{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.637 visninger | Oprettet:

M S
M S
Tilmeldt:
9. aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 205

Giardia {{forumTopicSubject}}

Åh altså, jeg er så fortvivlet smiley
Mine to missepiger har nu haft diarré/grødet afføring siden de kom hjem til os d. 22/9.. De er blevet tjekket af dyrlægen, fået Panacur, Zoolac, skånekost, og nu også Profender.. Intet har hjulpet, og jeg er bare så ked af det på deres vejne. Jeg har været i kontakt med dyrlægen hele vejen igennem forløbet, og han vil nu have dem indlagt weekenden over, for at se dem an. Fik beskeden, at de kurer de har fået nu, burde have hjulpet, og at man ikke vil kunne se noget i en afføringsprøve nu.

Jeg har virkelig brug for at høre nogle historier og gode råd, fra andre som har prøvet noget lignende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giardia
  • #1   19. okt 2012 Tror du det er Giardia, siden det er overskriften?

    Jeg havde en der havde 'lette' problemer med afførringen, jeg fik sendt afførring-prøve til lab i Tyskland, hvor de RNA undersøgte for rigtig meget forskelligt (til en pris af kr 2000,- smiley )

    Er der lavet test for 'det hele' på afførringen?
    Er der lavet blodprøve-profil?
    Hvor gamle er de, var de 12 uger da de kom hjem, dvs er det killinger?

    Håber i finder ud af hvad der er årsagen og får løst problemet

    smiley


  • #2   19. okt 2012 De er fra internat, så de var 5 måneder da vi hentede dem.

    Dyrlægen har udfra symptomer og afføringsprøve sagt, at det var Giardia, så jeg regner med at der er tjekket for disse parasitter - som jeg kan læse mig frem til at det er. Jeg vil indrømme at jeg før dette, intet kendskab havde til sygdommen, og jeg er derfor ved at finde ud af så meget information som muligt.
    Det kan være at der må sendes en afføringsprøve til Tyskland.. Var det igennem din dyrlæge?


  • #3   19. okt 2012 De fleste dyrlæger kan i dag lave en "snaptest" for Giardia, hvor man får svar dagen efter.

  • #4   19. okt 2012 Jeps det var (selvfølgelig) gennem dyrlægen prøven blev sendt til Tyskland smiley

    Der er også mulighed for TS (og flere andre ting)

    Håber i finder ud af det og får behandlet problemet.

    Nu fik jeg ikke set, hvor i verden du kommer fra (og ved heller ikke hvilket internat), men har andetsteds set at der er (mindst) et internat som har problemer med dårlige maver og katte der efterfølgende indlægges.
    Er det internatets dyreklinik, de er på ?


  • #5   19. okt 2012 Har sendt en PB til dig MS

    smiley


  • #6   19. okt 2012 Læs denne: (link fjernet)

    Mange dyrlæger har endnu ikke rigtig forstand på TF ( (link fjernet) ) , som LIGNER giardia men ikke testes positiv i en giardia test. Der skal andre midler til.

    Ellers kan det være Cocodiose mener jeg det hedder. Det behandles med noget tredje medicin.


  • #7   19. okt 2012 Thilde: Tak for links, det var nyttig læsning. Tager en god snak med dyrlægen imorgen når de afleveres, og så krydser jeg bare alt for at de bliver udredt..

  • #8   19. okt 2012 Godt du kunne bruge det.
    Som sagt... testes der for Giardia, men har katten TF, så siger testen negativ.
    Der skal en længere analyse i laboratoriet for at teste for TF.

    Coccodiose er noget lidt andet - det havde vores lille Chloe - det er noget 99,9999% af alle katte nemt kommer af med - desværre havde vores killing så dårligt immunforsvar at hun måtte lægges til at sove.

    Men jeg krydser! smiley


  • #9   19. okt 2012 Her er resultatet af Dyreklinikken Skovlunde-Herlev's TF projekt

  • #10   20. okt 2012 Hvor?

