katte grus pga anus problem {{forumTopicSubject}}
ja jeg skal ha skiftet kattegrus
min hun kat er højgravis og har fået en byld (har været ved dr dyr og det er renset og hun får antibiotika)
nu vil jeg ha skiftet grus
hvorfor jeg vil det... det klumper ikke, det støver og det er i hele hytten,,, tror at støvet måske har medvirket til betændelse i den byld hun har fået...
de får arion strili pga hankatten og hun katten vil helst ha det...
katte grus bruger jeg det røde fra løvbjerg men kvaliteten er blevet enormt dårlig, det de har klumper i fede kager i bunden og det gider jeg ik det bliver for dyrt...
hvad bruger i og hvad kan i anbefale... link meget gerne
maj 2009
Følger: 1 Svar: 2
Lav et godt tykt lag i bakken. Det giver en rigtig god klump uden snask i bunden og er dejligt billigt.
Jeg har tidligere brugt meget dyrere grus bl.a. Extreme classic. Men jeg er meget mere tilfreds med denne blanding både i forhold til lugt og klump.
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
Pøllerne bliver fjernet hver dag, og skraber kattene ved siden af kan det støvsuges op, da træpillerne bliver til småt savsmuld når det er vådt :))
edit: Jeg fjerner også jævnligt noget af savsmuldet i bunden af bakken, men lader lidt være da det er god til at suge
Jeg køber i land og fritid
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 210
og har prøvet det med rød og klumpende det duede ikke her før hun graver helt ned i bunden
dec 2006
apr 2008
apr 2008
dec 2006
apr 2008
Kan ikke lige huske det
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 10
til mine 4 katte bruger jeg ca en pose om ugen
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 216
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Og det støver minimalt..
I Petworld i Horsens er der fast tilbud på 3 sække for 200 kr
Mht. foderet, så synes jeg du skulle overveje at få kørt din hunkat over på noget killingefoder, da der er en masse gode sager i hun vil få brug for i forbindelse med mælkeproduktionen..
Og så bare lad hende spise al den dåsemad hun kan når de små er kommet, det omdannes hurtigere til mælk end tørkost
feb 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 49
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Jeg har haft en kat med allergi og var derfor på evig jagt for at finde klumpende, ikkestøvende grus.
Jeg fandt Extreme Classic og det er meget finkornet grus der ikke støver.
Min meget sensible kat kunne også tåle det, såFelis du har ikke helt ret").
Så nu er det mit og kattenes foretrukne mærke. Jeg har ikke en petworld i nærheden, men en god stor lokal dyrhandel der har et velassorteret sortiment. Ellers kan det købes på www.zooplus.de Jeg foretrækker det uden duft.
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
Kan købes mange steder og er MEGET drøjt i brug. Kan fås i bøtter med 8 kg, men er mest alm. i 25 kg sække, hvilket jeg synes er alt for meget at have stående til kattene. Måske kan man købe lidt af en heste-ejer eller på et landbrug... Det har ubegrænset holdbarhed, hvis man kan holde det tørt.
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Men ved ikke om de har det mere, det er næsten 4 år siden jeg så det, og kun fordi jeg var i praktik derude 1 måned og skulle sætte varer på plads
katte grus pga anus problem