{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Min kat er overvægtig {{forumTopicSubject}}

Min kat Saga er overvægtig. Hun blev steriliseret d. 10. januar og lige siden da har hun taget støt på. Hun vejede 5 kilo (så var lidt overvægtig allerede der), og dyrlægen sagde hun skulle tabe sig. Hun kom over på noget andet foder Vet Essential Young Adult, og i første omgang lod jeg hende spise hvad hun ville....det fik hendes vægt til at eksplodere og i februar var vi ved dyrlægen igen så hun kunne blive kontrolvejet og der vejede hun 5,7 kilo. Så mente dyrlægen det var bedst at rationere hendes mad, så siden da har hun fået 75 g fordelt på 3 rationer, sådan at hun får morgenmad, frokost og aftensmad. Jeg vejede hende i dag og forventede jo at hun havde tabt sig...men hun vejede 6 kg nu!! Ved simpelthen snart ikke hvad jeg skal gøre, det er alt alt for meget, hun er jo ikke nogen stor kat, og burde altså ligge på max 4,5.

En af grundene til at jeg skiftede foder, var også at min anden kat Tyson kaster op af alt andet foder end Vet Essential, for det er større piller der tvinger ham til at tygge det ordentligt. Alt andet mad er for små piller og så brækker han sig konstant. Så et nyt foderskift er praktisk talt udelukket.

Kan jeg lade hende gå endnu længere ned i fodermængde? F.eks. til 60 gram? Det er bare hårdt, for hun går i forvejen og piver over at hun er sulten, så hvis jeg skal endnu længere ned i mængde, så blir hun da helt ulykkelig.

Saga er indekat.

Jeg har købt sådan en foder bold hvor hun skal trille den rundt og så kommer der foder ud, men hullet i bolden er for lille til de der piller, så de er meget svære at få ud, og så opgiver min lille tykke trold at få dem ud. Kender i nogen bolde der er større i hullet?

Hvordan kan jeg ellers aktivere hende? Jeg leger med hende tit, hun elsker mit målebånd, så det trækker jeg efter mig rundt i lejligheden og så løber hun efter det.

Skal jeg mon aktivere hende endnu mere eller justere fodermængden? Nogen forslag til aktivering?

Ved fandme ikke hvad jeg skal gøre! Er sgu lidt opgivende må jeg erkende.

Alle gode råd er velkomne!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat er overvægtig
  • #1   7. mar 2014 Hårh, lige pludselig kom jeg i tanke om en anden løsning...jeg kunne købe noget andet fedtfattigt foder, som så kun Saga får, og der er pillerne måske også så små at de er nemmere at få ud af bolden. Tyson kan så fortsætte med at få Vet Essential, de bliver i forvejen fodret hver for sig, for at undgå at saga overfalder tysons mad smiley

Lyder det som en god løsning? Har i nogen forslag til hvilket slankefoder jeg skal vælge til hende?

• #3   7. mar 2014 At skære i fedt og foder er ikke løsningen.
    Begynd istedet at fodre med vådfoder, færre kalorier, masser af væske, bedre for katten... Et godt supplement til tørfoderet, som katten skal spise sig mæt i

• #4   7. mar 2014 Ok tak for jeres råd smiley

• #5   7. mar 2014 du er nød til at lade der gå noget mere tid. Husk på at du lige har skiftet foder, og nyt foder gør tit at de begynder at spise mere. Og dermed stiger vægten også

lad være med at sult din kat.

Prøv at se min rosa. Hun vejede næsten 11 kg for nogle år tilbage. I dag er hun på 7 kg.
    Alt jeg har gjort er at lege mere med hende. Kan nemlig ikke bare ændre foder. mine får rc sterilised.

Men ligesom hos mennesker så er motion vigtigt og især når du nu har indekatte. Så brug ½ times tid hver dag hvor de virkelig bliver løbet igennem.

• #6   7. mar 2014 Når de får de der light produkter og andre lignende produkter æder og æder de, fordi de ikke får kød nok, og de få gram fylder intet i maven smiley så de føler aldrig de får nok.
    Masser af råt, vådt og måske kogt kylling med mere, alt efter hvad din kat vil spise, og mindst 1 helst 2 måltider om dagen hvor katten bliver mæt. Så spiser de ikke meget af tørfodret, som jo står fast fremme, gerne i en aktivitets dims, det var den måde min tidligere kat tabte næsten 700g på 3 mdr smiley

• #7   13. maj 2014 Hmmm nu er jeg gået over til Arion Large Breed, for at Tyson også skal kunne tåle at spise maden, han tåler kun store "piller". Men nu vil ingen af dem faktisk spise det. Saga er nærmest gået helt i spisevægring. Vådfoder var hun helt tosset med i starten, men nu gider hun stort set heller ikke spise dét. Det troede jeg aldrig skulle overgå os; at Saga ikke spiser NOK. Suk, det ender med jeg må tilbage til Vet Essentials, selvom det var dét Saga blev tyk af. Men Tyson går og bliver for tynd nu, og det duer jo heller ikke. ØV hvor jeg synes det er pivsvært at gøre alle tilfredse.

• #8   13. maj 2014 Min den ene er også lidt i den tunge ende smiley hun har tabt sig efter jeg er begyndt t lege mere med hende. Så har jeg også flyttet deres foder op på en reol, da jeg havde indtryk af at hun hyggespisede lidt når det var for nemt at komme til, og nu skal de så springe op på reolen for at spise. Men nu har jeg så købt en foderbræt som de får deres foder i for at der er lidt udfordring i det, og så får de lidt i skålen i løbey af dagen. Mine får kingsmoor til steriliserede, og det har de bestemt ikke taget på af, det er faktisk det de har fået her mens den ene har tabt sig. Det er mit indtryk at det i hvert fald mætter godt smiley

• #9   13. maj 2014 Jeg er spændt på Sagas vægt når hun skal vejes på fredag. Hun må sgu ha tabt sig, så lidt som hun spiser i øjeblikket, plus jeg leger med hende hver aften. Hun vejede 6,4 sidst jeg vejede hende, og der havde hun tabt 100 gram.
    Er lidt i vildrede med hvad jeg gør med foder må jeg indrømme.

Kommentér på:
Min kat er overvægtig

Annonce