5.508 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

min indekat er begyndt at tabe sig rigtig meget men ved ikke hvorfor ? min indekat er begyndt at tabe sig rigtig meget men ved ikke hvorfor ?

min indekat Chanel er 1år og 10 måneder gammel og hun er også begyndt at ikke vil spise særlig meget mad ,og hun har ikke orm hun skal til dyrlæge i morgen øv smiley er der nogle der har haft en kat der har tabt sig rigitg meget ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min indekat er begyndt at tabe sig rigtig meget men ved ikke hvorfor ?
  • #2   12. nov 2012 Det kan f.eks. være et problem med nyrene, men det er hun godt nok rigeligt ung til.

FIP kan også være det, det har hun desværre alderen til.
    Men jeg krydser fingre for at det er noget som dyrlægen nemt kan kurere. Godt du kommer afsted med hende i hvert fald. smiley

• #3   13. nov 2012 Få dyrlægen til at undersøge hendes mund og tænder grundigt.
    Har hun ondt, kan det være årsagen til, at hun ikke spiser så meget.

Held og lykke!

• #4   13. nov 2012 Hvordan er det gået ved dyrlægen idag? smiley

• #5   13. nov 2012 det er gået rigtig godt ,hun fik taget blodprøve og hun fejlede overhovedet ikke noget det var rigtig dejligt smiley

• #6   13. nov 2012 Det var dejligt :-).
    Men der må vel være en grund til vægttab og appetitløshed. Kan det være pga. løbetider?... eller foderet?....
    Hvad mente dyrlægen?

• #7   13. nov 2012 hun mente hun var blevet træt af fodret ,da hun er steriliseret ,hihi smiley og hun ikke hade lyst til at spise fodret og derfor hun har tabt sig .
    hun ser sådan ud nu ,hun plejer at have tykkere hale og hun kan kun passe killing halsbånd ,men dyrlægen sagde hun var fin nok i størrelsen ,hvad synes i ?

profilbillede
  • #8   13. nov 2012 Jeg synes det lyder forkert.. Er hun en meget kræsen kat normalt?
    Det er mere normalt at katte tager nogle 100 gram på når de bliver kastrerede (medmindre de er killinger, så vokser de jo bare som normalt)

Får hun vådkost? God kvalitet med reelt godt kød i plejer at hitte.
    Se f.eks. zooplus.co.uk eller zooplus.de og se mærkerne cosma, applaws, feline porta 21, animonda og mange flere..

Hvad bruger du i tørkost?

• #9   13. nov 2012 Har du brugt det samme foder hele tiden, eller har du skiftet - evt. til kastratfoder, da hun blev neutraliseret?

Hvis det sidste er tilfældet, ville jeg give hende det foder, hun plejer at få.
    Ingen af mine neutraliserede katte har nogensinde fået kastratfoder, som jeg i øvrigt under alle omstændigheder ville holde mig langt væk fra.

PS: Hun er ganske vist en langstrakt kat, men i mine øjne er hun for tynd.

• #10   13. nov 2012 hun har aldrig fået foder til stillireseret katte , hun er en meget grænsen kat ,hun vil kun have tørkost ,hun får royal canin foder ,og efter hun er blevet større har hun fået royal canin til græsne katte .jeg synes også hun er for tynd .

• #11   13. nov 2012 Okay, hvis du gør så meget for katten så tror jeg måske der er noget andet galt.. Især hvis hun har tabt sig på dette tidspunkt, hvor det naturlige er for katten af få lidt ekstra på sidebenene til at klare vinteren..

Har du prøvet det gode vådkost og ikke bare det billige/almindelige fra supermarkerne? (min kræsen rører nemlig også kun det dyre/gode) smiley

• #12   13. nov 2012 har prøvet hun snuser bare til det og så går hun hendes vej øv smiley

• #13   13. nov 2012 cathrine **dyrlægen sagde hun var fin nok i størrelsen ,hvad synes i ?**

Jeg synes, at de katte, som jeg kalder tynde, dem kalder dyrlæger ofte normalvægtige. (jeg synes hun ser for tynd ud, men jeg er så også vant til for tykke katte).
    I forhold til et enkelt billede i dit album, kan man også se, at hun har tabt sig.

