{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Min han kat tisser på dynerne. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en han kat, som er knap ½ år gammel.
Han begyndte for noget tid siden at tisse på vores dyner, men kun om natten, når vi lå og sov, hvilket var lidt klamt at vågne op til, og har en enkelt gang tisset i et hjørne i en af vores værelser. Jeg valgte derfor for en uges tid siden at få ham kastereret, men han har efter tisset på min kærestes dyne, og har lige fundet ud af at han har skidt flere gange ude i vores fyrrum, selvom der er en kattebakke til ham i rummet ved siden af, som han har fri adgang til.
Burde det at få ham kastereret ikke få ham til at stoppe med at tisse i vores dyner?
Han har altid fri adgang til hans kattebakke.
Og hvad kan jeg gøre for at få ham til at stoppe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min han kat tisser på dynerne.
  • #1   29. okt 2012 Nu er kastrering jo ikke en vidunder løsning på urenlighed, det kommer jo helt an på hvad årsagen til urenligheden er, dynerene han har tisset på, er de vasket i rodalon og evt. også i urine off, for hvis ik så kan de for katten måske stadig lugte lidt af tis, og så mener katten i dens logik at det er ok..
    Da katten var til dyrlæge sidst, blev den da tjekket for blærebetændelse eller en anden urinvejslidelse??
    Med hensyn til fyrrummet, var det ikke en mulighed at sætte en kattekakke derind??
    Er der sket noget i hjemmet, der kan gøre at han er blevet urenlig, noget der stresser katten på en måde, et nyt/ andet dyr, eller noget??


  • #2   29. okt 2012 Hvis du kun har 1 kattebakke skulle du om alle omstændigheder forsøge at have 2, nogle katte vil godt have 1 bakke til hver ting..

  • #4   29. okt 2012 Mht. til det der med at katten besørger på gulvet andre steder end kattebakken, havde jeg held med at stoppe det, ved at sætte en ekstra kattebakke op. Saga havde fået for vane med at tisse et bestemt sted i entreen, men da jeg satte en kattebakke op på stedet, stoppede tisseriet og hun gik flinkt op i bakken hver gang smiley
    Det der med dynerne har jeg ikke rigtig noget kvalificeret bud på at løse, men jeg så engang et program på Animal Planet, hvor de løste problemet ved at ændre på placeringen af kattebakken, og de skiftede vist også kattebakketype og kattegrus.


  • #5   29. okt 2012 Det kat nu også være i protest over et eller andet. Er han indekat ? Spørger fordi min venindes ungkat opførte sig ligesådan. Hun havde sin som indekat, men hun byggede en voliere - og det hjalp faktisk. Efter dette - ingen urenlighed mere.

Kommentér på:
Min han kat tisser på dynerne.

Annonce