  • #11   20. okt 2012 Mine tidligere naboers to internats-killinger havde Giardia.
    De fik Flagyl (Metronidazol) i 10 dage - 10 dages pause - og så igen Flagyl i 10 dage.
    Det kurerede det.


  • #12   20. okt 2012 Jeg syntes nu også mere det lyder som Cocodiose som behandles med Tribrissen Vet.


  • #13   20. okt 2012 Jeg fandt lige en tråd på nettet, hvor TS har lagt billeder op af kattens afføring, plus den slimklat (med blod) som den efterlader på gulvet efter toiletbesøg. Det er nøjagtig sådan det ser ud når vores to har været på kattebakken (dog også blødere afføring) smiley Jeg har fået mange gode råd til hvad der bør tjekkes for, så nu håber jeg at dyrlægen har helt styr på det, så vores missepiger kan blive friske.

    http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?33709-HJ%C3%86LP!!!


  • #14   20. okt 2012 Hold da op det var blodig afføring. smiley
    Håber dyrlægen finder ud af det for blod er ikke godt!
    Og mitterne har selvfølgelig smittet hinanden lyder det til.

    Min Hector har været på Giardia-kuren 2 gange og det betyder SINDSSYG steril rengøring HVER dag samt medicin - han fik dog Panacur kuren og det kurerede det, så jeg synes IKKE det lyder som Giardia - men ja, mere TF eller Cocodiose.

    Krydser!


  • #15   20. okt 2012 undskyld -. her er linken:

    (link fjernet)


  • #16   20. okt 2012 Tak for linket. Jeg er møgbekymret, og venter nu bare på at de ringer fra dyrehospitalet på mandag, forhåbentlig med en udredning smiley Tak for de krydsede fingre..

  • #17   17. dec 2012 hvordan gik det?

  • #18   18. dec 2012 Britt: Vi endte med at skifte dyrlæge, og fik profilanalyseret deres afføring i Tyskland. Der fandt vi ud af, at det ikke var Giardia som først antaget, men at de derimod havde hver deres diagnose. Freja havde clyptosporidier og Frida havde en overvækst af grampositive bakterier. Det ser altså ud som om at de begge har dårligt fungerende tarmflora, og de er blevet behandlet med antibiotika i 14 dage.
    Vi er netop blevet færdig med antibiotikaen i søndags, så nu ser vi hvordan deres maver fungerer. De er begge på Hill's i/d, og skal måske være det i meget lang tid endnu, da de (indtil videre) kun fungere på dette foder. Jeg er jo lidt nervøs for, at alt dette har sat sig kronisk i deres tarmsystem, så de er ekstra sarte.

    Det var en lidt lang smører :o) Håber snart din lille mis er ovenpå igen.


  • #19   19. dec 2012 han er en temmelig tøsesur mis.. smiley
    det der zoolag er i hvert fald ikke lige ham!! dyrlægen mente osse at Karlos ville blive permanent.. =/ for når de først har bøvl med maven, så HAR de bøvl med maven.. smiley lille stakkel.. så hills id, blir nok daglig dags kost her også.. smiley det er udover det billigere hvis du køber det i udlandet.. smiley der kan du få 5kg for 350kr ca.

    men nu håber jeg at dine små mislinger får det bedre lynhurtigt. smiley giver du dem nogle former for probiotiske bakterier?


  • #20   19. dec 2012 Tak smiley Ja jeg har købt fra MedicAnimal. Man kan stadig spare noget, selvom der kommer porto oveni som er ca 100 kr. De har fået ProKolin imens de fik antibiotika, Zoolac havde ingen virkning på dem overhovedet.

  • #21   19. dec 2012 jeg vil sige at Karlos mave rumler væsentlig mindre nu! og der er heller ingen blod i hans afføring, så det er gode tegn. smiley
    kan jeg egentlig give ham nogle laktosefri mælk?


  • #22   19. dec 2012 Selv om de ikke er "raske" er det dejligt at høre der nu er styr på det smiley

  • #23   19. dec 2012 Tak Jette. Vi synes også at det er dejligt smiley

Kommentér på:
Giardia

Annonce