{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.537 visninger | Oprettet:

Mads G
Mads G
Tilmeldt:
26. okt 2018
Følger: 22 Emner: 2 Svar: 6

Er min kat ensom? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har en huskat (halv / halv gadekat). Hun er ca 1 1/2 år gammel og neutraliseret. Vi bor i en lejlighed, så hun er indekat.

Det sidste stykke tid har min kæreste og jeg overvejet om vores nuværende kat, vil sætte pris på en legekammerat. Vores tanker går hovedsageligt på om hun er ensom.
Hun er alene hjemme flere timer på hverdagene og kommer selvfølgelig løbende når vi kommer hjem, men efter et par timer i vores selskab plejer hun at fortrække til et sted med lidt mere fred. Hun går ikke og miaver, så hun virker ikke ked af det, men vi synes det er svært at vurdere. Er der nogen, der har nogle erfaringer hermed ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min kat ensom?
  • #1   12. feb 2020 Hvad med at oprette katten så vi kan se om den ser ensom ud smiley .
    Katte er i naturen solitære.
    Så hvis den har legetøj, evt. sådan en beskæftigelses bold med godbidder i og i leger og kæler med den når i kommer hjem burde det ikke være et problem.
    Men nogle katte trives fint/bedst alene mens andre ikke gør.
    Så kan du ikke fornemme om den trives ?


  • #2   12. feb 2020 det er svært at vide
    bare lov mig at I ikke anskaffer jer en lille hankat til hende, for det vil aldrig fungere. Find en lille hunkat - gerne med samme temperman som jeres
    husk at få en som er 100% indkat

    så tænker jeg at det nok skal gå
    har arbejdet på internat i mange år, og har da solgt en del katte til folk med kat i forvejen.
    nu er jeres jo ikke gammel, så det kan da godt tænkes at hun vil syntes godt om lidt selskab.
    men I må bare ikke forvente at de bliver bedste venner i løbet af en uge eller sådan noget, det kan tage tid


  • #3   12. feb 2020 Jeg har 2. De kommer begge to løbende ud til døren når jeg kommer hjem. Så det hjælper en ven ikke nødvendigvis på.

    Jeg har en meget selvskabelig racekat. Havde den ældste alene 1 år før jeg købte den anden. De elsker virkelig hinanden og har meget ud af hinanden. Men det var ikke noget jeg som sådan mærkede på ham den ældste.

    Og jeg vil stadigvæk syntes det var fint kun at have en.

    Ud fra hvad du skriver så vil jeg tænke hun trives fint som enekat. Så med mindre i selv virkelig drømmer om en kat nummer 2 så kan jeg ikke se nogen grund til det smiley


  • #4   15. feb 2020 Mads G. Jeg syntes det er fedt, at du er obs på jeres kats trivsel og tænker over om den er ensom eller keder sig. De kan meget vel blive det og vil sove tiden væk, hvis intet sker. Det er synd.

    Morten. Nu er der stor forskel på, at have ude kat og inde kat. Har man en inde kat, er man mere forpligtet til at aktivere den og være mere hjemme, end hvis den er ude. Der får den mættet sine sanser væsentligt mere end inde.


  • Mads G
    Mads G Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 22 Emner: 2 Svar: 6
    #5   26. feb 2020 Tak for svarene. Det vil vi tænke over smiley umiddelbart tror jeg at vi vil overveje at tage på internatet og kigge, da de kender deres katte i forvejen smiley

  • Mads G
    Mads G Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 22 Emner: 2 Svar: 6
    #6   6. mar 2020 Nu har vi købt en lille hunkat. De skændes slet ikke, men de hænger heller ikke ud sammen. Er der noget bud på, hvor lang tid det tager at blive venner ? smiley

  • #7   6. mar 2020 man kan ikke forvente at de bare bliver bedste venner med det samme
    men det kan gå alt fra 1 dag til 1 år. det er der ingen som kan sige

    men nu ved jeg ikke hvor længe hun har været hos jer, men hvis de ikke skændes og ellers har det ok med hinanden, så tænker jeg at de lige nu er ved at se hinanden lidt an. Og så kan de sikkert godt ende med at komme til at lege sammen
    man kan altid starte med at lege med fx den ene og hvis den anden gerne vil være med, ja så lader man den gøre det, sådan at de lærer at dele
    og så lige pludselig ja så kan det være at de finder ud af at lege sammen

    men jeg har prøvet alt fra 1 dag (Kalle og Kida) og op til 2 år inden de kunne være i samme rum uden at den ene overfalder den anden (Fie og Kida)


  • Mads G
    Mads G Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 22 Emner: 2 Svar: 6
    #8   7. mar 2020 Det er også helt ok, men vores gamle kat opfører sig ikke som hun plejer. Hun kommer ikke op og bliver kælet for osv. umiddelbart tænker jeg hun bare skal vende sig til den nye kat...

  • #9   7. mar 2020 man skal altid huske at når man får en ny kat at man ikke glemmer den "gamle"
    faktisk bør man altid være mere obs på den gamle end den nye
    for den nye er ny og skal lige lærer det hele at kende, så den har somregle mere travlt med at lærer de nye omgivelser mm end lige at have behov for at nusse.
    så brug lidt mere tid på den "gamle" her i starten, sådan at hun ikke følger sig overset
    for selvfølgelig er en ny kat altid sjov - det kender vi alle sammen smiley


Kommentér på:
Er min kat ensom?

Annonce