{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Hjælp til fodervalg {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har to maine coon misser som jeg leder efter nyt foder til.
Har forsøgt med RC maine coon og sanabelle grande.

Da den ene mis er overvægtig og da de også døjer med tandkødet ska foderet både være light/diæt og være store kroketter. (Ellers sluger de det bare)

Desuden må der gerne være et højt indhold af kød istedet for korn.

Håber I kan hjælpe mig? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til fodervalg
  • #1   5. nov 2012 Til at starte med vil jeg sige at hvis du søger foder i forum vil du få rigtig mange hits smiley

Dernæst vil jeg sige at du finder ikke et foder med et højt kødindhold der også er light/ diæt..

Og tandsten fremkommer ikke oftere hos katte der udelukkende får tør foder end hos dem der får vådfoder..
    Hvis du skal mindske tandkødsproblemer, så skal du foder med noget hvor de gnaver i det, det vil de aldrig gøre med tørfoder, jeg har selv en kat der sluger sin tørkost, nærmest uanset hvor store "pillerne" er..

• #2   5. nov 2012 Barfing må være vejen frem her

• #3   5. nov 2012 Jeg er meget enig med Thilde. Er du ikke til 100% BARF, så vil jeg anbefale sig at serverer råt kød gerne et par gange dagligt. Helst noget med sener, brusk og knogler. Det kunne fx være kyllingevinger, kyllingelår eller bedre endnu daggamle kyllinger. Du bør nok starte op med bidder eller fars. Husk at du selv bestemmer fedtprocenten. Hvis du fodre med magert kød taber dine katte sig helt automatisk.

• #4   5. nov 2012 Jeg er enig med Thilde & Marianne. Dog kan du risikere at katten ikke vil spise det (ingen af mine vil eksempelvis ikke spise råt), og derfor kan du også anvende kvalitetsvådkost, f.eks. Applaws, Cosma, Bozita, Smilla (fiskeversionen) og Porta 21.

Ang. tankød/tænder: Du kunne evt. begynde at børste kattens tænder. Herhjemme får Skaldepanden børstet tænder dagligt og får et tilskud af colostrum, som har haft en positiv indvirkning på hendes tandkød.

• #5   5. nov 2012 Specific anbefaler vores dyrlæge

• #6   5. nov 2012 Taja:
    Det vil jeg så langt fra anbefale, da det i mine øjne er hønsefoder pga. indholdet af korn eller andre vegetabilske kilder frem for kødprodukter.

• #7   5. nov 2012 Jeg er ikke rigtig til BARF.
    Men tager de på af at få fx applaws med højt kødindhold?
    Problemet er at de ikke har godt af foder med højt indhold af korn så vidt jeg har forstået.
    Den ene mis trænger til vægtøgning mens den anden trænger til vægttab så det er lidt svært.
    De døjer begge med tandkødsbetændelse men ifølge dyrlægen kan det være en virus i kattens krop ligesom ved forkølelsessår ved mennesker og så hjælper ben og knogler vel ikke. De har bare ikke godt af at sluge foderet - det er ikke godt for mavsen. Så derfor gerne store kroketter smiley

Vi børster tænder med katte tandpasta og renser i klorhexidin..

• #8   5. nov 2012 Du er ikke rigtig til BARF?
    Hvad skal det sige?
    Det ville løse alle problemerne med overvægt, undervægt og tænder dog.

• #9   5. nov 2012 I forhold til at sluge maden, så har jeg en MCO, der altid har været slem til at sluge maden, brække sig, æde igen osv. Det problem har jeg løst ved at fodre i et aktiverings-board. Det kunne samtidig tænkes at det måske også kunne hjælpe lidt på den kat med overvægt, da den skal "arbejde" for at spise.
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_beschaeftigung/intelligenzspielzeug/113460
    Der findes blandt andet denne her på linket, men der er andre typer. Det kunne måske være en ide.

