{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.964 visninger | Oprettet:

Giardia {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Vores 3 katte, er under kraftig mistanke om Giardia. Vi skal op med en afføringesprøve til dyrlægen mandag, og så var det at jeg kom til at tænke på hvad sådan en tur mon koster. Min dyrlæge sagde at vi godt kunne vente at det løb op.
Men mit spørgsmål lyder til jer der har været igennem det, hvad kom i ca af med i alt? Bare så jeg ved om jeg skal ud og røve en bank eller noget;O)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giardia
  • #1   1. apr 2011 Hørt du til hvad prøverne koster?
    Men hvis du regner en 1000kr. pr. kat, så tror jeg ikke det er helt forkert... Alt efter hvad de finder ud af....


  • #2   1. apr 2011 Nej, hun kunne ikke sige nogen pris på noget af det, bare at det løb op, og det er ikke ret betryggende når det er en dyrlæge der siger det:-/ Men mange tak for dit svar Randi :O)

  • #3   1. apr 2011 der skal mere knofedt til end penge ...

    Bruges der masser af knofedt - er det måske nok at behandle en gang ...

    Læs her:

    (link fjernet)


  • #4   1. apr 2011 så bliver jeg nødt til at spørge hvad du mener med kraftig mistanke?

    Giardia er simpelt at teste for!

    Er der ikke testet - så kunne det måske være TF eller både Giardia og TF - testen der finder hvad der kan findes koster omkring 1200


  • #5   1. apr 2011 Underligt hun ikke kunne sige noget om pris på prøver, min dyrlæge har sådan et liste over forskellige prøver med pris smiley
    Så kan man sådan nogenlund tænke sig frem til hvor meget man skal have med i pungen, hehe...
    Men som sagt, tror ikke det er HELT ved siden af....


  • #6   1. apr 2011 Med kraftig mistanke mener jeg dermed at nej det er ikke testet endnu, men lyder som det. Men som jeg osse skrev øverst oppe, afleverer vi en prøve på mandag:) Men tak for svar:O)

  • #7   1. apr 2011 Jeg vil osse sige mellem 1000 kr og 1500 kr pr kat. Og så som Lis siger, så skal der masser af knofedt til, for ALT skal desinficeres ellers vender det tilbage gang på gang.

  • #8   1. apr 2011 Ja syntes osse at det er mærkeligt, kan være at hun er bange for at skræmme mig væk inden at jeg betaler.
    Og det med knofedt, det må jeg jo så leve med, men skal nok gå, bare at de bliver raske:O)
    Og tak for et godt link Lis, der stod alt det jeg okke vidste;O)


  • #9   1. apr 2011 Hej Kimjob.
    fy for den da det er en trals ting at få ind foran døren.. panakur som du får til at helbrede dem med, kan fåes i pilleform og i flydene form, den flydene er billingst, men pillerne er nemmest. masser af rodalon, zolag og vand, så skal dine misser nok få det godt igen.. men ja det er trals for alt fra gulvpaneler, gulv, væg, under/oversider på alt skal vasket grundig af ellers får man ikke bakt med den første gang og det er desværre ikke nok med 1 gang det skal gøre 2-3 gange minst.. Håber alt vel for jer :0)


  • #10   2. apr 2011 Mange tak for jeres svar og medfølelse, skriver lige en update når dyrlægen kommer med svar på prøverne

  • #11   2. apr 2011 Min hankat fik taget en Giardiatest 1200 kr og den var negativ :s

    Zolag hjalp heller ik en dyt..

    Faktisk er det bare blevet bedre af sig selv med tiden men han har stadig ikke helt fast afføring..


  • #12   3. apr 2011 Sarah, lyder ikke rart:( Vi har osse snakket om at vi måske skulle prøve at skifte foder, for at se om det kan hjælpe, men nu må vi se hvad prøven siger først. Men syntes godt nok at 1200 kr lyder meget for sådan en prøve smiley

  • #13   3. apr 2011 hvis jeg var dig ville jeg ringe rundt for at høre hvad de forskellige dyrlæger omkring dig tager for det... lyder mærkeligt at hun ik kan gi en pris og var det mig ville jeg nok vælge en anden smiley

    det er rigtigt at det kræver knofedt men vil du det til livs kommer du det osse smiley

    Held og lykke med det smiley


  • #14   3. apr 2011 kan se du bor i Nordjylland ??? er der langt til Løkken dyrehospital ???? for dem kan jeg varmt anbefale, de er til at stole på hvad angår ekspertise og priser smiley jeg kør gerne turen på ca 200 km herfra for at komme til dem med de lidt mere komplicerede ting..... smiley
    men det var bare et forslag


  • #15   3. apr 2011 Sarah,

    En Giardiatest til 1200 - da ikke kun for den - det håber jeg ikke.

    Du skal afsted igen - Tritrichimonas Foetus - TF forveksles ofte med Giardia. Noget rigtig bras at få indenfor dørene. Jo katten bliver måske bedre med tiden (immunforsvaret bliver bedre til at bekæmpe) - men det smitter jo og katten er bærer.

    Afføringsprøve sendt til det tyske lab vetmedlabor - få kørt den store profil, der er det hele med også TF.

    TF kan du læse om her - projectet er slut - ca. 25% afde testede katte var positive. Der fås behandling i DK idag

    (link fjernet)

    Det allerførste jeg ville gøre var jeg dig, var at tage en snak med opdrætteren han kommer fra - ud af den blå luft kommer det ikke


  • #16   5. apr 2011 Thomas og Marlene.
    Undersøger lige det med Løkken. Mange tak:)

    Lis
    Igen mange tak til dig, du er da en engel:O)


  • lonely a
    lonely a Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #17   18. apr 2011 Ang. flagyl skal man være forsigtig specielt hvis man har med killinger at gøre. Har læst på nettet at der er risiko for at de kan dø af sådan behandling og der har været tilfælde hvor det er sket, da det er et skrapt midde. Jeg selv behandler mine 2 med panacur, men har nu været i gang gennem 6 mdr. men Giardia Elisa er meget svært at slippe af med.
    Kh
    Lonely A


  • #18   18. apr 2011 Flagyl kan give neurologiske skader - man skal især være påpasselig med killinger.

    Knofedt, daglig bakkeskift og rengøring af bakke og Panacur - det får has på det.


  • #19   18. apr 2011 I de tilfælde hvor effekten ag PAnacur ikke vises er det mere manglende knofedt og høj hygiejne som også inkluderer at kattene bades!

  • #20   19. apr 2011 Mette, killinger kan dø af Flagyl - så det er et valg ...

    Jeg har også haft Giardia - endda på killinger stadig i fødekassen - de fik ikke Flagyl - læs indlægssedlen så forstår du hvorfor.


Kommentér på:
Giardia

Annonce