Applaws Maine Coon {{forumTopicSubject}}
Hej, alle.
Jeg kommer lige og stiller jer et par spørgsmål
Jeg vil gerne finde noget nyt foder til mine katte da jeg synes min hankat sluger sin mad og jeg vil gerne finde noget der er så appetitligt at han ikke kan lade være med at tygge (det er min plan ihvertfald).
Jeg har siddet og læst om det der hedder Applaws med 80% kød og uden korn og sukker og alt det fis. De får Royal Canin Maine Coon Kitten nu.
Er der nogen der har nogle erfaringer med dette foder? Er det store eller små stykker mad? Og kan en MCO på 8,5 måneder få de essentielle vitaminer og mineraler til at vokse med foder der ikke er lavet specielt til racen?
TUSIND tak for jeres svar
Mvh
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jan 2012
Ellers foder med nogle rå kød bidder så de tvinges til at gnuske, det renser tænderne rigtig godt..
okt 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 46
Jeg giver dem en pose Whiskas vådfoder til deling et par gange om ugen, men det lyder ikke til at være nok, nu føler jeg mig lidt uvidende
PS: det var mest for sjovt, dét med appetitten ;-D
jan 2012
Iøvrigt vil jeg anbefale dig at finde et langt bedre og billigere alternativ end Whiskas, der er mega meget sukker og andet usundt i Whiskas (svarer lidt til McD mad), jeg kan klart anbefale LUX fra Aldi (400g dåse) koster kun 5,5kr. og indeholder ikke sukker og korn..
dec 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 79
(link fjernet)
Det er velsmagende, og det er i store stykker, så kattene bliver nødt til at tykke det for at kunne æde det. De store størrelser på foderet gør, at det ikke egner sig specielt godt til andre typer katte (mindre katte) da det er mainecoon kattens størrelse og form på kraniet og kæben der gør den i stand til at tykke og fordøje dette foder uden problemer.
En kost baseret på tørkost (fremfor blød føde) forebygger tandproblemer.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Men Applaws er et udmærket produkt.
Som Heidi skriver så er Whiskas noget junk. Og jeg vil også anbefale LUX eller råt kød.
Husk at en skefuld vådmad om dagen holder dyrlægen væk.
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 30 Svar: 136
okt 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 46
Malene K, det er dét foder til killinger de får, men Abraham slynger det bare ned og får ondt i maven.
Marianne, vi har et aktivitetsbræt hvor de skal dreje på et rør for at få mad, men han gider det ikke.
Eller - lad mig omformulere: han vil gerne spise maden indeni, men han lægger sig og venter på Ivey (mit lille geni) får maden ud og så skynder han sig hen og æder det (og sluger det)
jan 2012
Men nu er det der killingefoder også meget småt og dine katte er snart 9 måneder, så før du dem roligt ligeså langsomt over på voksenfoder, det kan de snildt, jeg har en 6mdr ungkat og hun er ved at blive kørt over på voksenfoder, jeg har nemlig også en voksen på 5 år så jeg gider ikke at have hver sin mad mere.
Jeg syntes klart du skulle prøve Applaws, det er et godt foder og mine er vilde med det, dog foder jeg med RC, men overvejer at blande lidt med Applaws, men er lidt i tvivl pga den høje fedtproent og min den gamle er lidt overvægtig
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Du kan sagtens give alm voksenmad fra nu af - og især når det er så godt sammensat som applaws eller orijen (Orijen er dog ret flade, så dem vil du nok ikke).
Ellers køb applaws og et aktivitetsfoder bræt samtidig
Vådmad, hælder jeg mest til det, der er uden sukker, salt, vegetabilske biprodukter. Såhudt jeg hvisker er der sukker eller salt i whiskas, som ikke er godt for urinvejene.
Og vådmad et par gange om dagen frem for et par gange om ugen vil jeg sige er vejen frem
Applaws vådmad er 75% kød, og det kan man faktisk spise selv nærmest. Det ligner bare kød.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Applaws Maine Coon