{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

Applaws Maine Coon {{forumTopicSubject}}

Hej, alle.

Jeg kommer lige og stiller jer et par spørgsmål smiley

Jeg vil gerne finde noget nyt foder til mine katte da jeg synes min hankat sluger sin mad og jeg vil gerne finde noget der er så appetitligt at han ikke kan lade være med at tygge (det er min plan ihvertfald).
Jeg har siddet og læst om det der hedder Applaws med 80% kød og uden korn og sukker og alt det fis. De får Royal Canin Maine Coon Kitten nu.

Er der nogen der har nogle erfaringer med dette foder? Er det store eller små stykker mad? Og kan en MCO på 8,5 måneder få de essentielle vitaminer og mineraler til at vokse med foder der ikke er lavet specielt til racen?

TUSIND tak for jeres svar smiley

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Applaws Maine Coon
  • #1   8. nov 2012 De er rimetlig store, og ja din MCO kan få alt det de behøver med Applaws, det vil sige det anbefales at de også får rigeligt med vådfoder, så de får den væske de behøver..

• #2   8. nov 2012 Men vil altså lige sige at det intet har med appetitlighed at gøre at katten ikke tygger tørkosten, min har det også med at sluge, det er forskelligt fra kat til kat hvor meget de tygger på maden, men klart jo større bidderne er des mere appelere det jo til at tygge smiley
    Ellers foder med nogle rå kød bidder så de tvinges til at gnuske, det renser tænderne rigtig godt..

• #3   8. nov 2012 Tak for dit svar, Heidi smiley
    Jeg giver dem en pose Whiskas vådfoder til deling et par gange om ugen, men det lyder ikke til at være nok, nu føler jeg mig lidt uvidende smiley Hvor meget skal de have? De har fri adgang til tørfoder døgnet rundt.

PS: det var mest for sjovt, dét med appetitten ;-D

• #4   8. nov 2012 smiley Jamen det kommer an på hvem man er, der er rigtig mange herinde der siger at katten skal have lige dele vådmad og tørkost, jeg giver selv kun ca 2 dåser 400g om ugen til 2 katte, den ene er stor killing på 6mdr. og meget fint spisende.
    Iøvrigt vil jeg anbefale dig at finde et langt bedre og billigere alternativ end Whiskas, der er mega meget sukker og andet usundt i Whiskas (svarer lidt til McD mad), jeg kan klart anbefale LUX fra Aldi (400g dåse) koster kun 5,5kr. og indeholder ikke sukker og korn..

• #5   8. nov 2012 Alle mine maine coon katte har været meget glade for dette produkt:
    (link fjernet)

Det er velsmagende, og det er i store stykker, så kattene bliver nødt til at tykke det for at kunne æde det. De store størrelser på foderet gør, at det ikke egner sig specielt godt til andre typer katte (mindre katte) da det er mainecoon kattens størrelse og form på kraniet og kæben der gør den i stand til at tykke og fordøje dette foder uden problemer.

En kost baseret på tørkost (fremfor blød føde) forebygger tandproblemer.

• #6   8. nov 2012 Min MCO sluger også sin mad uanset hvilket mærke jeg bruger og hvilken størelse stykkerne er. Det giver det resultat at han æder, brækker sig, æder igen osv. Jeg har løst problemet med at aktivitets-board, så han skal arbejde for føden og dermed ikke kan forsluge sig.
    Men Applaws er et udmærket produkt.
    Som Heidi skriver så er Whiskas noget junk. Og jeg vil også anbefale LUX eller råt kød.
    Husk at en skefuld vådmad om dagen holder dyrlægen væk.

• #7   8. nov 2012 Så vidt jeg ved, laver applaws ikke STORE foderpiller. Jeg ville selv skifte til applaws, da mine maine coons rå-åd! Men da fik jeg at vide, at pillerne er forholdsvis normale/små.

• #8   8. nov 2012 Heidi, det vil jeg helt sikkert købe! Det bliver min pengepung også glad for :=)

Malene K, det er dét foder til killinger de får, men Abraham slynger det bare ned og får ondt i maven. smiley

Marianne, vi har et aktivitetsbræt hvor de skal dreje på et rør for at få mad, men han gider det ikke.
    Eller - lad mig omformulere: han vil gerne spise maden indeni, men han lægger sig og venter på Ivey (mit lille geni) får maden ud og så skynder han sig hen og æder det (og sluger det) smiley

• #9   8. nov 2012 Jamen Abraham lyder som om han er en meget klog kat smiley hvorfor skulle han dog gøre det besværlige arbejde, når Ivery gør det for ham, så klog så klog smiley

Men nu er det der killingefoder også meget småt og dine katte er snart 9 måneder, så før du dem roligt ligeså langsomt over på voksenfoder, det kan de snildt, jeg har en 6mdr ungkat og hun er ved at blive kørt over på voksenfoder, jeg har nemlig også en voksen på 5 år så jeg gider ikke at have hver sin mad mere.
    Jeg syntes klart du skulle prøve Applaws, det er et godt foder og mine er vilde med det, dog foder jeg med RC, men overvejer at blande lidt med Applaws, men er lidt i tvivl pga den høje fedtproent og min den gamle er lidt overvægtig smiley

• #10   8. nov 2012 Jeg bruger applaws kitten pt og de er ikke særlig store, men kan ikke udtale mig om pillerne til voksenalderen.
    Du kan sagtens give alm voksenmad fra nu af - og især når det er så godt sammensat som applaws eller orijen (Orijen er dog ret flade, så dem vil du nok ikke).
    Ellers køb applaws og et aktivitetsfoder bræt samtidig smiley

Vådmad, hælder jeg mest til det, der er uden sukker, salt, vegetabilske biprodukter. Såhudt jeg hvisker er der sukker eller salt i whiskas, som ikke er godt for urinvejene.
    Og vådmad et par gange om dagen frem for et par gange om ugen vil jeg sige er vejen frem smiley
    Applaws vådmad er 75% kød, og det kan man faktisk spise selv nærmest. Det ligner bare kød.

• #11   8. nov 2012 Men LUX vådmad eller Rema1000's egen er også en favorit herhjemme. De er også rigtig gode med kødindhold og væske.

Kommentér på:
Applaws Maine Coon

Annonce