{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Hund og kat? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil så gerne have kat igen en dag, men nu hvor jeg bor sammen med min kæreste og hans hund, er jeg lidt nervøs for, om det kan lade sig gøre? Kan jeg sætte en kat og hund sammen?
Han (hunden) har aldrig rigtig haft med katte, at gøre. Så jeg aner ikke hvordan han vil have det med, at der kommer en killing i huset?
Skal man bare sørge for, at få en kat, der er vant til hunde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og kat?
  • #1   16. apr 2014 Vores gamle rottweiler havde heller aldrig haft med kat at gøre da han flyttede ind ved os. De første par dage var han meget opmærksom på kattene, men der begyndte at komme ro på. -Selvfølgelig synes han at kattene var spændene:)
    -Hvis hunden ikke er direkte ond ved katte, eller viser aggressiv adfærd overfor katte tror jeg ikke der sker noget ved det. Inden vi fik vores Paco, når han kom på besøg, kunne han løbe på ryglænet af sofaen, bag os for at jagte katten. -En 57 kg. rottweiler. -Men de kan lære det;) Vores blev i hvert fald ekstremt rolig omkring katte. -Som du kan se på billedet var han slet ikke nysgerrig på katten til sidst:)


    profilbillede
  • #2   17. apr 2014 Det kommer meget an på hunden og dens mennesker.. Der er jo hunde der ikke er opdraget og har fået lov at jagte katte. Man skal også passe på da hunde er flok dyr og jo kan blive kede af det hvis katten pludselig får en masse opmærksomhed uden at hunden også gør det. Så det er godt at indrage hunden med ros og godbidder. Jeg har haft flere hunde og katte sammen den ene var en Herta pointer og hun var fantastisk sød også overfor katte. Den anden var en Samojede Spids og han var meget beskyttende og sød ved katten og den havde aldrig boet sammen med en kat før han blev over 7 år.. Så det kan man godt uden at de er vant til hinanden. Samojeden var dog meget bekymret hvis katten forsvandt ud af haven, da de har et naturligt instinkt for at passe på familiens andre dyr. Så hvis katten gik gjorde han opmærksom på det med det samme. Det skal lige siges at katte kan ikke lide at blive gøet ind i hovedet smiley En larm de finder upassende. Og hvis de aldrig har været sammen før kan det godt tage nogle uger før de har vænnet sig til hinanden. Man sørger for at katten kan komme op i højden og at hunden ikke farer rundt efter den .

  • #3   17. apr 2014 har set mange der har mistet deres kat pga bid/angreb fra en hund.... de fleste der anbefaler kat og hund sammen siger det er bedst at have katten først. jeg kan ikke blive klog på emnet og holder mig til katte....... dvs undgår hundekøb smiley tror mine katte elsker mig for det haha


  • #4   17. apr 2014 Marlene - Det er jo langt fra alle gange det er sådan.


    Vi havde hund først, hvorefter kattene kom til. -Den ene vænnede sig aldrig til hverken os eller hund, hvor den anden kom fantastisk ud af det med hundene, og spiste sammen med den ene hund hver aften. -Det afhænger både af hunden, og af katten.;)


  • #6   17. apr 2014 Vi har også 2 Samojeder og en kat. Havde hundene først. Katten hvæste et par dage, men efter det er de blevet rigtig gode venner. De putter sammen, og katten stryger sig op ad deres ben, når de kommer gående. Vi har nok også været heldige, at vores hunde ikke har været så nysgerrige

    profilbillede
  • #7   18. apr 2014 Vi havde Obelix (maine coon) da vi fik hund (en fransk bulldog, berta) efterfølgende har vi fået to katte mere. Frodo og Orlando. Frodo var vant til hund hvor han kom fra. Orlando var ikke vant til hund. Det er dog gået helt uden problemer. Hunden har selvfølgelig aldrig fået lov til at jage kattene men den har nu heller aldrig prøvet. Ingen af kattene er bange for hunden og de sover alle sammen.
    Frodo leger faktisk meget med Berta, prøv at se den lille video jeg har lagt ind.


  • #8   18. apr 2014 Her er et billede af Orlando og Berta der hygger foran brændeovnen

    profilbillede
  • #9   18. apr 2014 Her er det Obelix og Berta

    profilbillede
  • #10   18. apr 2014 Her er Frodo, Orlando og Berta

    profilbillede
  • #11   18. apr 2014 Vi har masser af venner der har både hund og kat og der har aldrig været problemer med at hunden har bidt. Vi har tilmed nogen venner som har jagthunde ( 3 stk.) 0g de har også katte, det har aldrig været et problem.

  • #12   18. apr 2014 Jeg vil heller ikke mene at det er et problem. Selv hunde der kunne finde på at jage efter katte udenfor ville med sikkerhed reagere anderledes på en kat der blev bragt ind i hjemmet. Det er lidt en skrøne at hunde og katte specifikt ikke kan sammen smiley

Kommentér på:
Hund og kat?

Annonce