921 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til fodervalg {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har to maine coon misser som jeg leder efter nyt foder til.
Har forsøgt med RC maine coon og sanabelle grande.
Da den ene mis er overvægtig og da de også døjer med tandkødet ska foderet både være light/diæt og være store kroketter. (Ellers sluger de det bare)
Desuden må der gerne være et højt indhold af kød istedet for korn.
Håber I kan hjælpe mig?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Dernæst vil jeg sige at du finder ikke et foder med et højt kødindhold der også er light/ diæt..
Og tandsten fremkommer ikke oftere hos katte der udelukkende får tør foder end hos dem der får vådfoder..
Hvis du skal mindske tandkødsproblemer, så skal du foder med noget hvor de gnaver i det, det vil de aldrig gøre med tørfoder, jeg har selv en kat der sluger sin tørkost, nærmest uanset hvor store "pillerne" er..
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Ang. tankød/tænder: Du kunne evt. begynde at børste kattens tænder. Herhjemme får Skaldepanden børstet tænder dagligt og får et tilskud af colostrum, som har haft en positiv indvirkning på hendes tandkød.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 62 Svar: 271
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Det vil jeg så langt fra anbefale, da det i mine øjne er hønsefoder pga. indholdet af korn eller andre vegetabilske kilder frem for kødprodukter.
apr 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 17
Men tager de på af at få fx applaws med højt kødindhold?
Problemet er at de ikke har godt af foder med højt indhold af korn så vidt jeg har forstået.
Den ene mis trænger til vægtøgning mens den anden trænger til vægttab så det er lidt svært.
De døjer begge med tandkødsbetændelse men ifølge dyrlægen kan det være en virus i kattens krop ligesom ved forkølelsessår ved mennesker og så hjælper ben og knogler vel ikke. De har bare ikke godt af at sluge foderet - det er ikke godt for mavsen. Så derfor gerne store kroketter
Vi børster tænder med katte tandpasta og renser i klorhexidin..
apr 2011
Hvad skal det sige?
Det ville løse alle problemerne med overvægt, undervægt og tænder dog.
feb 2010
http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_beschaeftigung/intelligenzspielzeug/113460
Der findes blandt andet denne her på linket, men der er andre typer. Det kunne måske være en ide.
apr 2012
I modsætning til vores anden mis som elsker det.
Marianne: det lyder som en god idé. Vi har en foderbold men den har de ingen interesse i
apr 2011
Der er også nogle, der køber stort ind af daggamle kyllinger og så aftaler med andre, hvor mange de vil have samt transport dertil. Men det er nok mere på et andet forum, den slags aftaler sker.
apr 2012
Jeg troede ikke at vådfoder fra applaws var BARF
apr 2011
Det er jo bare kød.
Ikke pumpet kød, ikke marineret kød, ikke tilberedt kød og fars (især) skal ikke ligge for længe uden at være på køl.
Applaws vådfoder er vistnok 75% rent kød og ellers er der kogevand i osv - det er godt mod fedmen og overvægten, men ikke lige så godt som råt kød med sener og brusk osv for tænderne.
apr 2012
Men hvis de ikke må få det su nævner, hvad er det så de skal have?
Jeg har ikke forstand på den slags foder
apr 2011
Man må bare IKKE give knogler, som er tilberedt for så kan det splintre og er farligt.
apr 2012
feb 2010
apr 2011
Kan ikke huske hvordan det er, men det er noget med at voksne raske katte ikke sådan lige får salmonella.. så hudt jeg hvisker
jul 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 89
Hvor bor du henne af?
Jeg fodre med BARF lifetime så hvis du har lyst til og prøve om de kan lide det kan du godt købe 1 kg af mig.
Skriv gerne pb hvis det er.
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
Prøv med en kyllingevinge hakket i 2-4stykker (skarp kniv brugt som økse
Katte der får tørkost har en tendens til at få for lidt vand og derfor kan de, alt efter stofskifte, nemt blive for tykke/tynde. Hvis de får kød, opblødt foder, dåsefoder af god kvalitet (uden korn +kød) vil de fleste katte regulerer sig ind, så de bliver sunde i huld, slank som en kat skal være for at være adræt.
Hjælp til fodervalg