{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

Er min kat deprimeret? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg skriver til jer, fordi jeg er utrolig desperat på at finde ud af, hvad der sker med min kat. Der er flere ting i det, som jeg vil prøve og beskrive for jer.

Jeg har en kat på 1,5 år, som jeg har haft siden december, 2018, altså ca. 10 mdr har jeg haft hende. I starten var hun utrolig opmærksom på mig hele tiden, ville hele tiden putte, nusse og generelt ville hun være sammen med mig hele tiden. Dette har hun været indtil jeg fik mig en kæreste, som jeg valgte at flytte sammen med. Min kat har aldrig døjet med en "underlig" adfærd,, og har aldrig skabt problematikker.

Hun er begyndt at være meget afvisende, når min kæreste eller jeg vil nusse med hende. Noget hun aldrig har gjort før er, at hun er begyndt på at hoppe op på vores tv-bord, når vi ser tv, så vi intet kan se. For mig er det et stort tegn på, at hun vil have opmærksomhed, men når vi så går hen til hende for at nusse, altså dermed give det hun højst sandsynligvis beder om, så går hun. Eller hvis vi kommer gående imod hende, f.eks. hvis vi skal ind i stuen eller ligende, så spurter hun af sted, som om hun var bange.

Min kæreste og jeg har forsøgt os med at købe Feliway Classic, for at se om det kunne gøre hende mere rolig og mindre "nervøs". Det hjalp for en kort stund, men nu er det det samme igen. Derudover har vi sørget for at lege med hende hver dag, så hun er aktiveret, og nusse med hende så meget som vi kan. Det hjælper bare ikke.

Det skal siges, at hun er indekat, spiser godt, afføring og det med at tisse osv er der intet med. På trods af hendes "afvisninger", sover hun inde ved hos i sengen om natten, hvor hun selv kommer til os. Udover dette vil hun stadig gerne lege med os.

Jeg håber, at der evt. er nogle som har nogle råd til, hvad vi kan gøre for hende, eller nogle som har prøvet noget hen af det samme med deres kat.

Mange tak på forhånd smiley

Mvh.

Astrid


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min kat deprimeret?
  • #1   29. sep 2019 Prøv at kontakte Michelle Garnier smiley

  • #2   30. sep 2019 Hun er blevet voksen, det sker selvom de er fikset.
    Lad hende komme til jer, også om dagen, leg med hende, det skaber fællesskab.
    Sæt tvét så der ikke er plads foran det, eller sæt noget som tager pladsen, uden at det skygger for udsynet.


  • #3   30. sep 2019 Hun er "teenager"
    I killingetiden har de brug for nogen. Men så bliver de ældre og vil stå på egne ben. Og når de så bliver gamle så vil de igen hygge og putte og have meget opmærksomhed smiley


  • #4   30. sep 2019 hun er da bare blevet voksen og følsom smiley
    nogle hunkatte bliver bare sådan. de gør hvad de har lyst til - ikke hvad vi har lyst til


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #5   30. sep 2019 En kat på 1½ år er forbi den urolige teenager-periode. Hun er måske Jaloux på Din kæreste. Hun har brug for Dig, og er måske i to sind ang. om hun er sur på Dig, fordi Du har givet hende en konkurrent eller om hun skal lade Dig nusse sig.

    Tal meget med hende. Nus hende, når hun accepterer det og frem for alt, så leg sjove lege med hende (hvis hun ikke gider lege med legetøj, vil hun måske gerne fange godbider, som Du kaster i lav højde hen over gulvet)

    Mon Din kæreste vil deltage i legen med katten? Det ville være RIGTIGT godt, hvis kat og kæreste kan blive gode venner smiley

    Rigtig god arbejdslyst!

    De allerbedste hilsener


Kommentér på:
Er min kat deprimeret?

Annonce