2014 Her er de alle 4

    profilbillede
  • #10   19. okt 2014 Sally sidder i nederste højre hjørne smiley

  • #11   19. okt 2014 Hvor er det skønt at læse det er gået så super for mange af jer! smiley

Kommentér på:
Kat.. Og hund?

Annonce