{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.624 visninger | Oprettet:

katte grus pga anus problem {{forumTopicSubject}}

ja jeg skal ha skiftet kattegrus

min hun kat er højgravis og har fået en byld (har været ved dr dyr og det er renset og hun får antibiotika)
nu vil jeg ha skiftet grus
hvorfor jeg vil det... det klumper ikke, det støver og det er i hele hytten,,, tror at støvet måske har medvirket til betændelse i den byld hun har fået...
de får arion strili pga hankatten og hun katten vil helst ha det...
katte grus bruger jeg det røde fra løvbjerg men kvaliteten er blevet enormt dårlig, det de har klumper i fede kager i bunden og det gider jeg ik det bliver for dyrt...

hvad bruger i og hvad kan i anbefale... link meget gerne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  katte grus pga anus problem
  • JeanetteK K
    JeanetteK K Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #1   17. okt 2012 Prøv 2/3 af den hvide klumpende og 1/3 af den røde ikke klumpende fra Rema 1000.
    Lav et godt tykt lag i bakken. Det giver en rigtig god klump uden snask i bunden og er dejligt billigt.
    Jeg har tidligere brugt meget dyrere grus bl.a. Extreme classic. Men jeg er meget mere tilfreds med denne blanding både i forhold til lugt og klump.

• #2   17. okt 2012 Jeg bruger træpiller, jeg skiftede her før sommerferien og det er det bedste jeg har gjort:)
    Pøllerne bliver fjernet hver dag, og skraber kattene ved siden af kan det støvsuges op, da træpillerne bliver til småt savsmuld når det er vådt :))

edit: Jeg fjerner også jævnligt noget af savsmuldet i bunden af bakken, men lader lidt være da det er god til at suge
    Jeg køber i land og fritid

• #3   17. okt 2012 er bare bange for det støver for meget hun har jo et åbent sår =S

og har prøvet det med rød og klumpende det duede ikke her før hun graver helt ned i bunden

• #4   17. okt 2012 træ piller er de ikke pænt store??

• #5   17. okt 2012 du kan få dem i 6 og 8 mm smiley

• #6   17. okt 2012 når man starter med at bruge dem kan de blandes sammen med det gamle grus, så katten vænner sig til det lidt grovere

• #7   17. okt 2012 okay lyder godt hvad koster de?

• #8   17. okt 2012 ca 40 kr for 15 kg.
    Kan ikke lige huske det

• #11   18. okt 2012 Jeg bruger det billige kattegrus fra lidl, mener det ca koster 25kr.
    til mine 4 katte bruger jeg ca en pose om ugen

• #12   18. okt 2012 man kan få krystalgruset i maxizoo på tilbud rigtigt tit, 3 store poser for 100kr og ellers så har rema1000 dem til 35kr vist stykket. det er supergodt, støver ikke, og det er jo helt rent og nok en god ide med et åbent sår, men de skal muligvis lige tilvænnes til det først

• #13   18. okt 2012 Super Clump er også det foretrukne mærke her..
    Og det støver minimalt..

I Petworld i Horsens er der fast tilbud på 3 sække for 200 kr smiley

Mht. foderet, så synes jeg du skulle overveje at få kørt din hunkat over på noget killingefoder, da der er en masse gode sager i hun vil få brug for i forbindelse med mælkeproduktionen..
    Og så bare lad hende spise al den dåsemad hun kan når de små er kommet, det omdannes hurtigere til mælk end tørkost smiley

• #14   18. okt 2012 Jeg bruger krystal fra petworld - har prøvet mange mærker men endnu ikke prøvet noget som slet ikke støver. Jo en men det er ikke kattegrus men brandsluknings sand. Kan jeg desværre ikke købe mere ellers brugte jeg stadig det. Så kender du nogen indenfor falck kan du måske smiley

• #15   18. okt 2012 Felis og TS:
    Jeg har haft en kat med allergi og var derfor på evig jagt for at finde klumpende, ikkestøvende grus.

Jeg fandt Extreme Classic og det er meget finkornet grus der ikke støver.
    Min meget sensible kat kunne også tåle det, såFelis du har ikke helt ret").

Så nu er det mit og kattenes foretrukne mærke. Jeg har ikke en petworld i nærheden, men en god stor lokal dyrhandel der har et velassorteret sortiment. Ellers kan det købes på www.zooplus.de Jeg foretrækker det uden duft.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #16   20. okt 2012 Hvis/når der er betændelse eller andre infektioner bruger jeg altid et lille drys Stalosan F oven på kattegruset i bakken. Det stopper både bakterier, vira, svampe og i hvert fald nogle parasit-æg
    Kan købes mange steder og er MEGET drøjt i brug. Kan fås i bøtter med 8 kg, men er mest alm. i 25 kg sække, hvilket jeg synes er alt for meget at have stående til kattene. Måske kan man købe lidt af en heste-ejer eller på et landbrug... Det har ubegrænset holdbarhed, hvis man kan holde det tørt.

• #17   21. okt 2012 Jeg så engang i Plantorama at det kunne fås i nogle små 300 grams bøtter smiley

Men ved ikke om de har det mere, det er næsten 4 år siden jeg så det, og kun fordi jeg var i praktik derude 1 måned og skulle sætte varer på plads smiley

Kommentér på:
katte grus pga anus problem

Annonce