Du må vel næsten have prøvet med noget andet foder....?
    Og have fået nogle prøveposer med fra dyrlægen?
    Hvis ikke, så prøv noget forskelligt.

Jeg ville forsøge med fx Orijen (eller lignende med meget højt kødindhold) og måske noget killingefoder. Og så ellers prøve mig frem med vådfoder og kød.

Er hun ellers veltilpas?

• #14   13. nov 2012 ja har prøvet alt foder ,nu prøver jeg killingefoder ,hun spiser meget lidt .hun var til dyrlægen i dag og fik taget blodprøver i begge poter og hun var bare så stille og rolig og hun plejer ellers at være en meget bestemt dame og ikke finde sig i noget .

• #15   13. nov 2012 For mig og se er hun også normal vægtig, i den slanke ende. Men det der bekymrer mig er vægttabet på denne årstid..

• #16   13. nov 2012 ja det gør det også med mig

• #17   14. nov 2012 Hvordan har hun det med dine to andre katte - Mobber de hende, eller er hun aggressiv over for dem?
    Tænker nemlig på, om hendes vægttab og manglende ædelyst kan skyldes stress.

• #18   14. nov 2012 killingen gider hun bestemt ikke ,men han vil jeg hele tiden med hende så hun bliver gal på hver gang han vil lege med hende og så har min storebror fået en lille hundehvalp der også er rigtig fræk.
    så tror du det kunne være stress hun har ?
    og hvad kan man gøre ved det ?

• #19   14. nov 2012 Det kunne meget vel være grunden Cathrine.

Jeg ville sørge for, at hun har nogle helle-steder, f.eks. et højt klatrestativ, hvor hverken killingen eller hvalpen kan nå hende + også have kattemaden stående så højt oppe, at hun kan spise i fred.

Hvis I har mulighed for det kunne I sætte et børnegitter i åbningen til et værelse, så hun kan hoppe over, men killingen og hvalpen ikke.

• #20   14. nov 2012 Jeg lavede i sin tid selv et gitter af en drivhushylde fra Ikea. Den fås i forskellige mål og er nem at tilpasse med en nedstryger.

profilbillede
  • #21   14. nov 2012 mange tak for tips det vil jeg prøve!:)

• #22   15. nov 2012 er der nogle der kender nogle dygtig dyrlæger? ,da Chanel har tabt sig 300 gram på 2 dage .

• #23   15. nov 2012 Stig på Skovlunde dyreklinik er Meget anbefalet blandt opdrætterne på sjælland
    http://www.skovlundedyreklinik.dk/

Og ja, det lyder som om der virkelig er noget galt smiley

Hvad blev der testet for i blodprøven? Hvis du har den eller kan få den og tage med til den næste dyrlæge, så vil det formodentligt være en hjælp for dem smiley

• #24   15. nov 2012 God ide med en second opinion fra en anden dyrlæge.

Jeg krydser fingre!

• #25   16. nov 2012 De sagde de hade testet hende for alt ,men er lidt usikker på om det er rigtigt .

• #26   16. nov 2012 et her og nu svar på en blodprøve tyder på det ikke er godt nok hvad angår din kat. Klinikken kan ikke selv teste for alt - men en blodprøve kan sendes på laboratorie der har mulighed for test af alt der kan testes for.

Kontakt du Skovlunde Dyreklinik og fortæl om forløbet - det lyder ikke godt med så stort vægttab

• #27   16. nov 2012 Cathrine - Mon dog de har testet hende for alt, jeg mener i hvert fald at nogle af de mere komplicerede plejer at skulle ud af huset, for at blive testet smiley

• #28   16. nov 2012 tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
min indekat er begyndt at tabe sig rigtig meget men ved ikke hvorfor ?

Annonce