636 visninger
|
Oprettet:
acana tørfoder {{forumTopicSubject}}
Mine katte får acana. Nu har jeg så to gange indenfor de sidste par måneder oplevet at den ene kaster op umiddelbart efter hun har spist.
Det synes jeg egenligt er lidt mystisk og r det ser ikke ud til hun har tygget sin mad helt. Acana er små tørkost bider o g flere af dem kommer hele op.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Nogle katte kan af den ene eller anden grund ikke tåle forskellige fodermærker. Kommer der hår op når hun har kastet tørkosten op? Sådan på samme tid eller inden for de næste par dage?
I øvrigt så foder dem gerne med vådkost og råt. Vådkost er godt for nyrerne, der er alt for lidt vand i tørkosten (og katte er dårlige til at kompensere og drikke ekstra vand = nyreproblemer når katten bliver ældre) og det rå kød/daggamle kyller giver dem noget at bruge tænderne på.
(Rå killingelår er f.eks. godt, men husk at knoglerne splintre når de har været tilberedt, så det skal være rå når der er knogler i)
jul 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
Men de gider ikke kun rådt, det har jeg nemlig kørt fast i en længere periode.
Har været til tjek sidste måned. Bisserne fejler ikke noget.
De har to forskellige slags acana tørt stående to forskellige steder i huset.
Så må det være fordi hun grovæder. Den anden misser har nemlig en tendens til atmase sig først til skålen og skubbe hende væk.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Har du overvejet et foderbræt?
(Kig under intelligent toys, mener jeg det er, på zooplus)
acana tørfoder