angst for transport kassen {{forumTopicSubject}}
Ja vi skal flytte om 2 mdr. Og jeg har en kat der er angst for transport kassen..sidst fik jeg pænt mange sår på hånden da hun skulle i den.
Jeg har nu stilt den frem under hendes klatrestativ, så hun ser den hver dag.
Lågen er pillet af.
Jeg tænker at få købt hendes ynglings godbidder, og så se om jeg kan få hende hen til den. evt kaste dem derind og hun så skal hente bidderne derinde...til at starte med UDEN låge, og så senere sætte lågen i..
Jeg er bare bange for at hun går i panik når hun opdager lågen blir lukket...og så ødelægges træningen
Har i andre forslag til hvad jeg skal gøre?
Vil meget gerne få hende til at blive tryg og slappe af i den, det er jo meget bedre også hvis hun skal til dyrlæge, så hun ik er stresset og bange..
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Og læg hendes yndlingstæppe derind..
Og så ellers som du siger, træning, træning, træning!
Ros hende til skyerne når hun viser interesse for kassen, dæk evt kassen over med et håndklæde eller tæppe, så det bare ligner en hule og ikke en "farlig platstik kasse"
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 262
Kunne jeg evt prøve med det der der tiltrækker også? så hun måske blir lokket derind af sig selv..?
tror jeg prøver at lægge noget over..
Hun har desværre ikke noget tæppe, men har sådan et tisunderlag liggende deri (sådan nogle fra dyrlægen)
jun 2010
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Feliway (som virker beroligende) burde din dyrlæge have..
Hvis hun panikker når lågen lukkes, så åben den straks igen og lade hende rende hen og gemme sig, hvis det er det hun føler for...
Og prøv så igen næste gang hun føler for at træne lidt...
Der skal masser af træning og tålmodighed til, men du burde godt at kunne gøre hende fortrolig med kassen på et par mdr...
Du kan evt lægge en af dine brugte t-shirts derind, så der dufter at noget hun føler sig tryg ved..
jun 2010
Har lagt et håndklæde over, og stilt kassen på reolen som hun tit lige går oppe på og som er ud for et af hendes sove steder.
det var en god ide, går lige på jagt efter en gammel trøje også
angst for transport kassen