4.446 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Min kat blir ved med at få bylder :( Min kat blir ved med at få bylder :(

Hej alle..
Har I været ude for at jeres kat blir ved med at få bylder.. bare han får et lille sår, så udvikler det sig til en byld.. og det er efterhånden MEGET dyrt i dyrlæge regning.. har været til dyrlæge 5-6 gange siden august.. har dog en forsikring, meeeeen.. nu er jeg snart ruineret.

Har haft katte, der har sloges og nærmest tabt et øre, uden behandling var nødvendig (var en lille pige)

Hvad skal jeg gøre? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat blir ved med at få bylder :(
  • #2   1. nov 2012 jeg ved det.. men problemet er at de lukker sig hurtigt igen.. den jeg lige har opdaget er dog ret stor.. tror der kan ligge en hel 1krone nede i hullet, som er blottet.. :S og det STINKER!!!! Hubert piver, for det gør rigtig ondt, når jeg rør ved det.. men han slipper ikke.. renses skal det sku.. har en smule pencilin liggende, som jeg har givet ham. (til katte!!!)

Jeg har fucidin, men sidst jeg brugte det på hans porte, gik der mere betændelse i..

Han er vaccineret imod kattesyge, leukæmi, katteaids og så standard vaccinerne smiley
    Han skulle dog ha haft en ny i august, men han har dannet bylder lige siden, så har ikke kunnet få ham vaccineret.. smiley

• #3   1. nov 2012 Husk, at hvis du begynder at gi ham antibiotika, skal han ha en hel kur; det er ikke nok med "en smule".
    Hvis ikke han får en hel kur kan han blive mere syg, og han kan danne resistens mod antibiotika..

Hvor kommer de bylder dog fra ?
    Det er da ikke normalt at katte bare sådan danner bylder - medmindre det er i forbindelse med bidsår fra andre katte?

• #4   1. nov 2012 han er udekat.. og der er andre katte i området.. men jeg hører aldrig alt det der katteskrigeri..
    Jeg giver heller ikke en halv kur.. altid kun hele.. er bare starte på kuren, da jeg så den var gal igen..

• #5   1. nov 2012 Nåååå....det var udtrykket har "lidt penicilin liggende" smiley

Hvis han er udekat forklarer det jo en del. De er modbydeligt giftige de bid kattene får. Jeg havde en periode, hvor jeg ikke bestilte andet end dyrlæge, antibiotika, rense bristede bylder...
    Èn gang nåede han at blive rigtig syg, fordi biddet var så lille, at jeg ikke lagde mærke til det, før det var blevet til en byld.
    Heldigvis er der roligt på slagsmålsfronten for tiden, selvom nogle overfladiske sår ved snude og mund er småinficerede efter en lillebitte kamp, som jeg selv overværede..
    Jeg var efterhånden osse helt desperat, dengang han konstant blev bidt. Det var faktisk grunden til, at jeg fik en katteforsikring.
    Jeg tør ikke andet end dyrlæge, efter jeg har oplevet HVOR syg han kan blive. Det bedste ville være, om man ku ha penicillin liggende, som man ku gi, så snart man opdagede såret - INDEN der udviklede sig byld !

• #6   2. nov 2012 jeg skulle skifte midt i et forløb. havde brugt 3 piller, derfor har jeg det liggende. smiley ellers har jeg normalt ikke.. første gang var han på pencilin i næste 30 dage.. det var noget af en omgang.. opdager jeg noget ringer jeg til doktor dyr med det samme!!! og nu får vi osse ekstra rabat.. smiley
    Det er bare sjovt at de 2 år jeg har haft ham.. har det altid været i aug-okt. han har været ved doktor dyr..

• #7   2. nov 2012 Som sagt rimelig roligt på slagsmålsfronten for tiden. Tror han har styr på terratoriet efterhånden.
    Sidste år var der en stor agressiv hankat, som prøvede at overtage. Jeg så den aldrig, men min genbo fortalte, hvordan den provokerede hendes gamle nyopererede hankat ved at sidde neden for vinduet.

Jeg har osse altid haft (han)katte og mindes ikke, at de evig og altid kom hjem med bidsår.
    Måske koncentrationen af katte i området, og så er nogle katte mere terratorialbevidste end andre: Pjevsen styrer helt klart området her smiley

• #8   2. nov 2012 Hubert er lidt ala garfield. han vil helst bare gerne være i fred.. hehe.. han gider ikke alt det der kamp-fis. har set ham sidde med hovedet på skrå, da en fremmed kat stod og hvæste af ham.
    han blir kun sur, hvis de andre går til angreb eller er efter min den lille kat.. smiley

• #9   3. nov 2012 Pjevsen er egentlig heller ingen slagsbror.
    Der er mange katte her, som lever fint sammen.

Før var den gamle hankat boss i området, nu er det så Pjevsen; faktisk lidt interessant at se, hvordan rollerne skifter: Da Pjevsen var ung rullede han sig i støvet for den gamle hankat, som godt ku finde på at lange ud efter ham.
    Nu trasker den gamle kat lige så stille omkring, mens Pjevsen holder styr på tingene.

Kommentér på:
Min kat blir ved med at få bylder :(

Annonce