{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.857 visninger | Oprettet:

Jonas C
Jonas C
Tilmeldt:
23. okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Indekat løbet væk :/ {{forumTopicSubject}}

Godaften kære katte-ejere.

Vi har en fin 1 årig hankat der altid har været indekat. Vi har i den forgangne uge passet hus for mine forældre lidt ude på landet. De har i forvejen 4 katte som vores er kommet fint ud af det med. Der skete så selvfølgelig det her til aften da mine forældre kom hjem, at den ældste kat åbnede et vindue og derved fik lukket vores ud. Vi gik ud for, at lede efter ham og så ham komme farende imod huset efter hundene havde gøet af ham i hundegården. Der er slet ingen tvivl om han var skræmt fra vid og sans og løb flere gange panden imod vinduet for, at komme ind, men der var desværre ikke åbent så han stak af for fulde hammer. Hvad skal vi forvente? Vi har været ude og lede med lommelygter i flere timer, samt spredt noget af hans brugte kattegrus rundt omkring på grunden. Der er heldigvis ikke særligt mange veje i det område og der er kun 4 huse inklusiv mine forældres. Vil han ikke efter, at være faldet lidt til ro automatisk søge ind imod et af husene når han er vant til, at gå inde?

Min kæreste er self. helt fra den da det er hendes lille guldklump smiley

Håber I vil dele ud af jeres erfaringer og eventuelle råd.

God aften til jer alle!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indekat løbet væk :/
  • #1   23. okt 2012 I kan håbe og krydse fingre for at han kan finde tilbage.

    Fortsæt med at kalde på ham og evt lad det vindue han sprang ud af stå åbent da det er det eneste sted han ved han kan komme ind af igen i hans logik, han ved jo ikke hvad en dør fører til da han er indekat, men han kan altså være blevet så skræmt at han simpelthen ikke kan finde tilbage, da en skræmt kat ikke sætter duftspor smiley og han kan løbe rigtig langt væk, men i mogen når det bliver lyst så kontakt de omkring boende naboer, fortæl dem om katten og bed om lov til at lede efter ham i deres skure og andet hvor han måske kan have søgt ly, hvis ikke han selv er dukket op..

    Håber i finder ham..


  • Jonas C
    Jonas C Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   23. okt 2012 Mange tak for svaret. Det var også det vindue han prøvede ved først og derefter døren hvorefter han simpelthen stak af. Det var heldigvis ned imod en mark (væk fra vejen) og ned imod naboen, så vi kan kun håbe han søger tilbage. Men vil han ikke blive omkring husene når det er det han er vant til eller kan han godt finde på bare, at løbe langt væk uden, at tænke over det?

  • #3   23. okt 2012 Jeg havde en hun kat for længe siden som løb væk efter kun to dage der hvor vi var flyttet hen - havde hende i snor og hun blev skræmt så hun rev sig løs - hun kom efter en uge så det kan lykkes.

  • #4   23. okt 2012 Han vil ikke nødvendigvis søge mod husene, en skræmt kat spæner bare formålsløst afsted smiley den eneste tanke for dem er at komme langt væk fra det skræmmende..

    Men mist ikke modet, der er en god chance for at han hvis han ikke er løbet for langt, vil prøve at søge tilbage igen, og det er rigtig fint at i har spredt kattegrus rundt om haven, for så er der en bedre chance for han kan lugte sig selv..


  • #5   24. okt 2012 Sikke en tragedie smiley
    God idé med kattegruset, jeg tænkte på at I også kan stille mad og vand ud til ham.
    Og ja, ellers blive ved med at gå ud og kalde.
    Jeg håber inderligt at han finder hjem til sin familie igen!


  • #6   24. okt 2012 Har i fundet ham i dag???

  • MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #7   24. okt 2012 Hvis i går rundt i området og rasler med lidt godbidder mens i kalder, så kommer han måske frem? Ellers kan i gå rundt til de få huse med et billede, forklare dem situationen og bede dem kontakte jer hvis de ser dem. Du kan evt give dem nogle af hans yndlingsgodbidder, så naboerne har lidt at lokke med.

    Håber han snart kommer tilbage til jer.


  • #8   28. okt 2012 Jonas har i fået jeres kat igen, er den blevet fundet eller kommet tilbage???

  • #9   28. okt 2012 Det er noget rigtig skidt når katte forvilder sig væk fremmede steder smiley Jeg håber virkelig at den er kommet hjem nu!

    Hvis katten ikke er kommet hjem, er her lidt ideer (nogle er sikkert allerede nævnt) :


    Led efter katten - på alle tider af døgnet. (hav godbidder med)

    Lad om muligt et vindue stå åbent.

    Strø evt noget brugt kattegrus ud - især hvis det er en kat, der ikke er vant til at orientere sig udendørs.

    Katten kan være blevet lukket inde et sted, så bed naboer tjekke skure, kældre o.lign. Og bed dem give besked til dig straks, hvis de ser katten i nabolaget.

    Meld katten savnet hos de lokale dyrlæger og dyreinternat/kattehjem. Og hold øje med hvilke katte internaterne får ind. Nogle internater lægger billeder ud på nettet af senest indkomne dyr.

    Sæt efterlysningsopslag (med foto af katten) op i lokalområdet.

    Efterlysningsannonce i lokalavisen

    Sæt efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.forsvundnedyr.dk , Kattens værn, og hold også øje med fremlysninger på disse sider.

    Og efterlys på diverse kattefora.

    Hvis katten er mærket, så efterlyses den (også) via katteregistrene.
    Obs, der findes TO registre: Dansk Katteregister og Det Danske Katteregister. Katten skal selvfølgelig være korrekt registreret (ejer, adresse, kontaktoplysninger).

    Hold øje med fremlysninger i aviser, på nettet og opslag i lokalområdet.


  • #10   28. okt 2012 Noget nyt?

Kommentér på:
Indekat løbet væk :/

Annonce