{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.895 visninger | Oprettet:

Kattegrus {{forumTopicSubject}}

Har en dejlig neutraliseret han kat på 3 år, som er blevet uren bagi.
han skider og pisser i bakken, men han har afføring til at sidde i pelsen bagi.

har forhørt mig ved min dyrelæge (dejlig kvinde!) som sagde det kunne være fordi han var blevet for fed, eller det simpelthen var pga. han ikke brød sig om kattebakken og måske ikke blev ordentligt færdig.

Vi har også en killing på 6 måneder som ikke har nogle problemer.

dyrelægen så på ham og sagde han var i god stand, men at hun ikke syntes vi skulle begynde på noget diæt foder. I stedet skal vi give ham lidt mindre af det han får i forvejen.

vi tømmer kattebakken for tis om morgen, når jeg kommer hjem fra skole og om aften inden vi går i seng. udover det fjerner vi afføring når vi ved de har skidt (vi bor i en lejlighed, så vi ved nogenlunde når de gør det). Det katte grus vi bruger er det billige klumpende fra netto.
vi har prøvet ikke klumpende, men det farvede hans poter (han har hvide sokker)
vi tømmer bakken helt hver søndag, og fylder ellers i som vi fjerner.

SÅ det jeg vil frem til, er at vi nu har valgt at ville skifte kattegrus, da vi tænkte det kunne være fordi gruset simpelthen lugtede for meget, og vil høre om der nogen der kan komme med et godt forslag til et mærke? penge betyder som sådan ikke noget, MEN vil da foretrække det kan gøres for overkommelige priser smiley

(puha syntes altid mine indlæg bliver for lange .....)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattegrus
  • #1   24. jun 2012 Jeg bruger det klumpende fra fakta, stor tilfredshed herfra smiley
    Prøver, at skifte over til det fra Irma. Min mor har desværre gjort den fejl, at hun har tømt hele bakken med det gamle, og så bare fyldt op med det nye, og det bryder min kat sig ikke om, men jeg vil prøve, at skifte stille over derhjemme.
    Det er nogle piller (ligesom træpiller) der smuldre, når katten tisser der, så man burde ikke skulle tømme den andet end når de laver stort, men bare fylde på. Men har ikke selv erfaringer med det, men det lyder godt, så vil da prøve det. Kan evt skrive herinde, når jeg har fundet ud af det.


  • #2   24. jun 2012 Prøv med noget bedre.. Det er dyre ja men vores elsker det og det tager forholdsvis meget af lugten smiley det hedder extreme classic. 15 kg koster 120 kr og det holder cirka 2 måneder måske mere pr kat smiley

  • #3   24. jun 2012 jep jeg bruger så også extreme classic og det lugter virkelig ikke, har selv boet i en etværelses og tømninh som jer morgen middag og aften og så kan man altså ikke lugte ret meget smiley så det vil jeg også anbefale og tit kan du få det på tilbud i maxizoo og petworld smiley og det holder virkelig længe;)


  • #4   24. jun 2012 tror min kat skider meget vi bruger 4 kg om ugen. så vi bruger det hvide klumpende fra first price, køber det i kiwi og superbest.

  • #5   24. jun 2012 S H vil godt lige kommentere at det altså ikke er alle katte der kan styre sit mad indtag, jeg har selv en overvægtig madglad 5 år gammel hunkat som er indekat og ikke særligt aktiv, hun kan ikke styre at have mad at stå heletiden og alle dyrlæger og eksperter jeg har talt med siger at jeg gør det helt rigtige ved at give hende mange små måltider nøje afmålt i løbet af dagen, hun går aldrig sulten, og lider ikke nød, men hvis hun fik hele sin ration på en gang så ville hun spise det hele med det samme. Men hver har jo sin mening om det jeg ville bare lige give min..

  • #6   24. jun 2012 Josefine og tarzan - Det må du meget gerne! og tak for det godt råd (;

    med hensyn til Extreme classic så har jeg faktisk luret det inde på zooplus.
    syntes ikke det virkede dyret, og er jo så heldig med zooplus at det bliver leveret til døren.
    Det skal da prøves!

    S H
    har selv altid haft den overbevisning de skal have adgang til mad 24/7 da jeg ikke syntes det andet virker sundt.
    MEN det dyrelægen foreslog var en "prøve" periode hvor vi skulle prøve at holde os på 55 (anvisning på pakken) gram om dagen.
    Udover det har vi så også skriftet foder indenfor som indeholder mindre fedt end de vi hidtil har givet ham, uden at det er direkte "slankekost".
    der er ikke tale om flere kilo's overvægt men et fra hans ideal så vil ikke engang kalde ham fed. Det er af hensyn til hans renlighed vi gør det.


  • #7   24. jun 2012 I øvrigt for at kommentere på det egentlige spørgsmål, så bruger jeg det klumpende fra Rema 1000, det fungere fint for mig og det eneste min kat vil acceptere, vil lige smide en bemærkning om at træde varsomt når du skifter kattegrus, det skal gøres nænsomt og løbende, ikke alle katte vil med det samme acceptere hvis du skifter det hele på en gang og du risikere at din kat bliver urenlig..

  • #8   24. jun 2012 det slår mig lige.:) .. kunne det være fordi han har prøvet noget nyt mad? er han måske kommet til at spise noget hans mave ikke kan klare?