• #10   5. nov 2012 Thilde: det virker for mig besværligt ift. Anskaffelse? Men det kan du måske hjælpe med. Jeg er dog ikke sikker på han vil spise det - da han ikke rigtig vil have kød/kylling.
    I modsætning til vores anden mis som elsker det.

Marianne: det lyder som en god idé. Vi har en foderbold men den har de ingen interesse i smiley

• #11   5. nov 2012 Jeg BARFer desværre ikke, så jeg er ikke så meget inde i alle de lagre hvor man kan få det fra - jeg tænker bare især vådmad fra Applaws og evt kød fra supermarkedet ville være fint.
    Der er også nogle, der køber stort ind af daggamle kyllinger og så aftaler med andre, hvor mange de vil have samt transport dertil. Men det er nok mere på et andet forum, den slags aftaler sker.

• #12   5. nov 2012 Men må de gerne få kød fra supermarked og hvilke ? Tænker bare at de jo i princippet ikke må få menneskemad? smiley

Jeg troede ikke at vådfoder fra applaws var BARF smiley

• #13   5. nov 2012 Hvorfor må de i princippet ikke det?
    Det er jo bare kød.

Ikke pumpet kød, ikke marineret kød, ikke tilberedt kød og fars (især) skal ikke ligge for længe uden at være på køl.
    Applaws vådfoder er vistnok 75% rent kød og ellers er der kogevand i osv - det er godt mod fedmen og overvægten, men ikke lige så godt som råt kød med sener og brusk osv for tænderne.

• #14   5. nov 2012 Fordi det er fyldt med tilsætningestoffer - så vidt jeg har hørt smiley
    Men hvis de ikke må få det su nævner, hvad er det så de skal have?
    Jeg har ikke forstand på den slags foder smiley så jeg tillader mig at spørge

• #15   5. nov 2012 Jamen det kan være fisk, kylling, oksekød, svinekød, lammekød, kalvekød. Gerne hvor der er knogler, brusk og sener så tænderne rigtig renses i processen.

Man må bare IKKE give knogler, som er tilberedt for så kan det splintre og er farligt.

• #16   5. nov 2012 Og man skal ikke tilberede kyllingen heller? Iht. Salmonella osv.

• #17   5. nov 2012 Katte må meget gerne få råt kød af alle slags, generelt. Det er når det er forarbejdet den er gal. Du kan bruge det i selv skal have til aften. Start evt ud med noget fars.

• #18   5. nov 2012 Niks.
    Kan ikke huske hvordan det er, men det er noget med at voksne raske katte ikke sådan lige får salmonella.. så hudt jeg hvisker

• #19   5. nov 2012 Hej kristina smiley
    Hvor bor du henne af?
    Jeg fodre med BARF lifetime så hvis du har lyst til og prøve om de kan lide det kan du godt købe 1 kg af mig.
    Skriv gerne pb hvis det er.

• #20   5. nov 2012 hellere råt end tilberedt. Hvis katten nægter at spise råt, så er kogning vejen frem, men så skal knogler (ikke sener og brusk) tages fra efter endt kogning. Ikke stegning/ovn.
    Prøv med en kyllingevinge hakket i 2-4stykker (skarp kniv brugt som økse smiley ) og giv 1 stykke ad gangen. Det er nemt at få fat i. Hvis du har en slagter i nærheden, der forhandler lammekød, så prøv at spørge om han kan skaffe lammeribben. Det er næsten ren brusk og super som "tandbørste". Skær dem fra hinanden, så du kan give 1 ribben ad gangen. De er ca 15 cm lange og kan evt hakkes over med en skarp kniv inden du fryser dem
    Katte der får tørkost har en tendens til at få for lidt vand og derfor kan de, alt efter stofskifte, nemt blive for tykke/tynde. Hvis de får kød, opblødt foder, dåsefoder af god kvalitet (uden korn +kød) vil de fleste katte regulerer sig ind, så de bliver sunde i huld, slank som en kat skal være for at være adræt.

Kommentér på:
Hjælp til fodervalg

Annonce