  • #10   24. jun 2012 Heidi - du må jo så kende mit problem med en madglad kat! hvordan tog hun det da du begyndte at dosere? han har taget det pænt nok her i ugen, men ville lige høre andres erfaringer også.
    og som med alting ved katte er det noget der tager tid (;

    S H - har du et forslag til en anden løsning? smiley

    Melanie S - ja det har vi faktisk, men der er ingen tynd afføring. vi skiftede over til perfect fit til neutraliseret katte, men har talt om hills og RC.


  • #11   24. jun 2012 Susan - Den har vi faktisk også talt om, for min kæreste mener at han ser hende "springe" på ham når han begynder at gør sig ren ... har set 2 gange hun er fulgt efter ham ud, men synes ikke det er noget det sker voldsomt tit.

    men hvis det kunne være det, er der så et godt forslag til hvad vi kan gøre? evt. lukke døren når han går ud måske og åbne når han "skraber" på døren. det kan sagtens gøres om aften og eftermiddag, dog er det lidt svært når jeg er i skole og kæresten på arbejde...


  • #13   24. jun 2012 de bakker vi har er med top og lem.
    de står rigtigt og vifter med lemmen når de har gjort "arbejdet" så alle i lejligheden ved at "nu jeg altså fææææærdige!".


  • #14   24. jun 2012 Jamen Birthe K Jeg har faktisk altid givet min kat mad flere gange om dagen, og fra hun var ca et år erfarede vi at vi også var nød til at afmåle hvor meget hun skulle have i løbet af dagen, det har aldrig været et problem, hun kender sine madtider og plager ikke uden for dem, de er afpasset efter de rutiner vi har, så hun får hvad hun har behov for og lider som sagt ikke nød, hun er dog på diætmad, for hun er overvægtig og har ovså tabt sig, men uden at vi på nogen måde sulter hende..
    Med hensyn til killingen der nok forstyrre den stor så kan i måske prøve at have 2 kasser i en periode og så stille den anden et sted som er mere fredelig for den stor kat, hvis du har mulighed for det, for hvis den lille bare et par gange har forstyrret den stor, så vil den store være opmærksom på den lille hver gang den skal på kassen selvom den lille ikke forstyrre hver gang og det kan godt være en stressfaktor der gør han ikke gør sig færdig.


  • #16   24. jun 2012 Hedie N - vi har 2 kasser og har haft det fra vi fik killingen. desværre har vi ikke så god mulighed for at stille dem forskellige steder, da vi kan vælge mellem soveværelset med gulvtæppe, stuen hvor vi sidder hele tiden og køkkenet .. (de er så på toilettet).

    har lige set han gik på "bakke" og hun sad og lurede uden for toilettet, altså ikke lige udenfor bakken. MEN da han kom ud og ville gøre sig ren skulle hun til at springe på ham. hun fik da også et bestemt "Puddie!" og stoppede så sit snig attack.

    det kan være det er et spørgsmål om opdragelse i forhold til det af den lille lømmel.


  • #17   24. jun 2012 træpiller ... tror det er for stor en omvæltning for ham smiley
    men vil keep it in mind!


  • #18   24. jun 2012 Det vil jeg da så gøre, men der går nok noget tid, bor lige pt. hos min mor. Derhjemme skal det ske meget langsomt, for det er en ret stor forskel der er på de to slags "grus" smiley

  • #19   25. jun 2012 http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/extreme_classic/301354

    Det er simpelthen det bedste kattegrus der findes, det er bare så drøj i brug. vi har brugt 1 sæk på 6 mdr, (delvis ude inde kat) så nok lidt mere i dit tilfælde smiley
    men samtidigt er der det der, lugt fjerner i så man ikke kan lugte over hele hytten når de har været i den!
    jeg kan kun anbefale den smiley


  • #20   25. jun 2012 det er også det jeg har kigget på, da flere har anbefalet det smiley

  • #21   25. jun 2012 Jeg syntes ikke extreme classic er godt mere - det bliver hurtigt fladt.

    Jeg har testet det sammen med AK - AK er emget mere drøjt - det gælder også van Cat


  • #22   25. jun 2012 kender ikke noget ti lAK eller van Cat .. tror aldrig jeg har hørt om det

  • #23   25. jun 2012 Vi bruger Luxury Cat, det koster ca. 50 kr. for en pose med 5 liter. Det tager stort set al lugten, og der fjerner vi også bare pøller og fylder efter, og så det hele ud ca. en gang om ugen smiley

  • #24   25. jun 2012 Fra Netdyredoktor om kattebakker.
    Læg især mærke til, hvad der skrives om størrelse på bakken + med/uden låge.
    (link fjernet)

    Og så kan man ikke "bare" skifte fra grus til træpiller. Der skal ske en gradvis tilvænning. Start med at lægge et tyndt lag træpiller i bunden og et tykkere lag af det sædvanlige grus ovenpå.

    Næste gang et lidt tykke lag træpiller osv. osv.
    På den måde vænner katten sig til træpillerne, når den graver i bakken.

    Til sidst kan du nøjes med træpiller.


  • #25   25. jun 2012 regner med at skifte "mærke" på grus, ikke til træpiller

Kommentér på:
Kattegrus

Annonce